Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakträttregister!

Featured Replies

Publicerat

Jag undrar om det finns nån form av register, dit man kan vända sig för att ta reda på vem som har jakträtten på ett visst område?

Jag har ju hittat ett antal gryt på mina promenader med hunden och det skulle vara kul att höra med jakträttsinnehavaren om man kunde kolla gryten.

MVH Roggman66

Publicerat

Vet ej Roggman, men det borde finnas endera hos lantmäteriet eller hos komunen i fraga.

Publicerat

Jag har för mig att du kan kolla med lantmäteriet för att få fram vem som är markägare och markägaren i sin tur vet ju vem du ska prata med... men det enklaste är nog att ringa på hos närmsta lantbrukare och fråga honom.

Publicerat
  • Författare

Jag har pratat med kommunen och fått ett namn, som jag ska ring nu. Det är stockholms stad som är ägare till delar av marken som i sin tur arrenderar ut den...puh  ;D

Publicerat

Det finns ju en fastighetstaxeringringskalender för jordbruksfastigheter, som man kan köpa. Jag tror at det är så den heter. Där står fastighetsbeteckning storlek på marken och vem som äger den. Fråga på en bokhandel så kan dom säkert svara Dig på den frågan. :D

Publicerat
  • Författare

Jag har fått nummret till nån form av samordnare till skyddjägarna i kommunen.Han svarade dock inte så jag ska prova igen senare. Jag hade tänkt erbjuda mina tjänster med grythund och kanske fälla för grävling och räv. Vem vet det kan kaske ge nåt.

MVH Roggman66

Publicerat

hoppas att det lyckas för dig roggman!

Publicerat
  • Författare

Jag pratade med kommunens jagvårdare idag, och svaret var i alla fal inte ointresserat  :D Han ville ha telnummer till mig  ;D Det perfakta var ett stort uppslag i lokalblaskan att -"skabben sprider sig" Han frågade om jag var rädd för skabb... :- njä sa jag, det går alltid att tvätta hunden efter arb. Så nu är det bara vänta och se  ;D

MVH Roggman66

Publicerat

Då hoppas Vi på att det går bra för Dig. :D

Lycka till!

Publicerat
  • Författare

Tack !  ;D Ja man ska nog vara positiv  ;D Annars blir det till att åka till småland och stövarjakt  ;D

Publicerat
Tack !  ;D Ja man ska nog vara positiv  ;D Annars blir det till att åka till småland och stövarjakt  ;D

Varsegod! :D  Det ska Du vara. Helt klart! :D Du kan ju komma upp hit och jaga räv också. Du kan få mat och husrum här uppe. Vi har inte mer än 2-3 dm snö och ca. -7 men det ska visst bli kallt nu säger dom på vädret.

:D Jag har vridit till knäet och hoppar på kryckor. >:(

Publicerat
Jag pratade med kommunens jagvårdare idag, och svaret var i alla fal inte ointresserat 

Det är rätt Roggman, ingen tackar en för man är blyg i dagens läge.

Du kan nog sätta in ett och annat kryss i almenackan åt mitt håll i februari-mars om du vill. Så fort det lägger sig lite med hundjakt på svin och rådjur så blir det tid till räv och hare ett tag.

MVH

Publicerat

Jag håller oxå tummarna för dej,men glöm inte att du även skall ner till mej o mina gryt ;D

Publicerat

och är du ändå hos telgetokl kan du ju ta en sväng på tomtsätra. har nog aldrig varit en hund i dom gryten:S :-

Publicerat
  • Författare

;D  ;D  ;D  ;D Dime cuando!  ;D Joda bara det blir väder, annars så kan jag i stort sett när som helst!

Publicerat
och är du ändå hos telgetokl kan du ju ta en sväng på tomtsätra. har nog aldrig varit en hund i dom gryten:S :-

Förmodligen en mycket bra ide,då markerna ligger grannar,men ni på Tomtsätra bor ju i Göteborg,hur tänkte du styra upp detta Osseos ?

Publicerat
  • Författare

Telgetok ser du inspår i nåt gryt så lägg nått i öppningarna som luktar människa och ring mig! samma om det luktar rävpiss, du känner lukten när den finns!  ;) ;D

//Roggman

Publicerat
Telgetok ser du inspår i nåt gryt så lägg nått i öppningarna som luktar människa och ring mig! samma om det luktar rävpiss, du känner lukten när den finns!  ;) ;D

//Roggman

Lovar att göra detta,när det blir ett bra tillfälle :D Men allvarligt talat det där med lukten har jag diskuterat massor av gånger med polarna,jag känner fan ingenting ??? ??? Nix,jag röker inte heller...Ändå hävdar vissa av dom att pisset känns på lukten hur lätt som helst !!  Suck..sneaky.gif