Publicerat Januari 29, 20188 yr 5 minutes ago redtop sa: Har man insett att loppet oftast inte är centrerat mot pipans yttermantel, att loppet dessutom aldrig är helt rakt, och sen väljer en metod som tar hänsyn till båda dessa så har man nog kommit tillräckligt långt för att få ett vettigt resultat. Nu börjar han fatta: att inse problemets natur- och ta itu med det och lösa det på bästa sätt utifrån förutsättningarna. Då har man kommet en bra bit på vägen
Publicerat Januari 29, 20188 yr Jag har fått detta om bakfoten va? Jag trodde man hade stången i chucken när man svarvade gängan = den skaver emot räfflingen. Men efter att kolla på olika sidor så har man bara stången i vi riktning. Sedan så skär man gängan utan stång.. Eller?
Publicerat Januari 29, 20188 yr Författare 38 minutes ago Mikedafe sa: Jag har fått detta om bakfoten va? Jag trodde man hade stången i chucken när man svarvade gängan = den skaver emot räfflingen. Men efter att kolla på olika sidor så har man bara stången i vi riktning. Sedan så skär man gängan utan stång.. Eller? Rätt uppfattat! Stången används bara vid uppriktning. Sen kör man så spånorna yr utan stång.
Publicerat Januari 29, 20188 yr 58 minutes ago redtop sa: Rätt uppfattat! Stången används bara vid uppriktning. Sen kör man så spånorna yr utan stång. Ja det blir en viss skillnad, mot vad jag såg i mitt huvud Tänkte vad?! Svarva med en stång i loppet som sitter fast i chucken (snacka om polera loppet) haha.