Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket hagelskytte tränar du?

Hur mycket tränar du? 49 röster

1. 1. Träningsdosen?

• Tränar ej.
      6%
      3
    • 0-250 skott per år
      14%
      7
    • 250-500 Skott per år
      16%
      8
    • 500-1000 Skott per år
      18%
      9
    • 1000 eller mer.
      44%
      22

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Lite kul att få veta hur mycket ni tränar. 

Publicerat

Alldeles för lite hagelträning:( måste ta tag i mitt liv och skjuta mer.

Thommy

Publicerat

Alldeles för lite. Tips på banor i sydvästra Skåne? Nyinflyttad... 

Publicerat

Varierar lite menvissa år mer vissa mindre, men blir mer nu igen än på en tid. :P

Publicerat

Mitt mål är bygga på min teknik och ta det där kortet och bli licensierad skytt:D.....och öka mängden skott på duva:ph34r:

Publicerat

Skjuter trap tre gånger i veckan vid säsong. Tyvärr missar jag viktig träning när jag åker och jobbar i  borta 14dagar i stöten. Egen kastare  står högt upp på önskelistan

Publicerat
11 hours ago Jenseff sa:

Alldeles för lite. Tips på banor i sydvästra Skåne? Nyinflyttad... 

Börringe och Trelleborg 

Vill du skjuta N-trap är Trelleborg vettigast. Finns både N-trap och O-trap på Börringe men dessa banor ligger i mer eller mindre i träda. 

Red. Utvecklar mina svar något. 

Börringe - liten klubb, avslappnad stämning, ingen för protokoll över resultat vid träning, har totalt fyra banor men vanligtvis bara två banor öppna;

*en skeetbana med möjlighet att skjuta "hög fasan" och rabbit, dock bara från ett håll. 

*compact/hög fasan bana i grunden en skeetbana som kompletterats med två högre torn och lite andra mer sporting-inspirerade duvor. 

Trelleborg - mer tävlingsinriktad klubb, totalt fem banor vill jag minnas. Minst en compact bana, tre skeetbanor och en N-trap. Har för mig att ytterligare en skeetbana kompletterats med torn. 

Även här trevligt folk. 

Båda banorna har sin beskärda del av gubbar, ljugarbänk finnes, på gott och ont :P

Men hälsa ordentligt första gången, fråga hur det funkar, hjälp till att bära duvor och i nödfall ta med en kaka så har du ditt på det torra 

Publicerat

Borde träna mer, försöker fokusera mer på kvalitet när jag tränar. Jobbar kväll varannan vecka, och har inskränkningar i skjuttider på banan tyvärr. Räknade för ett par år sedan och har för mig att det blev ca 3800 skott, har nog ökat sen dess så gissar på runt 5000.

Publicerat

Tränar alldeles för lite hagel! Bara att inse att jag är mer en studsarjägare än hageljägare. Dock är

lerduvsskytte den absolut roligaste skytteformen enligt mig.

Publicerat

Tränar dagligen nu iom svartfågel invasionen i hus/trädgård men träffar är en annan sak.

Strukturerad träning, ja det sker för sällan. /C

Publicerat

Träningsmängden är direkt negativt korrelerad med antalet småbarn i hushållet..:unsure:  Jag har som alltid stora planer på att skjuta en del på bana här på vårkanten, men det blir väl som vanligt bara ett par lådor som går åt..  

Publicerat

Skulle vilja skjuta mer och med mer kvalitet. Ca 2000/ år senaste två åren. Fru och son skjuter också, så det svider ju lite i plånboken :wacko:

Publicerat
  • Författare
8 hours ago Päson sa:

Skulle vilja skjuta mer och med mer kvalitet. Ca 2000/ år senaste två åren. Fru och son skjuter också, så det svider ju lite i plånboken :wacko:

Har också fru och son som skjuter. Blir lätt att man backar själv av ekonomiska skäl ?

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Har också fru och son som skjuter. Blir lätt att man backar själv av ekonomiska skäl ?

Gratis är det fan inte .... nu kan jag inte lägga så mkt på mitt skytte som jag skulle vilja...vanlig knegare ....

Publicerat
  • Författare
1 hour ago andershermansson7 sa:

Gratis är det fan inte .... nu kan jag inte lägga så mkt på mitt skytte som jag skulle vilja...vanlig knegare ....

jag med tyvärr. ?

Publicerat

Triss:rolleyes: men då får jag vänta tjugo år till inte någon under pension som vinner ändå....(pessimisten och inte avundsjuk alls)...

Publicerat
14 hours ago Ken1 sa:

Ska ni till banan någon kväll näsa vecka, eller det är inte igång än?

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Galne sa:

Ska ni till banan någon kväll näsa vecka, eller det är inte igång än?

Kvällar börjar i Maj ?

Publicerat
Just now Ken1 sa:

Kvällar börjar i Maj ?

:o Här nere började sportingen idag, men kom från jobbet för sent så var inte lönt och åka dit. Blåste kall nordan som f-n med.... Då få man vänta tills i sommar och skjuta med er då, om ni har öppet v30-32. För då är jag på plats igen, men jag kanske svänger förbi nästa vecka och terroriserar över en kopp kaffe om han har tid! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

40 röster riktigt bra!!  Och mycket skjuter dom flesta.  Gott att se ?

Publicerat
22 minutes ago Ken1 sa:

40 röster riktigt bra!!  Och mycket skjuter dom flesta.  Gott att se ?

Jag tycker jag tränat alldeles för lite, 500-1000/år gör mig inte till bättre skytt i den utsträckning jag har ambition om. I år måste det bli mer, det ligger ett par tusen smällar hemma och väntar. Jag har ett par duktiga lokala skyttar som lovat hjälpa mig. 

Men den genomsnittliga hageljägaren skjuter bara 40 skott/år enligt undersökningen förra året. DET är lite det 

Publicerat
  • Författare
32 minutes ago MarkusR sa:

Jag tycker jag tränat alldeles för lite, 500-1000/år gör mig inte till bättre skytt i den utsträckning jag har ambition om. I år måste det bli mer, det ligger ett par tusen smällar hemma och väntar. Jag har ett par duktiga lokala skyttar som lovat hjälpa mig. 

Men den genomsnittliga hageljägaren skjuter bara 40 skott/år enligt undersökningen förra året. DET är lite det 

Nu lägger ju du mycket träning på kula och dotter coachning. Det tar bort tid och något blir automatiskt lidande. Men om snittet är ca40 skott per år sopar vi ju mattan med det. 

För övrigt tycker jag hagelskyttet har ökat, iallafall där vi tränar ?

Publicerat

Jag skjuter för lite, tyvärr delvis beroende på utrustningen, jag behöver en vettig vänsterbössa. Målet per säsong är att försöka nå 1000 skott, mellan 500 och målet ligger jag varje år. Nu jagar jag inte med hagel mer än kanske 1-3 gånger per säsong och lossar skott mot vilt någonstans vart 3 år så sett till det så tränar jag tillräckligt.

Jag ska försöka gå en instruktörs grundkurs i vår, något som säkert kommer hjälpa de stackare jag har i jägarexamen men även mig själv i mitt skytte.