Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är pav?

Featured Replies

Publicerat

Är 32 år och bor 3,5 mil norr om Haparanda, Korpikylä för att vara exakt. Jagar det mesta men älgjakten är den jakt som tär mest på frun enligt henne ;)

Farsgubben och jag har två jämtar som vi turas om att gå med under hösten, Larsudden's Pontus IIII och Larsudden's Zorro II. Jagar älg i Vojakkala som tillsammans med Mattila och Övre Vojakkala har ett älgskötselområde.

Hare jagar jag så ofta jag kan. Har ingen egen harpiska men byn består nästan uteslutande av män som går under epitetet jaktidioter som har hund och som jag hakar på när de far ut.

Med tre (snart fyra) barn har jag självklart ett stort ansvar över att det fina arvet ska föras vidare så några jaktdagar under hösten måste avsättas för detta ändamål. Förutom att ungarna deltar vid jakten finns korvgrillning, prickskytte och "gissa-bajset" regelbundet på schemat som en del av den metodiska hjärntvätten av jakt & natur ;)

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hej och välkommen hit till jaktdårarnas eget paradis :D

Publicerat

Hej och välkommen hit!

:D

Publicerat

Välkommen!!!

Publicerat

Välkommen hit en till förståndig jämthundsmänniska ;D

Publicerat

Välkommen! ;D

Publicerat

Välkommen! Låter som barnen är på god väg.. :-) // gofaster

Publicerat

Välkommen!  ;D

Publicerat

Välkommen hit :D

Publicerat

Varmt Välkommen..

Publicerat

Välkommen! ;D

Publicerat

Välkommen hit  ;D

Publicerat

välkommen..alltid kul med folk från happis varit där själv på gitarr kurs ;D

Publicerat

en till happisbo.....välkommen

Publicerat

Hej och Välkommen!

Publicerat

Välkommen hit!  :D

Publicerat

Välkommen!!!

Publicerat
Välkommen! Låter som barnen är på god väg.. :-) // gofaster

Jag "tvingar" barnen på rätt väg utan att de ska känna något tvång...komplicerat... ;)

Publicerat

Tack alla för det varma välkomnandet :)

Publicerat

Hej å välkommen. Såg att du jagar med Larsuddens Zorro II, kände igen han på bilden din. Har en 10mån jämthanne efter honom. Ska bli enormt skoj att se vad det blir av honom. Har spårat med honom samt att han fått riva lite älg i höst och vara med i skogen. Tycker han verkar riktigt intresserad så man har förhoppningar  ;) Verkar enormt intresserad av vilt, vilket inte alltid är en fördel. Bilåkning kan vara en plåga om det dyker upp älg eller ren framför bilen. Då är det ett ruggit skällande i några km. Han har gått så långt så han sitter bara å vädrar i bilen å väntar på att få lukt på något. Men som man säger: Hellre för mycket intresserad än för lite. Återstår bara å se om intresset är desamma när han får stöta på dem ordentligt i skogen oxå :)

Publicerat
Hej å välkommen. Såg att du jagar med Larsuddens Zorro II, kände igen han på bilden din. Har en 10mån jämthanne efter honom. Ska bli enormt skoj att se vad det blir av honom. Har spårat med honom samt att han fått riva lite älg i höst och vara med i skogen. Tycker han verkar riktigt intresserad så man har förhoppningar  ;) Verkar enormt intresserad av vilt, vilket inte alltid är en fördel. Bilåkning kan vara en plåga om det dyker upp älg eller ren framför bilen. Då är det ett ruggit skällande i några km. Han har gått så långt så han sitter bara å vädrar i bilen å väntar på att få lukt på något. Men som man säger: Hellre för mycket intresserad än för lite. Återstår bara å se om intresset är desamma när han får stöta på dem ordentligt i skogen oxå :)

Där ser man :) Gjorde lite efterforskningar och hittade i ett inlägg att det blev en hane undan Nikkalavainios tik Akita. Vilken hane blev det...Sarmik, Sarek eller Sauron?

Har inte själv sett valparna men om du har foton så maila gärna. Intresse för vilt är ett gott tecken och jag håller tummarna att han blir riktigt bra :)

Publicerat

Stämmer bra det. Sarmik är min valp. Ska kika om jag har nå bilder så kan jag maila över någon.

Publicerat
:) Är nog nyare här än du men önskar välkommen!
Publicerat

Välkommen!!