Publicerat Februari 6, 20197 yr Gissar att det här är mest en fråga för käre Herr C @Christian N att kunna besvara. Kan man sälja sitt vapen när man befinner sig utomlands, alternativt förvara vapen utomlands om man följer det landets lagar? Måste man utifall meddela svenska myndigheter redan innan man far utrikes att man har såna planer?
Publicerat Februari 6, 20197 yr Om det är norrut, så är precis som hemma, dvs bössan i hallen.. Söderut är kinkigare, i skåne ska man eligt rykten ha en hagelspruta i paraplystället ( vaffan är ett paraplyställ?!) En generell regel är att är det en europeisk huvudstad, så ska du inte skylta med den såvida du inte ser kanske gör att du får den där parkeringplatsen du ville ha...
Publicerat Februari 6, 20197 yr Frågan är kort men svaret långt, jag måste få återkomma i skrift eller ta det på tfn. jag nås per tfn efter pm. C
Publicerat Februari 6, 20197 yr Författare 1 hour ago Christian N sa: Frågan är kort men svaret långt, jag måste få återkomma i skrift eller ta det på tfn. jag nås per tfn efter pm. C Gott.
Publicerat Februari 7, 20197 yr Författare Efter trevligt samtal med sakkunnige C så blir det korta svaret, jäkligt mycket papper. Papper är inte min grej. Tack för svar och pratstund C.
Publicerat Februari 8, 20197 yr Delge gärna svaret i förkortad version, tror det kan vara intressant för övriga också.
Publicerat Februari 8, 20197 yr Jag ska ge de korta svaret! Ge fan i å krångla me vapen i kombination me utrikiska länder! Så! Klart! Frågor på de? ?
Publicerat Februari 8, 20197 yr Detta är en populär post. Uffe, bättre du flyttar till Nz permanent och när du väl ska hem till Svedala så får du låna knallpåk av brodertuck ☺️ PS se till att ha ett extra rum där borta så det alltid finns plats för en bollnäsare
Publicerat Februari 9, 20197 yr Författare På 2019-02-08 at 08:51 MKJ sa: Delge gärna svaret i förkortad version, tror det kan vara intressant för övriga också. Började fnula på frågan samma dag som jag postade den, tänkte att det skuulle kunna vara så enkelt så att man kunde komma hem med en lapp ifrån de NZ myndigheterna med att byssan stod säkert. Så enkelt är det såklart inte, men jag är övertygad om att det inte ligger några sådana hinder i från down under då de är rätt liberala jämför med oss när det kommer till pangar. Men man måste ansöka om permanent utförseltillstån/exporttillstånd och importtillstånd, så redan där började vi prata dovhjortsjaktsnack istället. Om sedan bössan skulle stå där nere några år så finns inga garantier för att man smärtfritt får importera den sedan heller, min farhåg.
Publicerat Februari 10, 20197 yr På 2019-02-08 at 14:25 BollnäsViktor sa: Uffe, bättre du flyttar till Nz permanent och när du väl ska hem till Svedala så får du låna knallpåk av brodertuck ☺️ PS se till att ha ett extra rum där borta så det alltid finns plats för en bollnäsare va fan. Blanda inte in mig i det här. Har aldrig träffat karln ?
Publicerat Februari 10, 20197 yr 1 hour ago Broder Tuck sa: va fan. Blanda inte in mig i det här. Har aldrig träffat karln ? Haha ?