Publicerat Juni 6, 20205 yr Marcusson säljer Alaska sled som fungerar perfekt. Idealisk även till skoterbärgning.
Publicerat Augusti 16, 20205 yr Blir att göra en lite mindre pulka än den jag har sen tidigare med något lägre kanter så hjulingen går att köra över med ett hjul i pulkan och andra på utsidan. Tänkte även göra en lite enklare modell som blir lämnad på markerna.
Publicerat Augusti 27, 20205 yr 6 hours ago T-Grön sa: Ser ju kanon ut! Den smalare är tänkt att sätta slakt backar i så den blir lätt att lasta och ha med bakom skotern. Dom andra är drygt 80cm breda och blir nån form av älg pulka.
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Ska sätta in en lös bit i den bredare så den blir lite högre framtill och köpa mer bult imorgon så är de snart klar.
Publicerat Augusti 27, 20205 yr Författare 55 minutes ago karelsk blandning sa: Ska sätta in en lös bit i den bredare så den blir lite högre framtill och köpa mer bult imorgon så är de snart klar. Ser ju riktigt bra ut!
Publicerat Augusti 29, 20205 yr Författare 6 hours ago karelsk blandning sa: Har du lister eller styrstål eller liknande undertill? Eller är den helt slät?
Publicerat Augusti 29, 20205 yr Helt slät ännu, funderingen är att sätta plast remsor under. Fungerar nog bra som älg pulka efter hjulingen utan och att man får sätta under den till vintern.
Publicerat Augusti 29, 20205 yr Det där är exaktsom de ska se ut! har en Alaska sled modell. Lappland. den har jutet bakstycke, som är bra när man fraktar småprylar. Men helt ivägen när de ska dras älg, timmer eller liknande. blir till att skaffa fler
Publicerat Augusti 29, 20205 yr 6 hours ago T-Grön sa: Det där är exaktsom de ska se ut! har en Alaska sled modell. Lappland. den har jutet bakstycke, som är bra när man fraktar småprylar. Men helt ivägen när de ska dras älg, timmer eller liknande. blir till att skaffa fler Precis, tänkte göra en lös bit plast om man vill sätta en förlängning på pulkan om man ska köra ved eller liknande längre föremål. Det borde nog gå att göra om din om du inte vill ha bak kanten på pulkan och sen göra en uppvikbar bakkant när det behövs.
Publicerat Mars 30, 20215 yr Pelican snow trek 75 med dragstång och kapell är suverän som följeslagare i skogen. Jag har 3 st plastlådor med lock under och sedan kapellet. Kan knappast bli bättre eller smidigare OM man inte ska ha med sig hela husets innehåll. Har man som jag 50s matta på skotern så ligger pulkan snällt i ditt spår. Jag blev dock tvungen att bygga om mitt dragstångsfäste då det var avsett för annan infästning än svenska skoterdrag. Skenorna under tycker jag är ett måste förstärker och ger stadga och troligen längre livslängd. Funkar utmärkt att lägga skidorna och stavar ovanpå och fästa med klassiska bagagestroppar. Vapnet kan läggas ovan plastlådor skyddat och rätt sätt att frakta sitt vapen till kojan efter snöig skogsbilväg. Många mil har det blivit och många fler kommer det att bli. Glömde en sak har gjort om skruvinfästningen mellan dragstång och pulka till två bultar med hål och saxsprint/saxpinne så det blir ett snabbfäste som inte kräver verktyg.
Publicerat Mars 30, 20215 yr Den jag använt hösten som varit. Har en färdig bockad plast till en likadan måste bara köpa mera vagns bult så kanske den också blir klar. Fick ändra om och göra så det var dubbel plast där rör klämmorna gick genom plasten till draget och sätta stadigare snöre till att spänna i.