Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ceasar Guerini Invictus I Sporting

Featured Replies

Publicerat

Tjoo, vart och klämt och känt, funderat och läst så mycke jag kan hitta, och bestämde mig för att byta in min 686E Evo och skicka in licensansökan.

Dock hittar man inte "jättemycket" om dessa bössor, så tänkte om någon här kunde ge lite feedback om dessa. Någon här som äger en invictus, eller nått från Guerini överhuvudtaget? Skjutit någon? Ös på med så mycket info och intryck av dessa.

Mvh

Publicerat

Testade Guerini 2017 för VT. 

Det är bössor som är typ mitt emellan Beretta och Rizzini sett egenskaperna. 

T

Publicerat
  • Författare
På 2019-04-06 at 17:26 pmt sa:

Testade Guerini 2017 för VT. 

Det är bössor som är typ mitt emellan Beretta och Rizzini sett egenskaperna. 

T

Vilken modell testade du? Beretta har jag ju nu, men gillar inte "gamespec" pistolgreppet på min 686E Evo. Inte för sportskytte. Vill ha mer att hålla i, samt lite mer "nervinklat" pistolgrepp. Invictusen kändes som den satt som gjuten. Hört nått om de varit problem med dom på nått vis? 

Publicerat

Vi hade en som sköt med Guerini i vårat lag idag. Fem gånger växlade den inte över till andra skottet. Den hade just varit inlämnad för det problemet.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Ken1 sa:

Vi hade en som sköt med Guerini i vårat lag idag. Fem gånger växlade den inte över till andra skottet. Den hade just varit inlämnad för det problemet.

Vilken modell och hur gammal? Vet att dom hade barnsjukdomar, men mycket har blivit fixat. 

Publicerat
3 minutes ago Jaegrlicious sa:

Vilken modell och hur gammal? Vet att dom hade barnsjukdomar, men mycket har blivit fixat. 

Summit Sporting TROR jag det va. Ingen aning om ålder men inte jätte gammal.

Publicerat
  • Författare

Summit är en helt annan låda än invictusen iallafall. Vet 2 stycken som skjuter Summit, och dom har aldrig haft några bekymmer med dom, än :P Om jag inte fattat helt fel så använder alla samma låda, med skillnad på utsidan, förutom Ellipse, och Invictus, som har egna modeller på låda. Just dessa två är svårt att hitta nån info om alls.

Publicerat
11 hours ago Jaegrlicious sa:

Vilken modell testade du? Beretta har jag ju nu, men gillar inte "gamespec" pistolgreppet på min 686E Evo. Inte för sportskytte. Vill ha mer att hålla i, samt lite mer "nervinklat" pistolgrepp. Invictusen kändes som den satt som gjuten. Hört nått om de varit problem med dom på nått vis? 

Invectus sportig och Evo. Sköt nog runt 500 skott med var och en. Trevliga och välgjorda bössor..... 

/T

Publicerat
9 hours ago Jaegrlicious sa:

Summit är en helt annan låda än invictusen iallafall. Vet 2 stycken som skjuter Summit, och dom har aldrig haft några bekymmer med dom, än  Om jag inte fattat helt fel så använder alla samma låda, med skillnad på utsidan, förutom Ellipse, och Invictus, som har egna modeller på låda. Just dessa två är svårt att hitta nån info om alls.

Njae - CG har två serier eller vad vi ska kalla det, en klassisk "Brescia Special" och en med ett låsblock i botten av lådan. 

Det är om jag inte missminner mig ungefär lika många modeller i båda serierna. 

T

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2019-04-09 at 19:15 pmt sa:

Nope, den låsningen finns på fler modeller.....

/T

Så som?

Publicerat

http://www.caesarguerini.it

När jag testade CG för VT, det är nått år sedan nu fanns den förreglingen även i Evio. 

T

Publicerat
  • Författare

Hämta bössan i torsdag, och måste säga att de är hästlängder mellan en 686a och denna. Handutfyllnaden är så jävla skön, framstocken(beavertail) är inte lika bullig som berettas beavertail heller, så den ligger riktigt skönt i handen. Skjutit ca 300 smäll än så länge, och varje smäll är en njutning. Enda jag inte gillar är bakkappan som är av en gummityp som sätter sig i allt. Tvungen att tröka dit lite tejp för att inte fastna i allt.

Publicerat
3 hours ago Jaegrlicious sa:

Hämta bössan i torsdag, och måste säga att de är hästlängder mellan en 686a och denna. Handutfyllnaden är så jävla skön, framstocken(beavertail) är inte lika bullig som berettas beavertail heller, så den ligger riktigt skönt i handen. Skjutit ca 300 smäll än så länge, och varje smäll är en njutning. Enda jag inte gillar är bakkappan som är av en gummityp som sätter sig i allt. Tvungen att tröka dit lite tejp för att inte fastna i allt.

Jo, det är inte tråkiga bössor och skjuta med. Verkligen inte. 

/T

Publicerat
  • Författare
23 hours ago pmt sa:

Jo, det är inte tråkiga bössor och skjuta med. Verkligen inte. 

/T

Vet du vart i Sverige man kan köpa accessoarer samt tillbehör såsom pipvikter osv?  Guerinibrandade grejer då självfallet.

Publicerat
På 2019-04-07 at 18:56 Ken1 sa:

Ludwig?

Publicerat
4 minutes ago andershermansson7 sa:

Ludwig?

Japp

Publicerat
1 minute ago Ken1 sa:

Japp

Detta hände honom igår med gött trött på det.... ingen billig bössa heller ...

Publicerat
7 hours ago andershermansson7 sa:

Detta hände honom igår med gött trött på det.... ingen billig bössa heller ...

Nä. Jävligt tråkigt. Förstör mycket av skyttet...... . 

Publicerat
På 2019-04-22 at 20:37 Jaegrlicious sa:

Vet du vart i Sverige man kan köpa accessoarer samt tillbehör såsom pipvikter osv?  Guerinibrandade grejer då självfallet.

Jaguargruppen har agenturen, sedan om de har nått kul hemma är väl mer tveksamt. Jag hade kollat hos några brittiska handlare...

T

Publicerat
  • Författare
På 2019-04-24 at 20:08 pmt sa:

Jaguargruppen har agenturen, sedan om de har nått kul hemma är väl mer tveksamt. Jag hade kollat hos några brittiska handlare...

T

Ja, de verkar som brittiska handlare är enda vägen att gå. Eller ja, Torsbo hade fruktansvärt roliga grejer hemma, en keps med storlek för ett nyfött barn ungefär ?

Publicerat
9 hours ago Jaegrlicious sa:

Ja, de verkar som brittiska handlare är enda vägen att gå. Eller ja, Torsbo hade fruktansvärt roliga grejer hemma, en keps med storlek för ett nyfött barn ungefär ?

Eller kontakta guerini direkt.... Funkar förmodligen det med. 

T

• 1 year later...
Publicerat

Är det nån som vet om det finns någon handlare som har CG invictus i butik? Jag vill känna på den. Nånstans runt Mälardalen.

Publicerat
20 minutes ago Jr_Moberg sa:

Är det nån som vet om det finns någon handlare som har CG invictus i butik? Jag vill känna på den. Nånstans runt Mälardalen.

Inte runt mälardalen, men Jakt&Friluftsgården utanför Lund har hemma.

/T