Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelbock. Märke/modell och kaliber

Featured Replies

Publicerat
17 minutes ago marcus.söderlund sa:

Det dumma är att dom inte skickar den??

Det är ju helt klart en begränsning. :down:

Publicerat
  • Författare
22 minutes ago redtop sa:

Det är ju helt klart en begränsning. :down:

Mtp att de är en 95mil enkel så japp?

Publicerat
  • Författare
På 2018-05-01 at 17:51 MarkusR sa:

Det är inte så att du har vägarna förbi vapenaffären de närmsta? Om du har de så får du gärna klämma lite på bössan åt mig :)

Publicerat
2 minutes ago marcus.söderlund sa:

Det är inte så att du har vägarna förbi vapenaffären de närmsta? Om du har de så får du gärna klämma lite på bössan åt mig :)

Det är inte omöjligt att jag kan ta mig en sväng förbi. Är det något speciellt du vill att jag tar bild/klämmer på?

Publicerat
  • Författare
59 minutes ago MarkusR sa:

Det är inte omöjligt att jag kan ta mig en sväng förbi. Är det något speciellt du vill att jag tar bild/klämmer på?

Klämma o känna rent allmänt bara. Vad jag sätt på bilder så är de ingen gigantisk skillnaf kroppsmässigt på oss. Så passar den dig hyfsat i måtten så bör den inte ligga som kattskit för mig iaf :)

Publicerat
  • Författare
8 hours ago MarkusR sa:

Den hade 66cm pipor vilket för mig blir fel. Men tack för tipset ändå. Måste va sjukt smidig pang för den mindre personen dock!

Publicerat
  • Författare

Mk 70 i kal 20 eller mk 38 i kal 12. Bägge har sina fördelar men de är fan svårt att välja.

Nu kanske de inte blir på studs men miroku känns prisvärda ändå o finns dessa kvar när crossen är väck så blir de o välja?

IMG_18421.jpg

Publicerat
55 minutes ago marcus.söderlund sa:

Mk 70 i kal 20 eller mk 38 i kal 12. Bägge har sina fördelar men de är fan svårt att välja.

Nu kanske de inte blir på studs men miroku känns prisvärda ändå o finns dessa kvar när crossen är väck så blir de o välja?

IMG_18421.jpg

Mer information om bössorna!!!  Priser Piplängderna??? 

Publicerat
  • Författare

76cm bägge. Priserna likvärdiga. 14-15k ca mk38 sport och mk70 nån stdmodell

Publicerat

sweet... Som huvudsaklig jaktbössa hade nog jag valt 20an,men 38an är ju väldigt go ?du har lite funderingar framför dej ?

Publicerat
22 minutes ago marcus.söderlund sa:

76cm bägge. Priserna likvärdiga. 14-15k ca mk38 sport och mk70 nån stdmodell

mk38 sport?

En sådan i grade 5 hade varit fint alltså?

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago Ken1 sa:

sweet... Som huvudsaklig jaktbössa hade nog jag valt 20an,men 38an är ju väldigt go ?du har lite funderingar framför dej ?

Det kommer huvudsakligen tas till banan men man vet ju aldrig. Någon tur neröver o fågeljakt om året lockar starkt. Likaså lär den väl liftas vid nå enstaka tillfälle på rävjakt. Samt drömmen är ju att få tillgång till skarvjalt vid kusten här när väl de blir av.

Mao mest bana men 20an ser förbannat smutt ut! Ja svårt val?

11 minutes ago Svenstorparn sa:

mk38 sport?

En sådan i grade 5 hade varit fint alltså?

Jotack hade ju varit nå!

Publicerat
1 minute ago marcus.söderlund sa:

Det kommer huvudsakligen tas till banan men man vet ju aldrig. Någon tur neröver o fågeljakt om året lockar starkt. Likaså lär den väl liftas vid nå enstaka tillfälle på rävjakt. Samt drömmen är ju att få tillgång till skarvjalt vid kusten här när väl de blir av.

Mao mest bana men 20an ser förbannat smutt ut! Ja svårt val?

Jotack hade ju varit nå!

Då hade jag valt 38an. Stabilare och lättare att hitta ammo till ?

Publicerat

Håller med Ken1 ska man mest stå på bana med bössan så är det ju att föredra med en tolva, med tanke på ammo osv. 

Publicerat
  • Författare

Hur är browning cynergy och beretta 686 silver pigeon mot miroku modellerna?

Publicerat

En cynergy skulle jag inte vilja ha om jag så fick betalt, dom är så fula som man bara kan få en bössa?.

Dessutom verkar dom dras med en del problem efter vad jag har läst, dock inget jag kan säga med säkerhet då jag aldrig ägt någon.

686sp är väl en av världens mest sålda hagelbössa tänker jag, dom är bra men lite tråkiga i min mening.

Jag hade valt en Miroku alla dagar i veckan framför en Beretta 686

Publicerat
4 minutes ago marcus.söderlund sa:

Hur är browning cynergy och beretta 686 silver pigeon mot miroku modellerna?

enligt mej....lägre "status" mk 70 och berettan ligger nog ganska lika men väljer mk 70 alla där i veckan. Cynergyn vet jag inte något om förutom att den floppade ganska rejält. 

Publicerat
1 minute ago Svenstorparn sa:

En cynergy skulle jag inte vilja ha om jag så fick betalt, dom är så fula som man bara kan få en bössa?.

Dessutom verkar dom dras med en del problem efter vad jag har läst, dock inget jag kan säga med säkerhet då jag aldrig ägt någon.

686sp är väl en av världens mest sålda hagelbössa tänker jag, dom är bra men lite tråkiga i min mening.

Jag hade valt en Miroku alla dagar i veckan framför en Beretta 686

Fan  va snabb du va ????

Publicerat

Nej nej, du är väl inte inne på Susegården och snor dom som jag sitter och fnular på:P?

Publicerat
24 minutes ago Skooog sa:

Nej nej, du är väl inte inne på Susegården och snor dom som jag sitter och fnular på:P?

???????

Publicerat

Vad anser man om Sauers nya bockar, Apollon och Artemis?

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kollar vidare o funderar väl mer o mer på nå här ifrån trakten. Dels för att jag vill kunna klämma o känna o skåda vapnet ifrågan jag köper.

Butikerna har 2st som passar min prislapp nästan iaf men de går o lösa.

Browning 525 citori adj

Eller

Beretta 686s adj.

Berettan är typ en tusing billigare. Ska försöka klämma på bägge samtidigt o se vad som passar bäst. Kolvhöjden är ju lätt ordnat men resten ska ju kännas bra oxå!

• 1 month later...