Publicerat Januari 9, 200719 yr Det finns fler artiklar som är intressanta att läsa, tycker jag. http://webnews.textalk.com/se/article.php?...p;context=60321
Publicerat Januari 9, 200719 yr Den ENDA fördelen med var där är att de kommer närmare storstäderna med vad det kan göra för opinionen samt förståelse för glesbygden. Men det är dock det ENDA bra med vargen där.Det dröjer nog inte länge förren nån miljöpartist/varförespråkare blir av med sin gulleplutthund. MVH Roggman66
Publicerat Januari 10, 200719 yr Det tycker jag låter bra, skyddsjakt på all varg vore ypperligt bra... Det måste ju ha funnits ett bra skäl varför våra förfäder utrotade de!!
Publicerat Januari 10, 200719 yr Det tycker jag låter bra, skyddsjakt på all varg vore ypperligt bra... Det måste ju ha funnits ett bra skäl varför våra förfäder utrotade de!! Så var de inte medlemmar i EU heller EU har mycket bra saker också men när man börjar mäta gurkor och lägga sig i andra länders rovdjurs politik då brinner man nästan upp. Sen bör vi nog ta upp frågan om antalet och föryngringar av rovdjur igen, för som det är nu på vissa håll är inte mänskligt acceptabelt. lägg ansvaret på länsstyrelsen och de ska ta hänsyn till rovdjuren och människorna, var det inte i hälsingland som Grimsö ville mata vargen med skolbarn istället för att skjuta bort de hotande individerna, men ger ungarna en huligntuta och hoppas det går bra.