Publicerat September 2, 20187 yr Frugan har börjat skjuta på älgbanan och tycker det är kul... men efter operation av ena axeln blir repeteringen kännbar och hon klämde och kände på en blaser igår... hemsk styggelse enligt mig men det känns ändå bättre än nån rapplig och ful halvautomat och jag vill ju att hon ska bli nöjd... Men vilka alternativ finns till blaser när det gäller rakrepeterande bössor?
Publicerat September 2, 20187 yr 1 minute ago Dahla sa: Frugan har börjat skjuta på älgbanan och tycker det är kul... men efter operation av ena axeln blir repeteringen kännbar och hon klämde och kände på en blaser igår... hemsk styggelse enligt mig men det känns ändå bättre än nån rapplig och ful halvautomat och jag vill ju att hon ska bli nöjd... Men vilka alternativ finns till blaser när det gäller rakrepeterande bössor? Inga om dom skall fungera...
Publicerat September 2, 20187 yr Författare 1 minute ago Hipshot sa: Merkel har väl någon.. Helix.. Enligt Buck fungerar dom inte.
Publicerat September 2, 20187 yr Flärp sköt väl Helix innan? Han sköt en hel del har jag för mej och jag såg aldrig ngn rapport om trassel med bössan.. men mitt minne kan luras.
Publicerat September 2, 20187 yr Helix verkar trevlig tycker jag. Double square bridge med picatinny är ju väldigt smidigt.
Publicerat September 2, 20187 yr 30 minutes ago Dahla sa: Enligt Buck fungerar dom inte. Kan de blivit bra kanske? Mitt uttalande kan tänkas en smula korkat, dock fanns det en tid då alla jaktkamrater som köpte helix fick problem med dem.
Publicerat September 2, 20187 yr SteelAction, bara klämt lite på den men de ska börja säljas i Sverige nu. En slustycksgång som Blasern bara kan drömma om, och en balans som Helixen aldrig kommer att kunna få. T
Publicerat September 2, 20187 yr 1 hour ago Hipshot sa: Flärp sköt väl Helix innan? Han sköt en hel del har jag för mej och jag såg aldrig ngn rapport om trassel med bössan.. men mitt minne kan luras. Mitt minne säger tvärt emot ditt, hade han inte ett jäklar trassel på skjutbiograferna ett tag med sin? Han har ju dessutom gått över till Blääääser av någon anledning ? Kom och bringa oss lite klarhet i detta @pfrep ? 2 hours ago Buck sa: Inga om dom skall fungera... Ganska så sant faktiskt, även om det finns alternativ - Heym SR30 t.ex men det är knappast en lättrepeterad kreation enligt mig så den går bort.
Publicerat September 2, 20187 yr 39 minutes ago pmt sa: SteelAction, bara klämt lite på den men de ska börja säljas i Sverige nu. En slustycksgång som Blasern bara kan drömma om, och en balans som Helixen aldrig kommer att kunna få. T Liiiite för färskt för min smak, men visst känns det intressant - absolut.
Publicerat September 2, 20187 yr 2 hours ago Dahla sa: Enligt Buck fungerar dom inte. Har haft sönder 2 st. Och de var dem inte med i skogen?
Publicerat September 2, 20187 yr 2 hours ago Joacim sa: Mitt minne säger tvärt emot ditt, hade han inte ett jäklar trassel på skjutbiograferna ett tag med sin? Han har ju dessutom gått över till Blääääser av någon anledning ? Kom och bringa oss lite klarhet i detta @pfrep ? Ganska så sant faktiskt, även om det finns alternativ - Heym SR30 t.ex men det är knappast en lättrepeterad kreation enligt mig så den går bort. far inte med osanningar - Hade strul en gång med helixen, det var när jag sköt cineshot. då hängde den sig, i övrigt inte en debacle men den lille drömmen. varför jag gick över till blaser - vilket jag ännu inte gjort då blasern är 4 månader försenad - var snarare att jag ville testa nåt nytt
Publicerat September 2, 20187 yr 1 hour ago Hipshot sa: "testa nåt nytt.."?? Blaser?? Okej - nåt annat.
Publicerat September 2, 20187 yr Heim Sr30 (?) Har klämt och känt en del på en bekants bössa och jag gillade den. Hur den är map driftsäkerhet osv kanske någon annan kan svara på.
Publicerat September 3, 20187 yr 10 hours ago pfrep sa: far inte med osanningar - Hade strul en gång med helixen, det var när jag sköt cineshot. då hängde den sig, i övrigt inte en debacle men den lille drömmen. varför jag gick över till blaser - vilket jag ännu inte gjort då blasern är 4 månader försenad - var snarare att jag ville testa nåt nytt Ok, då blandar jag ihop det med någon annan ? Ursäkta mig.
Publicerat September 3, 20187 yr 7 hours ago Silver sa: Heim Sr30 (?) Har klämt och känt en del på en bekants bössa och jag gillade den. Hur den är map driftsäkerhet osv kanske någon annan kan svara på. Absolut, känner ett par stycken som jagar/har jagat flitigt med sina och de har fungerat men de är inte en bössa att rekommendera för en med nyopererad axel då det är en något bökigare repetering än på många av de andra.
Publicerat September 3, 20187 yr 14 hours ago pmt sa: SteelAction, bara klämt lite på den men de ska börja säljas i Sverige nu. En slustycksgång som Blasern bara kan drömma om, och en balans som Helixen aldrig kommer att kunna få. T Klart intressant! Beroende på priset.. En r8a så vet man juh vad man får, helt odramatiskt
Publicerat September 3, 20187 yr 1 hour ago Joacim sa: Absolut, känner ett par stycken som jagar/har jagat flitigt med sina och de har fungerat men de är inte en bössa att rekommendera för en med nyopererad axel då det är en något bökigare repetering än på många av de andra. Bökig vet jag inte men det är sjujäkla lång rörelse på handtaget....... T
Publicerat September 3, 20187 yr 11 hours ago Joacim sa: Ok, då blandar jag ihop det med någon annan ? Ursäkta mig. Menade inte att vara arg
Publicerat September 3, 20187 yr 1 hour ago pfrep sa: Menade inte att vara arg Nej det förstod jag, inte meningen att låta stött heller, bara till att konstatera fakta - jag blandade ihop dig med någon annan helt enkelt ?
Publicerat September 4, 20187 yr 12 hours ago ÅlandsFilip sa: Fulare tingest får man grundligt leta efter ?
Publicerat September 4, 20187 yr Ska vi addera några skapelser här kan vi ju nämna Strasser, och sen kan vi ju nämna styggelserna Browning Acera och Maral men då skulle jag nog ändå förespråka att gå direkt på en BAR men var och en för sitt. Men ska frugan skjuta med stil så ska hon ha en Dubbelstudsare ?