Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Värde Remington 1100

Featured Replies

Publicerat

Någon som vet vad en Remington 1100 med cutts compensator har för värde idag?

Vapnet är i bra skick.

6354.jpg

Publicerat

1000-2000:-

Publicerat

Krasst sett så är cuttsen en värde sänke , det är likadant för liknade polychoke 

även om  de båda var orginal en gång i tiden .. Jag liksom många andra på början åttiotalet lät kapa våra långa Remington pipor för att låta montera Cutts.

/P

Publicerat

Som ovan, cutts gör bössan nära osäljbar. Men för den som kan leva med utseendet går det att göra klipp utan att offra funktion.

Publicerat
  • Författare

Jag tänker köpa en sån bössa för fågeljakt på kusten annars har jag en bra hagelbock. 

Själv tycker att den ser lite tuffare ut med compensatorn...inga prob för att vara en jaktbössa...

Publicerat

Bjud en tusing. :yes: 

Publicerat

Den där 1100an ser ut att vara i superskick, jag skulle nog säga att den är minst värd 2000 trots cutts, modellen är i det närmaste outslitlig och som grädde på moset är det inte särskilt svårt att hitta lösa pipor hos vapenhandlare för några hundringar utan cutts.

Jag har två extra pipor till min 1100 , tre totalt  borrade skeet, 1/2 , 1/1 .

/Mike

Publicerat
13 hours ago Dorin_89 sa:

Jag tänker köpa en sån bössa för fågeljakt på kusten annars har jag en bra hagelbock. 

Själv tycker att den ser lite tuffare ut med compensatorn...inga prob för att vara en jaktbössa...

Är slitsarna i cutter på ovan och undersidan så ligger den jäkligt still i skottet, och pipor dyker upp då och då, dock kan dom kosta mer än en hel bössa , 1100 är en klassiker   Jag har haft 2 en 12:a och en 20:a 

/P

Publicerat
11 hours ago Mad Mike sa:

Den där 1100an ser ut att vara i superskick, jag skulle nog säga att den är minst värd 2000 trots cutts, modellen är i det närmaste outslitlig och som grädde på moset är det inte särskilt svårt att hitta lösa pipor hos vapenhandlare för några hundringar utan cutts.

Jag har två extra pipor till min 1100 , tre totalt  borrade skeet, 1/2 , 1/1 .

/Mike

Och jag minns att 1/1 sköt långt så långt att tanken på magnumpatroner var närmast löjlig... Jag började skjuta skeet med den på min hemmabana -83 och träffade man så var det som att skjuta på briketter.  Får man tag på en fin och sköter den någorlunda så håller den hur länge som helst, dessutom finns det hur mycket reservdelar som helst både nytt och beggat , 

/P

Publicerat

Jag gillar min 1100 och har inga tankar på att byta bort den.

Jag blev faktiskt erbjuden att köpa en nästan ny benelli under älgjakten till ett väldigt fördelaktigt pris, mitt svar var nej tack eftersom det innebär att jag måste avyttra min 1100 för att få plats i garderoben och det är inte aktuellt:P

/Mike

Publicerat
  • Författare

Tack för era svar! Säljaren vill ha 3500kr...

Publicerat
17 minutes ago Dorin_89 sa:

Hade den vart kanonfin med invändiga choker + en extra pipa så kanske 3500kr 

men du kan hitta bättre ex på egun.de för den pengen . Nu är 3500 förvisso ingen förmögenhet och känns affären bekväm så varför inte ?  

Dock är 3500 för mycket för en iskall bössa , har du kollat hos WB i Stockholm ?  Brukar stå en å annan 1100 där . 

/P

Publicerat
2 hours ago Mad Mike sa:

Jag gillar min 1100 och har inga tankar på att byta bort den.

Jag blev faktiskt erbjuden att köpa en nästan ny benelli under älgjakten till ett väldigt fördelaktigt pris, mitt svar var nej tack eftersom det innebär att jag måste avyttra min 1100 för att få plats i garderoben och det är inte aktuellt:P

/Mike

Benelli !!! Phah!   Dom e till för Vapenvårdanalfabeter ! 

/P

Publicerat
29 minutes ago culot sa:

Benelli !!! Phah!   Dom e till för Vapenvårdanalfabeter ! 

/P

Jag vet :lol: hur som inte ens en i princip helt ny benelli för halva priset kunde få mig på bytestankar. 

/Mike

Publicerat
1 hour ago Dorin_89 sa:

Instämmer med culot, 3500:- är för mycket, jag skulle inte gå över 2000-2500:- för denna, för några år sen hade walter borg lösa pipor till 1100 åtminstone.

Följer det med full uppsättning cuttschoker? Om så inte är fallet skulle jag leta efter en annan istället.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Bara en pipa och en choke... Priset är inte farligt om det är en driftsäker bössa som många säger men man vill ju inte köpa en bössa som kan blir svårt att sälja sedan. Jag gillar också  att byta saker efter ett tag om jag tröttnar på dem :-)

Publicerat
  • Författare

Var annars kulle man kunna köpa upp till säg 10 000kr? Något driftsäker tänker jag. Ska man välja gasomladdning eller rekylomladdning? 

Publicerat
45 minutes ago Dorin_89 sa:

Bara en pipa och en choke... Priset är inte farligt om det är en driftsäker bössa som många säger men man vill ju inte köpa en bössa som kan blir svårt att sälja sedan. Jag gillar också  att byta saker efter ett tag om jag tröttnar på dem :-)

Eftersom den har cutts så lär du max få en 500:- vid inbyte i vapenbutik eftersom dom är nästan osäljbara i det utförandet.

/Mike

Publicerat
  • Författare
Just now Mad Mike sa:

Eftersom den har cutts så lär du max få en 500:- vid inbyte i vapenbutik eftersom dom är nästan osäljbara i det utförandet.

/Mike

Det låter som en buy and keep forever bössa :-))

Publicerat
46 minutes ago Dorin_89 sa:

Var annars kulle man kunna köpa upp till säg 10 000kr? Något driftsäker tänker jag. Ska man välja gasomladdning eller rekylomladdning? 

En sån här fråga genererar lika många svar som det är forumistet så med den budgeten finns det mycket att välja på:thumbsup:

Gas eller rekyl är väldigt mycket en smaksak och även här finns det lika många forumister i varje läger.

/Mike

Publicerat
Just now Dorin_89 sa:

Det låter som en buy and keep forever bössa :-))

Precis så!

/Mike

Publicerat

Jag gillar inte rekylomladdat alls!

Hipshot gillar inte gasomladdat alls!

Vem har rätt:thumbsup:

/Mike

Publicerat

För 11-12k får du en Benelli comfort (montefeltro m comforttech plaststock) eller en M2 med comforttech-stocken. Du kan låna min comfort och prova

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago MagnusN sa:

För 11-12k får du en Benelli comfort (montefeltro m comforttech plaststock) eller en M2 med comforttech-stocken. Du kan låna min comfort och prova

Vi får prova på nästa jakten Magnus! :)