Publicerat Augusti 30, 20196 yr När jag köpte min i fjol fick jag rådet att ta en storlek större än vad jag trodde var lagom för mig... Har inte ångrat det beslutet!
Publicerat Augusti 30, 20196 yr Jag tänkte också att 3liter borde räcka, men charkmästaren som höll korvkurs i våras sa samma sak, att 5 liter är lagom för hemmapyssel. Jag köpte den han rekommenderade. För mig blev det en sådan: https://www.lundgrensskafferi.se/produkt/korvstoppare-5-liter-staende/ Med bara en hundralapp skillnad i pris från 3liter så är det en nobrainer.
Publicerat Augusti 30, 20196 yr Författare Detta är en populär post. 3 hours ago qvarnhill sa: När jag köpte min i fjol fick jag rådet att ta en storlek större än vad jag trodde var lagom för mig... Har inte ångrat det beslutet! Som vapenskåp typ ? 3 hours ago MarkusR sa: Jag tänkte också att 3liter borde räcka, men charkmästaren som höll korvkurs i våras sa samma sak, att 5 liter är lagom för hemmapyssel. Jag köpte den han rekommenderade. För mig blev det en sådan: https://www.lundgrensskafferi.se/produkt/korvstoppare-5-liter-staende/ Med bara en hundralapp skillnad i pris från 3liter så är det en nobrainer. Det var dom 2 jag valde bland: 3 och 5 liter, men väntade med "press to confirm order" tills jag hade hört andras råd. Tack. För övrigt har den firman i länken 10% rabatt just nu för oss som får Jakt&Jägare ?
Publicerat Augusti 30, 20196 yr Lite off topic: Har gjort julkorv en gång om året varje år sen jag var liten grabb. Vi har alltid använt köttkvarnen till Elektrolux-assistenten med korvhorn. En riktig korvspruta är nog bättre, men jag tycker det funkar OK om man inte gör korv oftare än så. Bygger givetvis på att man redan har en dylik assistent, men då kan man bespara sig att köpa en pryl till som tar plats i skåpen och kostar en slant.
Publicerat Augusti 30, 20196 yr Författare Detta är en populär post. Jag läste i en fruntimmerstidning i ett väntrum någonstans att man kan shoppa sig ur sin depression. Det har jag taget vara på sen. Jag har både en Nima köttkvarn och en ny Ankarsrum assistent med stora tillbehörs satsen stående. Och jag är inte deprimerad... Nu ska jag åka och köpa ny stor TV
Publicerat Augusti 31, 20196 yr Författare Detta är en populär post. 5 liters korvpress beställd och betald ?
Publicerat September 1, 20196 yr På 2019-08-30 at 11:05 Dansken sa: Jag läste i en fruntimmerstidning i ett väntrum någonstans att man kan shoppa sig ur sin depression. Absolut, kallas att vara handlingskraftig....
Publicerat September 1, 20196 yr Kul med korv! Jag har stor nytta av Kristofer Franzéns bok "Korv". Salsiccan blir fin med vildsvinkött. En traditionell ned fänkål och en annan med salvia. Båda är fina.