Publicerat Mars 19, 20188 yr 1 minute ago Dansken sa: Och då bör den sitta BAK på bilen- för man backar inte i diket Vi har nog med markägare som har 4-hjulingar med släp som hämtar älgarna åt oss o som jagar också. En del har vinch både fram o bak på 4-hjulingen. Man kan ju behöva i´vincha upp sig själv ur myrmark el. diken.
Publicerat Mars 19, 20188 yr Författare 2 hours ago kkjon sa: Vinchen för bövelen, man MÅSTE ha minst en vinch på bilen Om man MÅSTE ha winch på bilen ska man fundera på om bilen verkligen har på platsen att göra... eller var det för att orka dra ut djuret till närmsta väg med hjälp av winchen när övriga i jaktlaget grillar korv som avsågs kanske?
Publicerat Mars 19, 20188 yr 51 minutes ago Dahla sa: Om man MÅSTE ha winch på bilen ska man fundera på om bilen verkligen har på platsen att göra... eller var det för att orka dra ut djuret till närmsta väg med hjälp av winchen när övriga i jaktlaget grillar korv som avsågs kanske? Jag har provat att dra för hand och med vinch. Vinchen vinner varje gång!
Publicerat Mars 19, 20188 yr 5 hours ago kkjon sa: Jag har provat att dra för hand och med vinch. Vinchen vinner varje gång! Och jag som trodde att du hade rejäla nypor.
Publicerat Mars 19, 20188 yr Författare 5 hours ago kkjon sa: Jag har provat att dra för hand och med vinch. Vinchen vinner varje gång! Generation youtube?
Publicerat Mars 19, 20188 yr Då är nog min gamla Toyota Corolla inte direkt kvalificerad... Men jag har släpkärra
Publicerat Mars 19, 20188 yr Författare 14 minutes ago Newbie sa: Men jag har släpkärra Med fyrhjulsdrift och winch?
Publicerat Mars 19, 20188 yr 4 hours ago faxe sa: Och jag som trodde att du hade rejäla nypor. Jorå, men vinchen är betydligt starkare Imponerande ( med vinchen) på elbolaget när vi bytte huvudkabel på gården. Dom änvände både kabeldragare och kabelputtare men fick inte i kabeln i tomröret. Då drog vi in min vajer i tomröret, då kom kabeln fram + delar av tomröret
Publicerat Mars 22, 20188 yr En närbelägen bonde för foder, traktor, slaktutrymme och allt annat bra att ha som finns på en gård. Några händiga pensionärer. Hantverkare Ett gäng ”sponsorer” - folk som betalar men aldrig jagar. En jaktledare utan diktatorsfasoner och som kan jaga. Men egentligen räcker det med folk som har driv och engagemang som vill jaga och ha det trivsamt utan intresse av föreningstjafs. Ett jaktlag där det inte behövs en massa regler, för folket fattar ändå.