Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drilling

Featured Replies

Publicerat
Har haft ett kombivapen en gång i tiden och drog alltid i fel tryck.
5000 skott på löpande viltmål. Tror du jag skulle tveka ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Borde du inte ha lärt dig var avtryckaren sitter med denna myckna träning?  ;D ;D ::)

Publicerat
  • Författare

Int fan kan man det med flera avtryck

Publicerat
5000 skott på löpande viltmål. Tror du jag skulle tveka ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fan va jobbiga ni är ;D Betvivlar inte att du fimpar det där rådjuret med god marginal men jag har inte din förmåga och kan det vara så att det är det som är problemet? Hur många av oss har dessa mängder träningsskott på löpande vilt? Jag har det inte och ändå håller jag hyfsad klass märkte jag vid en liten tävling i höstas  ;D Dock, rådjur i fart känns lite för vanskligt oftast.

Tyckte förövrigt att jag kände igen din hemort så hustrun kastade ett öga på din profil.. hon berättade att vi åkt igenom där ett antal gånger på väg till Chov.. Minns inga fetlabbar dock :-)

Sen för att återgå till ämnet.. Jag gillar inte hagel på rådjur, skiter det sig så blir det knepiga eftersök osv.. sen är det inget roligt att ta hand om dem efteråt om man träffat lite för hårt.. Men samtidigt så ger drillingen en mångsidighet, skulle vilkja se amakulu golva den där kråkan som flaxar över tex  ;D ;D Jag säger inte att ni har fel, jag måste bara få prova att jaga med en drilling som passar mej och som jag trivs med innan jag vågar dra ngr slutsatser.. Förutsätter givetvis att amakulu haft en drilling som han sköt som en gud med och därefter dömde ut den  ;D

Skjutit flest rådjur med kulpipan i min drilling faktiskt, just dessa rådjur som kutar förbi utom skotthåll för hagel.. av den anledningen så har jag alltid studsaren med nu när jag går med jyckarna men jag tror att det optimala vore en välanpassad drilling faktiskt oavsett vad en halvdansk med bihang hävdar på fyllan  ;D ;D ;D ;D

God jul på er!

Mvh!

Publicerat

"det optimala vore en välanpassad drilling faktiskt oavsett vad en halvdansk med bihang hävdar på fyllan  ;D ;D ;D ;D

God jul på er!"

Mvh!

Där fick han  ;) ;)  kloka ord hip hop

Publicerat

Bihang???!!! Skulle det vara jag det????  : >:( >:(;)

Nåväl, skaffa dig en drilling då om den där kråkan är så J*vla viktig, nog för att jag trodde att du skjuter så pass med kråkor annars att du kunde låta någon enstaka passera...

Publicerat
  "det optimala vore en välanpassad drilling faktiskt oavsett vad en halvdansk med bihang hävdar på fyllan  ;D ;D ;D ;D

Asgarv, medans halvdansken varit sängliggandes av bakfylla har vi jägare varit ute och dräpt hare för stövare med drillingen, en gris skenade förbi också men jag lät bli denna gång, det hade bara varit för mycket för Bill och Bull. :D Skådat det mest uppenbara drillingkomplex jag nånsin sett ;D ;D ;)

God Jul(frid)

Publicerat
Bihang???!!! Skulle det vara jag det????  : >:( >:(;)

Nåväl, skaffa dig en drilling då om den där kråkan är så J*vla viktig, nog för att jag trodde att du skjuter så pass med kråkor annars att du kunde låta någon enstaka passera...

Ok tjäder då, bättre så?

;D

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Orkar ni fortfarande tjabba om de odugliga drillingarna ;D För alla som trodde att jag låg och var bakis kan jag tala om att ni har fel.Jag var uppe och i full gång som vanligt dock inte helt tillfreds med huvudvärken

Publicerat

till skogs fågel jakten är drilling/kombi perfekt när snö förhållanderna är som dom brukar så ligger fågeln i snön kalla dagar när man kommer o går så flyger dom upp på 10-15m håll då är hagel bra att ta till kula om dom sätter sig i träden

samme

Publicerat
Orkar ni fortfarande tjabba om de odugliga drillingarna ;D För alla som trodde att jag låg och var bakis kan jag tala om att ni har fel.Jag var uppe och i full gång som vanligt dock inte helt tillfreds med huvudvärken

Huvudvärk ingår i bakfyllan ;)

Att kategoriskt säga att en drilling är oduglig biter inte på mig överhuvudtaget, jag har provat mig fram ganska länge med såväl studsare, hagelvapen och kombinationsvapen. För den rörliga jakt jag bedriver oftast är mitt självklara val klass 1 drilling.

Åker jag till Skåne på fasan tar jag hagelbössan, till norrland på Älg/Björn tar jag 9,3an och vakar jag räv gris, bock 308an osv.

MVH

Publicerat
  • Författare

Nej att vara allför kategorisk är väl inte så bra. Men jag fick fart på en del av er. Det var liksom meningen. Du, huvudvärk kan komma plötsligt ;D ;D ;D

Publicerat

Jag önskar mej en drilling,men då jag ännu inte haft råd att skaffa en så har jag fått nöja mej med en kombi. Dock är denna så jävla tung att bära med sej, så man drar sej för detta. Sen håller jag med Hipshot att drillingen är en hagelbössa med ett kompliment dvs.möjligheten att kunna avlossa ett kulskott på lite längre håll. Så klart skall det inte finnas en fast monterad kikare på vapnet,det är ju faktist en hagelbössa,men varför inte ha ett hakmontage som ytterliigare kompliment då det faktist i vissa situationer skulle underlätta om man kunde slänga på en Zeiss...

Min mesta och bästa jaktkompis jagar väldigt mycket med sin drilling,denna har inte ens ett hakmontage,han bara fäller upp sin skåra sen är det bra med det. Drillingen är med vid duv,gås,har,rådjur ja alla jakter där det kan tänkas dyka upp lite okänt vilt som rävar eller den sista älgkalven...

Lika naturligt som att den är med i skogen är den med på skjutbanan också,han är en jävel på att pricka både flygande och rullande saker med den.

Jag vill också ha en drilling,men tyvärr vill jag ha en rätt lätt sådan och det brukar betyda "plenty of money"

ike.gif

De enda gångerna man inte kan försvara förträffligheten med en drilling är vid rena specialjakterna som tex.ren älg eller hjortjakterna,ja nån skrev ju faktist björn också. Skulle tycka att det var rätt dumt att sitta i en skjutlave i skärgården med den också.

Men som ett vapen i skogsmiljö där man inte vet vad för byte som kan dyka upp måste väl ändå en "sörmlänsk köttorgel" vara det optimala

Publicerat

Har ingen drilling men en kombi som jag tycker är utmärkt, kom inte riktigt överens med öppna riktmedlen så det blev ett rödpunktssikte som förstörde hagelskyttet så nu har den åkt av och det ska på nya öppna riktmedel som är tydliga och enkla.

Att köpa en automat bössa skulle jag nog inte ens drömma om, sauer 303 är den första jag sett som ser hyfsad ut men på tok för tung och släpa på 2 bössor gör jag inte, skulle mycket väl kunna tänka mig att uppdatera till en drilling.