Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka T3/T3x superlight stainless

Featured Replies

Publicerat
På 2018-02-22 at 13:55 Tuffhund sa:

Sakoringar och andra tillbehör brukar vara billigt och ligger hemma i lådan på någon dag.

Bra att veta. Någon särskild återförsäljare som rekommenderas vad det gäller vapenrelaterade produkter, generellt ? Tänker på vapen/sikten och tillbehör i största allmänhet.

Publicerat
1 hour ago MrT. sa:

Tanken har slagit mig,. men frågan är om jag vågar använda något annat än original. Tanken är att det skall hålla tätt under vatten (ner till 15 m), dessutom vet jag inte vilka dimensioner/material det är i original o-ringarna. Känns dumt att chansa:unsure:.

// Slut OT.

Om inte Nikon själv tillhandahåller dem så hade jag frågat dem om dimension och material. Det är med största sannolikhet NBR. 

Det andra är att ha en färsk ring monterad och sedan åka till en välföredd verkstad och börja prova - när det "känns lika" är det lika. 

T

Publicerat
2 hours ago pmt sa:

Om inte Nikon själv tillhandahåller dem så hade jag frågat dem om dimension och material. Det är med största sannolikhet NBR. 

Ja, fråga dom kan man ju alltid göra. Men vad är NBR ?

2 hours ago pmt sa:

och börja prova - när det "känns lika" är det lika.

T

Det var ju det med att chansa, ja.

Publicerat
1 hour ago MrT. sa:

Ja, fråga dom kan man ju alltid göra. Men vad är NBR ?

typen av gummi

1 hour ago MrT. sa:

Det var ju det med att chansa, ja.

Om du bara visst hur mången servicetekniker som gör precis exakt så...... Enligt devisen "det är extremt ointressant vilken O-ring det ska vara om det inte funkar.....".

/T

Publicerat
6 hours ago pmt sa:

typen av gummi

Om du bara visst hur mången servicetekniker som gör precis exakt så...... Enligt devisen "det är extremt ointressant vilken O-ring det ska vara om det inte funkar.....".

/T

Jaja, det löser sig. Jag skall börja med att höra med Nikon om vilken kvalitet det är i gummit och vilka dimensioner, så får jag se vart det landar hän

Publicerat
11 hours ago MrT. sa:

Tanken har slagit mig,. men frågan är om jag vågar använda något annat än original. Tanken är att det skall hålla tätt under vatten (ner till 15 m), dessutom vet jag inte vilka dimensioner/material det är i original o-ringarna. Känns dumt att chansa:unsure:.

// Slut OT.

Vart skall du dyka?

Publicerat
7 hours ago strävhår sa:

Vart skall du dyka?

Känns som att vi kommer långt från ämnet om jag utvecklar ett svar på den frågan :ph34r:.

• 6 years later...
Publicerat

Jag använde jämförelseverktyget Sako har på sin sida och kunde inte riktigt se vad det var som skilde en Lite från en Superlite. Vikten angavs i båda fallen till 2.8kg vilket är mindre än det vapen jag egentligen var ute efter; Steyr Scout som dessutom betingar ett klart högre pris.

Finns det andra lättviktare i 308 jag borde beakta?

Publicerat

Blev nyfiken och la min Browning X-bolt stainless fluted på vågen. Den väger in på strax under 2.8 kg.

• 2 weeks later...
Publicerat

Ja på andra sidan Atlanten finns det en del lätta studsare. T ex Remington 6xx Mohawk påstås väga 2,5kg. Men slutstyckshandtaget ser mycket märkligt ut. Risk för byrålåda?