Publicerat Februari 16, 20197 yr Detta är en populär post. Jobbar på här hemma med olika kallrökta och lufttorkade korvar, torkat älgkött och senast idag, rökt ost. Längtar redan till ljumma sommarkvällar då man får öppna ett par källarsvala och duka fram lite hemknåpade delikatesser som tilltugg...
Publicerat Februari 16, 20197 yr Författare 1 hour ago faxe sa: Varmrök dem inte bara. Jag testade det en gång, det gick inge bra?. Näe, då blir det smältost, i hela röken! Perfekt väder just nu, 4-6 plus ute och kallröktillsatsen ger sval å fin rökning!
Publicerat Februari 16, 20197 yr 5 minutes ago qvarnhill sa: Näe, då blir det smältost, i hela röken! Perfekt väder just nu, 4-6 plus ute och kallröktillsatsen ger sval å fin rökning! Rökt smält ost är faktiskt godare än vad man kan tro.
Publicerat Februari 16, 20197 yr Författare 5 minutes ago faxe sa: Rökt smält ost är faktiskt godare än vad man kan tro. Mmmm,men inte om man måste gnaga av den från insidan av rökskåpet!
Publicerat Februari 16, 20197 yr 16 minutes ago qvarnhill sa: Mmmm,men inte om man måste gnaga av den från insidan av rökskåpet! Fan vad kinkig du är då.
Publicerat Maj 1, 20196 yr Invigde min Bradley med att röka en hel Brieost och skållade och rökte några bifftomater. Oddsen var emot mig. Hade ställt skåpet i skuggan men vid +25grader så är det svårt att undvika smältning. Blev dock väldigt mumsigt! Tärnade ned tomaterna tillsammans med lite olivolja och basilika i en kompott, och grovsalt och rostade ett hippie- bröd. Gjorde även en jordgubbsmarmelad på färska jordgubbar att ha till. Balsamico gjorde sig bra till för lite syrlighet och passade ypperligt till ett svalt mousserande tyskt vitt Sånt här gillar jag verkligen, det kommer du att ha glädje av @qvarnhill /M