Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur länge håller batterierna på era MMS-kameror?

Featured Replies

Publicerat
13 minutes ago Tommi sa:

Det enda som verkar fungera för mig och mina scoutguard kameror är 12v bilbatteri med en omvandlare till 6v, kamerorna drar osunt mycket ström, vet ej varför, Sen så har jag satt en 10l dunk som skydd för kameran och det har hjälpt hyfsat bra mot fukt i kameran.

Skickar du mycket bilder? Har du SMS-styrning? Har en gammal SG som inte skickar och krånglar den är sannolikt bestyckad med komponenter som är väldigt energikrävande för den drog galet mycket ström, mycket, mycket värre än de modernare jag kör idag!

Publicerat
2 minutes ago qvarnhill sa:

Skickar du mycket bilder? Har du SMS-styrning? Har en gammal SG som inte skickar och krånglar den är sannolikt bestyckad med komponenter som är väldigt energikrävande för den drog galet mycket ström, mycket, mycket värre än de modernare jag kör idag!

Nja en hel del bilder blir det, men inte överjävligt många, som mest har det skickats ca 40 bilder på en natt, Kör gprs till mailen.

Kamerorna som jag har är mellan 3 och 4 år gamla ca.

Sen så har väl mottagningen en ganska stor roll i det hela också, Den är ju inte alltid helt hundra där kameran sitter nu.

Publicerat
7 minutes ago Tommi sa:

Nja en hel del bilder blir det, men inte överjävligt många, som mest har det skickats ca 40 bilder på en natt, Kör gprs till mailen.

Kamerorna som jag har är mellan 3 och 4 år gamla ca.

Sen så har väl mottagningen en ganska stor roll i det hela också, Den är ju inte alltid helt hundra där kameran sitter nu.

Har två som skickar MMS, 15-20 + 40-60/dygn till 2 mobiler, 8 st AA Lithium räcker normalt runt 3 månader... Kan nog ligga en del i om det är taskig mottagning där kameran sitter!

Publicerat
1 minute ago qvarnhill sa:

Har två som skickar MMS, 15-20 + 40-60/dygn till 2 mobiler, 8 st AA Lithium räcker normalt runt 3 månader... Kan nog ligga en del i om det är taskig mottagning där kameran sitter!

Misstänker starkt mottagningen, drar nog en hel del ström när den söker.

Kompisen har en uovision som sitter där det är bättre mottagning, tror att han byter batteri 1-2 ggr om året.

Publicerat
  • Författare

Försöker att se om jag kan finna hjälp här i min gammla tråd istället för att starta en ny.

Hade ett jäklar pissväder med snöslask på tvären för några nätter sedan och efter det så verkar inte kameran vilja skicka bilder till min mail. Provade att byta minneskort för 3 dagar sedan - inga bilder skickades därefter. Tänkte att det kanske kunde vara minneskortets fel. Tog med det gammla "Hylte orginal" kortet igår tillsammans med fjärrkontrollen. Kollade först det minneskortet som satt i - 62st bilder men inga ivägskickade. Satte i det 8gb kortet som följde med kameran från Hylte. Gick igenom alla inställningar så att inte mailadresser osv hade försvunnit men allt låg kvar som vanligt. Åkte hem och inväntade bilder (det rör sig ALLTID någon djur på åteln under natten - harar, rå osv) men inga bilder har kommit nu heller. Vad göra? Är det reklamation som gäller?

Publicerat

Är du säker på att du har bra spänning på batterierna!? Dippar strömmatningen så finns det en funktion i kameran som stänger av "skicka" funktionaliteten och då fortsätter kameran att ta foton och lägger dem på minneskortet. Externt batteri är suveränt i det avseendet och påverkas inte lika mycket av kyla som AA. Sen kan frost stöka till det. Mina kameror slutar alltid skicka när temperaturen störtdyker eftersom PIR sensorn täcks av frost, men det händer nästan bara när kameran finns i direkt vindriktning och snöar igen och när temperaturen sjunker hastigt.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Maichel sa:

Är du säker på att du har bra spänning på batterierna!? Dippar strömmatningen så finns det en funktion i kameran som stänger av "skicka" funktionaliteten och då fortsätter kameran att ta foton och lägger dem på minneskortet. Externt batteri är suveränt i det avseendet och påverkas inte lika mycket av kyla som AA. Sen kan frost stöka till det. Mina kameror slutar alltid skicka när temperaturen störtdyker eftersom PIR sensorn täcks av frost, men det händer nästan bara när kameran finns i direkt vindriktning och snöar igen och när temperaturen sjunker hastigt.

Tack för input. Ska ta och kika på ett paket med extern strömförsörjning istället -_-

• 1 year later...
Publicerat

Hejsan! Är det någon som har koll på vilken plugg det är till DC på ScoutGuard? Det är inte stereokontakten utan något annat. Vill inte köpa Hyltes sladd för rent löjliga överpris på 150 spänn. Tack tack

Publicerat

Hyltes sladd för rent löjliga överpris på 150 spänn

Länk till denna dyrgripen?

Publicerat

Jag har en ScoutGuard av äldre modell och vill minnas att det är någon av de vanliga DC-pluggarna. Mät kontakten och mittstiftet och gå till Kjell&Co så har de vad du behöver, eller ännu bättre ta med dig kameran.

Publicerat
3 hours ago redtop sa:

Jag har en ScoutGuard av äldre modell och vill minnas att det är någon av de vanliga DC-pluggarna. Mät kontakten och mittstiftet och gå till Kjell&Co så har de vad du behöver, eller ännu bättre ta med dig kameran.

Bor ju långt ut i skogen så jag vill helst beställa för hemleverans. Bränsle, parkering (och ve o fasa - stadsbor ;) )

Publicerat
4 hours ago tecno sa:

Länk till denna dyrgripen?

https://www.hylte-lantman.com/6v-drivkabel-med-bottenkontakt-gul

Med reservation för den länken då deras nya hemsida kraschar en sekund efter man fått upp den. För tillfället. 

Publicerat

Ja det är ju inget märkvärdigt men det drar iväg även med lösa delar, lödning av kabel/kontakter osv...

Publicerat

Har man dålig täckning där kameran är drar kameran snuskigt mkt batteri. 

• 2 months later...
Publicerat

Kör numera med mc batteri på 6v, på tre kameror. Alla har hållt minst en månad under vintern med 0 grader..

Publicerat

Jag har 6 volt blyackar från Hylte på 3 kameror. Funkar hur bra som helst. Hur länge som helst.
Med Hylte's svindyra kabelsatser ?