Publicerat December 28, 20178 yr Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?/Per
Publicerat December 28, 20178 yr så vitt jag vet så är det väl inget krav men iom att alla blir valpsjuka efter några bilder så e det väl inte fel
Publicerat December 29, 20178 yr Många verkar föredra blandisar. Här var de tidigare portade, men efter en olycka förra året så bor det numer en sådan här. Så visst går de att sälja.
Publicerat December 29, 20178 yr Vet att många föredrar blandraser då de är av åsikten att man många gånger slipper rastypiska "defekter" Så att sälja en blandras är inga som helst problem, men då det oftare är enklare att säkerställa goda jaktegenskaper hos en renrasig hund brukar priset på blandisar vara något lägre. Min ringa erfarenhet säger att husses och mattes jobb med valpen är viktigare än ras. Eller som min nu döde gamla jaktmentor sa: Champinjon och champinjon, det plockar jag i skogen.....kan kräket jaga. (Han hade bara två benämningar på hundar. små kräk, eller stora jävlar)
Publicerat December 29, 20178 yr Författare Tack för svar. Vi hoppas på att allt går bra så lägger upp annonsen när det närmar sig/Per
Publicerat Januari 27, 20188 yr På 2017-12-28 at 23:20 PerT sa: Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?/Per Lite bilder samt var i vårt avlånga land man kan besöka de små underverken blir en bra början
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare På 2018-01-27 at 13:23 Finn Inge Vidare sa: Lite bilder samt var i vårt avlånga land man kan besöka de små underverken blir en bra början Uppland kan enkelt levereras av mig till Sörmland.
Publicerat Februari 28, 20188 yr Författare 8 hours ago Chrille P sa: Är alla Valparna tingade? Två hanvalpar är kvar som två tilltänkta hundköpare funderar över. Extremt konstigt, de bästa hanvalparna verkar riskera bli hemma kvar hos mig. Mvh Per