Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rakrepeterande alternativ

Featured Replies

Publicerat

Frugan har börjat skjuta på älgbanan och tycker det är kul... men efter operation av ena axeln blir repeteringen kännbar och hon klämde och kände på en blaser igår... hemsk styggelse enligt mig men det känns ändå bättre än nån rapplig och ful halvautomat och jag vill ju att hon ska bli nöjd...

Men vilka alternativ finns till blaser när det gäller rakrepeterande bössor? 

Publicerat
1 minute ago Dahla sa:

Frugan har börjat skjuta på älgbanan och tycker det är kul... men efter operation av ena axeln blir repeteringen kännbar och hon klämde och kände på en blaser igår... hemsk styggelse enligt mig men det känns ändå bättre än nån rapplig och ful halvautomat och jag vill ju att hon ska bli nöjd...

Men vilka alternativ finns till blaser när det gäller rakrepeterande bössor? 

Inga om dom skall fungera...

Publicerat

Merkel har väl någon.. Helix.. 

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Hipshot sa:

Merkel har väl någon.. Helix.. 

Enligt Buck fungerar dom inte. -_-

Publicerat

Flärp sköt väl Helix innan? Han sköt en hel del har jag för mej och jag såg aldrig ngn rapport om trassel med bössan.. men mitt minne kan luras.

Publicerat

Helix verkar trevlig tycker jag. Double square bridge med picatinny är ju väldigt smidigt. 

Publicerat
30 minutes ago Dahla sa:

Enligt Buck fungerar dom inte. 

Kan de blivit bra kanske? Mitt uttalande kan tänkas en smula korkat, dock fanns det en tid då alla jaktkamrater som köpte helix fick problem med dem.

Publicerat

SteelAction, bara klämt lite på den men de ska börja säljas i Sverige nu. En slustycksgång som Blasern bara kan drömma om, och en balans som Helixen aldrig kommer att kunna få.

T

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Flärp sköt väl Helix innan? Han sköt en hel del har jag för mej och jag såg aldrig ngn rapport om trassel med bössan.. men mitt minne kan luras.

Mitt minne säger tvärt emot ditt, hade han inte ett jäklar trassel på skjutbiograferna ett tag med sin? Han har ju dessutom gått över till Blääääser av någon anledning ?

Kom och bringa oss lite klarhet i detta @pfrep ?

2 hours ago Buck sa:

Inga om dom skall fungera...

Ganska så sant faktiskt, även om det finns alternativ - Heym SR30 t.ex men det är knappast en lättrepeterad kreation enligt mig så den går bort.

Publicerat
39 minutes ago pmt sa:

SteelAction, bara klämt lite på den men de ska börja säljas i Sverige nu. En slustycksgång som Blasern bara kan drömma om, och en balans som Helixen aldrig kommer att kunna få.

T

Liiiite för färskt för min smak, men visst känns det intressant - absolut. 

Publicerat
2 hours ago Dahla sa:

Enligt Buck fungerar dom inte. 

Har haft sönder 2 st. Och de var dem inte med i skogen?

Publicerat

Browning maral

Publicerat
2 hours ago Joacim sa:

Mitt minne säger tvärt emot ditt, hade han inte ett jäklar trassel på skjutbiograferna ett tag med sin? Han har ju dessutom gått över till Blääääser av någon anledning ?

Kom och bringa oss lite klarhet i detta @pfrep ?

Ganska så sant faktiskt, även om det finns alternativ - Heym SR30 t.ex men det är knappast en lättrepeterad kreation enligt mig så den går bort.

far inte med osanningar - 

Hade strul en gång med helixen, det var när jag sköt cineshot. då hängde den sig, i övrigt inte en debacle men den lille drömmen.

varför jag gick över till blaser - vilket jag ännu inte gjort då blasern är 4 månader försenad - var snarare att jag ville testa nåt nytt :)

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

"testa nåt nytt.."?? 

Blaser??

:blink:

Okej - nåt annat. 

Publicerat

Heim Sr30 (?)
Har klämt och känt en del på en bekants bössa och jag gillade den. Hur den är map driftsäkerhet osv kanske någon annan kan svara på.

Publicerat
10 hours ago pfrep sa:

far inte med osanningar - 

Hade strul en gång med helixen, det var när jag sköt cineshot. då hängde den sig, i övrigt inte en debacle men den lille drömmen.

varför jag gick över till blaser - vilket jag ännu inte gjort då blasern är 4 månader försenad - var snarare att jag ville testa nåt nytt :)

Ok, då blandar jag ihop det med någon annan ? Ursäkta mig. 

Publicerat
7 hours ago Silver sa:

Heim Sr30 (?)
Har klämt och känt en del på en bekants bössa och jag gillade den. Hur den är map driftsäkerhet osv kanske någon annan kan svara på.

Absolut, känner ett par stycken som jagar/har jagat flitigt med sina och de har fungerat men de är inte en bössa att rekommendera för en med nyopererad axel då det är en något bökigare repetering än på många av de andra. 

Publicerat
14 hours ago pmt sa:

T

Klart intressant!

Beroende på priset..

En r8a så vet man juh vad man får, helt odramatiskt

Publicerat
1 hour ago Joacim sa:

Absolut, känner ett par stycken som jagar/har jagat flitigt med sina och de har fungerat men de är inte en bössa att rekommendera för en med nyopererad axel då det är en något bökigare repetering än på många av de andra. 

Bökig vet jag inte men det är sjujäkla lång rörelse på handtaget....... 

T

Publicerat
11 hours ago Joacim sa:

Ok, då blandar jag ihop det med någon annan ? Ursäkta mig. 

Menade inte att vara arg :) 

Publicerat
1 hour ago pfrep sa:

Menade inte att vara arg :) 

Nej det förstod jag, inte meningen att låta stött heller, bara till att konstatera fakta - jag blandade ihop dig med någon annan helt enkelt ?

Publicerat

20180903_220509.jpg

Publicerat
12 hours ago ÅlandsFilip sa:

20180903_220509.jpg

Fulare tingest får man grundligt leta efter ?

Publicerat

Ska vi addera några skapelser här kan vi ju nämna Strasser, och sen kan vi ju nämna styggelserna Browning Acera och Maral men då skulle jag nog ändå förespråka att gå direkt på en BAR men var och en för sitt.

Men ska frugan skjuta med stil så ska hon ha en Dubbelstudsare ?