Publicerat Maj 12, 20187 yr På 2018-05-11 at 14:37 Dahla sa: Själv respekterar jag det hantverket som utfördes i husqvarnas vapenfabrik ända tills produktionen lades ner. Precis som jag uppskattar trådskaparens kappa i läder... Nja, det ska vara: "Själv respekterar jag det hantverket som utfördes i husqvarnas vapenfabrik ända tills första världskriget. Precis som jag uppskattar trådskaparens kappa i läder..." Efter 1914 bör vi i sanningens namn skämmas, efter andra blir det direkt tragiskt..... /T
Publicerat Maj 13, 20187 yr 14 hours ago pmt sa: Nja, det ska vara: "Själv respekterar jag det hantverket som utfördes i husqvarnas vapenfabrik ända tills första världskriget. Precis som jag uppskattar trådskaparens kappa i läder..." Efter 1914 bör vi i sanningens namn skämmas, efter andra blir det direkt tragiskt..... /T Nåja, min tidiga 649 från 1948 kvalar nog inte riktigt in i "tagik-träsket" om jag får vara med och tycka.....stocken möjligen, men den är uppeldad sedan länge. Så visst kom det ut en del hyfsat bra bössor därifrån även efter WW1 & 2. Kanske hagelsidan var en annan historia med mer sorgligt slut ?
Publicerat Maj 13, 20187 yr 54 minutes ago Järven sa: Kanske hagelsidan var en annan historia med mer sorgligt slut ? Finns det någon annan historia? /T
Publicerat Maj 13, 20187 yr 3 hours ago pmt sa: Finns det någon annan historia? /T Yes, på repeterbössesidan så slutade väl Husqvarnasagan med 1900 modellen på 60talet som är omtyckt av många jägare än i dag. Så sämre hade det kunna vart.