Publicerat Januari 22, 200719 yr Det måste jag säga var en glad överaskning!! ;D Jag hade ingen aning om att ni menade Vuoggatjålme. Därifrån har jag fina minnen från några år tillbaka. Gjorde två jägarövningar där i lumpen. Bland annat jägarprovets fjällmarch började i Vuoggatjålme. Min användarbild är där uppifrån. KUL! ;D
Publicerat Januari 22, 200719 yr Så du är en sån där COPYCAT... 8)Ja, jag låter honom tro det iallafall. ;D(Fast när han inte ser på, åker vi åt andra hållet ibland )
Publicerat Februari 14, 200719 yr Verkar inte bli av me nå Vougga för mig i år men jag e nöjd ändå. Kom hem i sön efter en underbar jaktresa i fjällen. Solen lyste 3 av 4 dar o vinden var inte allt för hård. Dessutom såg jag mer fågel än jag nånsin gjort i Vougga Lite väl skygg var fågeln dock samt klatra bössan en hel del så de ble int mkt mer än fina minnen o en fågel med hem. Men jag kommer åka tillbaks. :'( :'( Dock saknar jag Vougga :'( :'( Men än är inte hoppet ute
Publicerat Februari 28, 200719 yr Hoppas ni kommer tacka ägarna till stugbyn i Vuoggatjålme att dom fixade till det med sin anmälan till EU > Fy fan för mig finns bara en tanke och det är bojkott av Vuoggatjålme på livstid > > >
Publicerat Mars 1, 200719 yr Hoppas ni kommer tacka ägarna till stugbyn i Vuoggatjålme att dom fixade till det med sin anmälan till EU >Fy fan för mig finns bara en tanke och det är bojkott av Vuoggatjålme på livstid > > > håller med skulle aldrig gynna dom med en krona....
Publicerat Mars 2, 200719 yr Länsstyrelsen rår om lite stugor i området också. Då gynnas inte skitstövlarna ;D ;D ;D
Publicerat Mars 2, 200719 yr Ja nu sitter vi och väntar på en ny tråd :"Nu är Vuogga avbokad"... :- Nä längtan upp på fjället är för stor och vi har inga andra alternativ för boende på så här kort varsel. Därför åker vi upp och gynnar skitstöveln > Så ligger det till :-
Publicerat Mars 2, 200719 yr Ja nu sitter vi och väntar på en ny tråd :"Nu är Vuogga avbokad"... :- ;D ;D ;D ;D Du kan få låna mitt tält Seger
Publicerat Mars 3, 200719 yr Nä längtan upp på fjället är för stor och vi har inga andra alternativ för boende på så här kort varsel.Därför åker vi upp och gynnar skitstöveln > Så ligger det till :- Faktum är att ni mest gynnar er själva genom att åka.Skit i skitstöveln ! Jaga och ha kul ! Åker själv nästa Fredag på en sexdagarstur ;D ;D ;D
Publicerat Mars 4, 200719 yr Tar ni med er era hundar till fjälls nu? Eller går det bara innan snön blir för djup? Har en Breton på 9 månader som behöver nosa på någon ripa. men funderar på om det går nu?
Publicerat Mars 5, 200719 yr Författare ...snart...snaaaart... onsdag ca. 0400 åker vi till vougga och stuga 4. 8) Har tittat på SMHI:s sida... :- ser inte så bra ut. REGN !!!
Publicerat Mars 5, 200719 yr Tar ni med er era hundar till fjälls nu?Eller går det bara innan snön blir för djup? Har en Breton på 9 månader som behöver nosa på någon ripa. men funderar på om det går nu? Be Christer o Louice slå dig en signal o berätta snöläget. De far upp nu i veckan om de inte redan farit. //Jimmy
Publicerat Mars 6, 200719 yr ...snart...snaaaart... onsdag ca. 0400 åker vi till vougga och stuga 4. 8) Har tittat på SMHI:s sida... :- ser inte så bra ut. REGN !!! Vi drar västerut någon gång under onsdag eftermiddag. Vädret ser som sagt inte lovande ut, men prognosen har visat fel förr, så.... :-
Publicerat Mars 6, 200719 yr Tar ni med er era hundar till fjälls nu?Eller går det bara innan snön blir för djup? Har en Breton på 9 månader som behöver nosa på någon ripa. men funderar på om det går nu? Vi kommer inte ha några hundar med oss.Skidor och kikarspaning är det som gäller för oss. MVH B
Publicerat Mars 6, 200719 yr Är ju inte lika bra i snön. Jag var i Funäsdalen förra vintern o hade en hel del ripkontakter med münstern o några ståndsituationer så det går ändå. När det gäller fågelhundar gäller det ju att ta tillvara varje tillfälle så en resa rekommenderas o i Vougga var det ju en del fågel i augusti även om det inte precis vimlade av dem. Vi hittade väl framförallt fjällripa.
Publicerat Mars 6, 200719 yr nyss hemkommen från vogga..ska lägga upp en liten rapport med nåra bilder, fast frågan är egentligen om man inte borde lägga upp bilderna på någon natursida ist...för visst är det fina bilder, dock väl lite byte med på dem...för som nån skrev så vimlade det inte av dem direkt. vi hitta fågel 1 gång och det var så högt upp vi kunde komma på det aktuella fjället vi var på o jaga, längre ner var det stendött. väldigt lite spår i dalarna, dock en del skit uppe i stenskravlen. nu var det första gången jag var upp till vougga, så man kanske var på helt fel ställen, men var flera andra jägare var där samtidigt och dem vittnade om samma sak, lite fågel, och det lilla dem hittat har varit väldigt högt upp.
Publicerat Mars 12, 200719 yr Be Christer o Louice slå dig en signal o berätta snöläget.De far upp nu i veckan om de inte redan farit. //Jimmy De bar hemma illa kvickt för dem med! C i helikopter till sjukan o resten fick ta skotern ner. Höftkula som gick ur led! Vart tar alla bilder vägen från alla Vougga-resenärer?? Eller har de inte kommit hem än? Man sitter ju o skakar som ett aspelöv av abstinens! Själv ska jag iväg på hundträning i helgen, Tossåsen, men de kan inte jämföras med en Vougga-resa.
Publicerat Mars 12, 200719 yr De kommer, lugn bara Jag tog 315 bilder och vi sköt kring 30 ripor, vädret var bra.. nästan alla dagar. Sista jaktdagen satt fjällisarna nere i björkskogen och bjöd mig på fin fina ripbilder. De var så trygga att det kändes osportsligt att skjuta dom med bössan, så då fick Nikonbössan jobba istället. Trevliga After Hunt träffar på kvällarna med folk från jaktsidan