Hoppa till innehåll

Tips på kråkbulvaner?


Hipshot

Recommended Posts

Måste lite granna byta strategi på ena tippen.. Bulvanjakt. Var och kollade idag, trutbulvaner på en jordhög och kråkbulvaner på en annan eller blandat.. hur som så måste jag få tag på kråkbulvaner. Såg att Widforss sålde Sportplast.. de såg ok ut på någon bild jag såg.. det optimala hade nog varit dessa fast flockade.. 

Någon som sett ngr bra och har ngt tips?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har 12 st (har jag för mig) som du får låna om du vill.
Används extremt sällan just nu så ingen brådska att få tillbaka dem.
Så behöver du ju inte köpa så många.

Inte flockade tyvärr men har funkat skapligt ändå.

Med vänlig hälsning John

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago vildmark sa:

billigare än widforss lär du inte hitta.. annars är biltemas fina. 

Widforss handlar väl av sportplast och där har jag bättre kran in för rätt pris så att säga.. Men visst ser de vettiga ut?

2 hours ago Ijahman sa:

Jag har 12 st (har jag för mig) som du får låna om du vill.
Används extremt sällan just nu så ingen brådska att få tillbaka dem.
Så behöver du ju inte köpa så många.

Inte flockade tyvärr men har funkat skapligt ändå.

Med vänlig hälsning John

Sjysst! 

Ska fundera.. har dragit i en annan kontakt som jag råkar veta sitter och tjuvhåller på ett lager.. ska se om jag kan lura ut honom och även lura av honom ett gäng på kul. Jag har dina i minnet så får vi se vart det landar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja jag kommer kombinera med lock helt klart. Jag vet inte hur många man behöver.. trut köper man kartongvis med 12 i varje, kan ju vara rimligt med en kartong kråkor också? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

DK wai och dangate har fina vettar till hyggligt pris och båda har OK frakt. Tror jag betalade 90 kr för 12 vettar till Sverige från DK wai sist. Borde nog ha kråkor också. Skittfiske finns ju också.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror du behöver ganska många då du skjuter på en soptipp.
Det är ju inte direkt ovanligt att det sitter fåglar lite över allt där så för att locka bra behövs nog ett gäng.

Går det inte kombinera med lite trut och kråkbulvaner?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Droggot sa:

Jag tror du behöver ganska många då du skjuter på en soptipp.
Det är ju inte direkt ovanligt att det sitter fåglar lite över allt där så för att locka bra behövs nog ett gäng.

Går det inte kombinera med lite trut och kråkbulvaner?

 

 

Jo givetvis.. kommer blanda men då huvudsakligen trut med några få kråkor i flocken och sen en grupp med mest kråkor på annat ställe så får vi se hur det funkar. Inte jagat med bulvaner efter kråka på vääääldigt många år..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har varit stört omöjligt att hitta trutbulvaner i Sverige.. men av en slump hittade jag hos racerback för halva priset och slog till.. Kan hända att de sålde slut?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trutbulvanerna är slut.. osäkert om tillverkaren avser ta fram fler eller om det var att importörerna inte skulle ta hem mer. 

De där krokarna på ryggen på Sportplastkråkorna (Widforss).. sitter de fast? De skulle störa mej något jävulskt..

Ska nog iväg till Widforss idag ev och kika så får vi se hur de ser ut..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago offire sa:

Jag tog pigeon turbo flappern med timer batteri kan du köpa i Sverige eller få av mig cammo näten är jävla bra de med   https://www.a1decoy.co.uk

Tänk bara på att hastigheten på vingslagen skiljer mellan duva och kråka, så ska du ha en flapper ska det vara för kråka som har lägre hastighet än duva.Flappern är bättre än en duvsnurra som jag inte alls har fått till att funka på kråkorna. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...