Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Holts Auctioneers

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago exabit sa:

Vi vet ju redan hur det går med trådar där Mr T (T för Troll?) är med...

Inte jag. Berätta :huh:.

Publicerat
5 hours ago Tazswe sa:

Du funderar alltså på att investera i en Purdey där du uppenbarligen har luckor i ditt kunnande och bryr dig inte om hur marknaden värderar ett vapen:blink: lycka till:D

Nja, int riktigt. Jag skrev att jag skulle kunna köpa en sådan bössas, inte att jag skall göra det. En viss skillnad, kan jag tycka ;). Dessutom skulle det i ett sådant fall vara ett mer känslostyrt beslut, än ett rationellt dito, Som jag också nämnde, är jag väldigt svag för sådant jag tycker är vackert, och det är o (tur) att alla beslut man (jag) fattar i livet, inte är rationella.

Publicerat
  • Författare
42 minutes ago MrT. sa:

Inte jag. Berätta :huh:.

Tusentals frågor och inlägg tills du tagit över hela tråden.

Publicerat
12 minutes ago exabit sa:

Tusentals frågor och inlägg tills du tagit över hela tråden.

Nja, jag tror du överdriver lite, men jag håller med dig om att jag ställer många frågor. Om man inget frågar, får man inga svar, och eftersom jag saknar +100 licenser under bältet och är fullständigt novis vad det gäller vapen, skytte och jakt i största allmänhet, så ställer jag många frågor, med förhoppningen om att vissa frågetecken skall rätas ut. Det är därför jag sökte mig till detta forum i första rummet, för att lära mig något.

Tråkigt att du upplever det som stötande (?), men du kanske ändrar uppfattning över tid. Jag är inte här för att så split eller fiendskap med någon forumist, men om det är något jag inte förstår eller begriper, frågar jag, och om det är något jag inte håller med om, försvarar jag min ståndpunk tills dess att jag blivit motbevisad.

Hoppas att det är ok även med dig, Exabit :thumbsup:.

Publicerat

Detta är en ren "drömmartråd" och den enas funderingar är inte sämre än den andres..
Fortsätt att drömma och spåna om fina bössor och undvik personangrepp då blir även detta en rolig tråd.

Publicerat

Fina bössor är alltid trevligt att kika på... själv kikade jag lite på en Rigby och blev lite sugen men så insåg jag att det är en vanliga jäkla mauser 98 i en väldigt fin träbit och insåg att jag inte behöver en så dyr träbit... inte just nu i alla fall... men en vacker dag ska jag också ha en dyr träbit i vapenskåpet... om det sen är brno, winchester, mauser eller husqvarna som står för systemet är mindre viktigt.

Gravyr i metall är ju bara brottanvisningar ;)