Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Renodlad klass två?

Featured Replies

  • 2 weeks later...
  • Svar 67
  • Visningar 10,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • .223 är ett missfoster man gjorde utav .222 genom att flytta hylsbröstet fram och göra halsen lite kortare för att lite större volym och få i en uns mera krut med anledning av att man hade problem med

  • Christian N
    Christian N

    Jag tror dig på så vis att jag tror att du är säker på att det är ett korrekt uttalande, mina erfarenheter av dessa pangar är något annat och jag kan helt ärligt säga att inga varken nya, moderna elle

  • Christian N
    Christian N

    Kan du göra så där 5 x 5 skott så är du svensk mästare, med ett rekord i näven.  Till saken hör att vi alla skjuter, som skjuter en del en del träffbilder som bara är helt vansinniga, men de är i

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Heymen har nu blivit plastbäddad samt provskjuten. Men precisionen är fortfarande kass. Vi hade en diskussion om pipkapning för att se om det blev bättre. Jag avböjde förslaget då jag vill ha maxlängden på pipan, då 6,5x55 behöver varje cm den kan få för maxhastigheten. Samt att jag ser det som en lösning som kan ge 50-500 smällar till innan jag är tillbaka till där vi befinner oss nu. Min teori är att pipan efter alla försök och åtgärder är helt slut. Då är frågan om man ska skruva i en ny pipa eller om man ska ta en annan bössa.

  • 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Bössan gick i retur. Då var man tillbaka på ruta ett igen. Antingen fortsätter jag att jaga med min 300Wm vilket är lite övervåld på rådjur och gäss eller får jag leta upp något annat. Synd då jag tyckte om Heymen.

Publicerat

Varför inte sätta i en ny pipa då? Om du gillar bössan blir det ändå billigare att pipa om den än att köpa en ny. OPF i Sågmyra!

Publicerat
  • Författare
11 hours ago josc72 sa:

Varför inte sätta i en ny pipa då? Om du gillar bössan blir det ändå billigare att pipa om den än att köpa en ny. OPF i Sågmyra!

Smeden tyckte inte det var prisvärt.

Publicerat
28 minutes ago robban.jagaren sa:

Smeden tyckte inte det var prisvärt.

Är det inte du som ska avgöra det? Trivs du med bössan i övrigt så skulle ett pipbyte absolut vara prisvärt.

Publicerat
  • Författare
39 minutes ago Fredde_piteå sa:

Är det inte du som ska avgöra det? Trivs du med bössan i övrigt så skulle ett pipbyte absolut vara prisvärt.

Jag tyckte inte det var värt pengarna heller.

Publicerat

Jag har en 6mm-06 som kan säljas till en bra peng - skicka Pm för detaljer ?

Publicerat
  • Författare
6 hours ago Dahla sa:

Torsbo har en hqv 1900 i .25-06 rem som ser trevlig ut.

 

https://www.torsbohandels.com/lager/vapen/73813?filter=73440

Jag har sneglat och klämt många ggr på den Husqvarna. Den är otroligt fin. Hade vare skoj att veta historiken på den. 

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Joacim sa:

Jag har en 6mm-06 som kan säljas till en bra peng - skicka Pm för detaljer ?

Pm kommer strax.

Publicerat
7 hours ago robban.jagaren sa:

Pm kommer strax.

Jaha, dags att köpa en till bysse?:thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Torsbo har även en Rem 700 BDL Ss i 223R med 26 tumspipa i lager.

Får nog ta en repa dit snart.....

Publicerat
  • Författare
1 minute ago lsjonsson sa:

Jaha, dags att köpa en till bysse?:thumbsup:

6,5an jag visade för dig i somras hävde jag köpet på. Den sköt skitkasst. 

Publicerat
6 hours ago robban.jagaren sa:

6,5an jag visade för dig i somras hävde jag köpet på. Den sköt skitkasst. 

 

Ok! Tur att du lyckades med det!

Publicerat
  • Författare

Hittade en annan Heym SR20 i 6,5x55, enligt butikens hemsida skall den vara i vettigt skick. Piplängden var dock i kortaste laget. Ska åka och kika på den iaf.

  • 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Var förbi Berggrens i Alvesta och fyndade en Heym SR20N i kanonskick. Bössan är gjord i Aug 1986, den kan inte ha varit många ggr i skogen då den var otroligt fin.

 

Så nu letar jag efter laddrecept till Barnes TTSX 100gr, Nosler Partition 100gr med Norma 203B.

Någon som har något laddrecept?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.