Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varginventering

Featured Replies

Publicerat

Jag hoppas verkligen att alla bidrar till varginventeringen som startade i söndags. Jag vill i alla fall göra det jag kan för att inte beräkningskvoten sänks. 

Dessvärre tror jag att många är så förblindade av förakt för jägareförbundet, länsstyrelsen och Naturvårdsverket att man inte ser nödvändigheten av att bidra. 

Hämtade 8 provrör och blanketter idag. :thumbsup:

DSC_0277.thumb.JPG.d897beea88a05b2a908734d6126d34c9.JPG

Publicerat

Tyvärr så har du nog rätt. 

Publicerat
6 hours ago MarkusR sa:

Jag hoppas verkligen att alla bidrar till varginventeringen som startade i söndags. Jag vill i alla fall göra det jag kan för att inte beräkningskvoten sänks. 

Dessvärre tror jag att många är så förblindade av förakt för jägareförbundet, länsstyrelsen och Naturvårdsverket att man inte ser nödvändigheten av att bidra. 

Hämtade 8 provrör och blanketter idag. :thumbsup:

Denna länk var ju i SJ för ett tag sedan o då fanns det 401 vargar i Sverige o Norge varav 330 i Sverige.

https://svenskjakt.se/start/nyhet/spillning-fran-401-olika-vargar-hittades/

Vi får se hur nära sanningen det är.

Publicerat

http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?type=MOVIE&itemid=4685

491 st. gissar jag på som slutresultat, tyvärr har nog MarkusR rätt i att det finns ett ingrott förakt för myndigheter (då räknar jag in SJF i skaran eftersom de ibland verkar vilja vara en myndighet....)

De uppräknade "myndigheterna" skulle nog vinna på att genomföra charmkurser internt, framförallt i konsten att framföra ett budskap på ett enkelt och lättfattligt vis utan den von oben-attityd som ibland lyser igenom.

Raggarö

Publicerat
1 hour ago Raggarö sa:

http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?type=MOVIE&itemid=4685

491 st. gissar jag på som slutresultat, tyvärr har nog MarkusR rätt i att det finns ett ingrott förakt för myndigheter (då räknar jag in SJF i skaran eftersom de ibland verkar vilja vara en myndighet....)

De uppräknade "myndigheterna" skulle nog vinna på att genomföra charmkurser internt, framförallt i konsten att framföra ett budskap på ett enkelt och lättfattligt vis utan den von oben-attityd som ibland lyser igenom.

Raggarö

Instämmer! Ibland är det obegripliga siffror som de presenterar o en viss felräkningskofficient el. vad man nu ska kalla det för.

Publicerat

Äh, jag är skeptisk. <_<

Men i nuläget är väl det man kan göra för att påvisa att antalet är för högt framförallt i Vargbältet.