Publicerat Januari 17, 200719 yr Jag undrar om det finns nån form av register, dit man kan vända sig för att ta reda på vem som har jakträtten på ett visst område? Jag har ju hittat ett antal gryt på mina promenader med hunden och det skulle vara kul att höra med jakträttsinnehavaren om man kunde kolla gryten. MVH Roggman66
Publicerat Januari 17, 200719 yr Vet ej Roggman, men det borde finnas endera hos lantmäteriet eller hos komunen i fraga.
Publicerat Januari 17, 200719 yr Jag har för mig att du kan kolla med lantmäteriet för att få fram vem som är markägare och markägaren i sin tur vet ju vem du ska prata med... men det enklaste är nog att ringa på hos närmsta lantbrukare och fråga honom.
Publicerat Januari 17, 200719 yr Författare Jag har pratat med kommunen och fått ett namn, som jag ska ring nu. Det är stockholms stad som är ägare till delar av marken som i sin tur arrenderar ut den...puh ;D
Publicerat Januari 17, 200719 yr Det finns ju en fastighetstaxeringringskalender för jordbruksfastigheter, som man kan köpa. Jag tror at det är så den heter. Där står fastighetsbeteckning storlek på marken och vem som äger den. Fråga på en bokhandel så kan dom säkert svara Dig på den frågan.
Publicerat Januari 17, 200719 yr Författare Jag har fått nummret till nån form av samordnare till skyddjägarna i kommunen.Han svarade dock inte så jag ska prova igen senare. Jag hade tänkt erbjuda mina tjänster med grythund och kanske fälla för grävling och räv. Vem vet det kan kaske ge nåt. MVH Roggman66
Publicerat Januari 18, 200719 yr Författare Jag pratade med kommunens jagvårdare idag, och svaret var i alla fal inte ointresserat Han ville ha telnummer till mig ;D Det perfakta var ett stort uppslag i lokalblaskan att -"skabben sprider sig" Han frågade om jag var rädd för skabb... :- njä sa jag, det går alltid att tvätta hunden efter arb. Så nu är det bara vänta och se ;D MVH Roggman66
Publicerat Januari 18, 200719 yr Författare Tack ! ;D Ja man ska nog vara positiv ;D Annars blir det till att åka till småland och stövarjakt ;D
Publicerat Januari 18, 200719 yr Tack ! ;D Ja man ska nog vara positiv ;D Annars blir det till att åka till småland och stövarjakt ;D Varsegod! Det ska Du vara. Helt klart! Du kan ju komma upp hit och jaga räv också. Du kan få mat och husrum här uppe. Vi har inte mer än 2-3 dm snö och ca. -7 men det ska visst bli kallt nu säger dom på vädret. Jag har vridit till knäet och hoppar på kryckor. >
Publicerat Januari 19, 200719 yr Jag pratade med kommunens jagvårdare idag, och svaret var i alla fal inte ointresserat Det är rätt Roggman, ingen tackar en för man är blyg i dagens läge. Du kan nog sätta in ett och annat kryss i almenackan åt mitt håll i februari-mars om du vill. Så fort det lägger sig lite med hundjakt på svin och rådjur så blir det tid till räv och hare ett tag. MVH
Publicerat Januari 19, 200719 yr Jag håller oxå tummarna för dej,men glöm inte att du även skall ner till mej o mina gryt ;D
Publicerat Januari 19, 200719 yr och är du ändå hos telgetokl kan du ju ta en sväng på tomtsätra. har nog aldrig varit en hund i dom gryten:S :-
Publicerat Januari 19, 200719 yr Författare ;D ;D ;D ;D Dime cuando! ;D Joda bara det blir väder, annars så kan jag i stort sett när som helst!
Publicerat Januari 19, 200719 yr och är du ändå hos telgetokl kan du ju ta en sväng på tomtsätra. har nog aldrig varit en hund i dom gryten:S :- Förmodligen en mycket bra ide,då markerna ligger grannar,men ni på Tomtsätra bor ju i Göteborg,hur tänkte du styra upp detta Osseos ?
Publicerat Januari 19, 200719 yr Författare Telgetok ser du inspår i nåt gryt så lägg nått i öppningarna som luktar människa och ring mig! samma om det luktar rävpiss, du känner lukten när den finns! ;D //Roggman
Publicerat Januari 19, 200719 yr Telgetok ser du inspår i nåt gryt så lägg nått i öppningarna som luktar människa och ring mig! samma om det luktar rävpiss, du känner lukten när den finns! ;D//Roggman Lovar att göra detta,när det blir ett bra tillfälle Men allvarligt talat det där med lukten har jag diskuterat massor av gånger med polarna,jag känner fan ingenting ??? ??? Nix,jag röker inte heller...Ändå hävdar vissa av dom att pisset känns på lukten hur lätt som helst !! Suck..