Publicerat September 11, 20178 yr Hej alla. Sauer101. Ett år sedan köpet. Vapnet ute i hällregn och blåst. NU har pipan rostfläckar. vad skall jag göra. H HAR aldrig varit sett detta problem med något vapen jag sen tidigare. har du varit med om det? Vad gjorde du åt det?
Publicerat September 11, 20178 yr Kolla i denna tråd så får du lite tips om hur du får bort rosten. fixa rost på pipa Sen kan ny vapen vara torra och behövas oljas in innan man använder dem. Så lite olja på en trasa och så torka över alla metalldetaljer ordentligt. Torka torrt med en annan trasa. Upprepa några gånger. Tyvärr så glömmer handlarna att berätta sådana här saker.
Publicerat September 13, 20178 yr På 2017-09-11 at 21:31 M-Ola sa: Kolla i denna tråd så får du lite tips om hur du får bort rosten. fixa rost på pipa Sen kan ny vapen vara torra och behövas oljas in innan man använder dem. Så lite olja på en trasa och så torka över alla metalldetaljer ordentligt. Torka torrt med en annan trasa. Upprepa några gånger. Tyvärr så glömmer handlarna att berätta sådana här saker. För egen del ha jag noll (0) erfarenhet av att köra med trollull och vapenolja på moderna vapen som i regel inte har blånering utan är typ anoxiderade. Så ta det varligt om du ska följa råden i den tråden då de är för blånerade vapen. Mvh Joacim
Publicerat September 13, 20178 yr Jag har inte behandlat rost men däremot avlägsnat kopparfläckar från både Sauer 101 och Ruger American med fin stålull och olja, med bra resultat. Om trådskaparen förstör sin bössa tar jag dock inget som helst ansvar