Hoppa till innehåll

Tipstrike erfarenheter


bondensbästavän ;)

Recommended Posts

bondensbästavän ;)

Hej! 

Jag söker en mjuk kula och vilja kunna jag allt från räv till älg med den.

Jag har tankar på tipstrike och vet att den funkar bra på allt upp till gris och hjort men undrar hur det blir på älgjakten? 

Så min fråga är: Vad är era erfarenheter av tipstrike och liknande kulor (sst, bst mm) som allround kula och hur de funkar på älgjakten. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tipstrike är enligt mej en dålig kopia av typ interbond.  Har iofs bara skjutit en gris med den och då fabriksladdat, Inte imponerad. Laddar själv sst i 6.5 och 308, lagt ner allt från hare till älg inga problem. 

mina 5 öre...... 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bondensbästavän ;)

skall nämnas att jag har .308 win.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago Ken1 sa:

Tipstrike är enligt mej en dålig kopia av typ interbond.  Har iofs bara skjutit en gris med den och då fabriksladdat, Inte imponerad. Laddar själv sst i 6.5 och 308, lagt ner allt från hare till älg inga problem. 

mina 5 öre...... 

Kopia av Interlock (och då Interlock med plastspets dvs SST) skulle jag vilja hävda. Interbond är i en helt annan division...en helt annan kultyp, och mycket bättre.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Dr Krall sa:

Kopia av Interlock skulle jag vilja hävda. Interbond är i en helt annan division...en helt annan kultyp, och mycket bättre.

My bad......  Menade den ?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag skjuter med SST I 308an. Bara skjutit räv, rå, mufflon och gris med den. Ingen älg. Bra effekt i viltet. Träff i hårddelar resulterar i duktigt med förstöring. 

Skjuter tätt i bössan.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När Norma slöt med BST så gick jag över till SST 150gr i 308win efter många års användning. SST Skjuter otroligt tätt. I båda 308 bössorna.Skjutit de mästa men inte älg då jag inte jagar det. Men ett par större grisar och hjortar har lämnat in. Effekten är god och presiconen är riktigt bra!

Har skurit ner några grisar som är skjutna med Tipstrike och de ser ungefär lika ut. 

S

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...