Publicerat November 23, 20196 yr Alla nya är i plast, så det gäller hitta någon som har ett litet ändra lager.
Publicerat November 23, 20196 yr Skulle nog kunna hitta några stycken. Är dock inte i närheten av Jönköping ?
Publicerat November 23, 20196 yr Antar att du har kollat med butikerna närmast Jönköping, så leta dig utåt bara. Mindre butiker med mindre omsättning har väl större risk att ha ett restlager med äldre produkter. Jag hade börjat med att ringa Värnamo vapen och Berggrens i Alvesta. Västerut är det "bara" torsbo och österut är något av ingemansland vad gäller handlare. Norröver vette tusan, jag brukar inte röra mig i dom trakterna. /P
Publicerat November 23, 20196 yr Bara att leta, inte dissa även mindre butiker. Jag hittade hos vår lokala järnhandel flera hundra kal 20 som de ruvat på i säkert 10 år.. Jag FICK dem.. Vart en slant till deras kaffekassa kan jag meddela.
Publicerat November 23, 20196 yr 1 hour ago Hipshot sa: Bara att leta, inte dissa även mindre butiker. Jag hittade hos vår lokala järnhandel flera hundra kal 20 som de ruvat på i säkert 10 år.. Jag FICK dem.. Vart en slant till deras kaffekassa kan jag meddela. Kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag håller med Hipshot ska man hitta något udda så är det i princip dom mindre butikerna som gäller, dom där stora drakarna har bara vad som finns i dom senaste produktkatalogerna.
Publicerat November 23, 20196 yr Kanske går att höra runt i grannjaktlagen om det är någon som har liggandes ?
Publicerat November 23, 20196 yr Tror det är störst chans hitta av nån privatperson eller dödsbo. Sen som redan nämts så gör Rottweil pappe jobbet lika bra, kanske tom bättre.
Publicerat November 23, 20196 yr 32 minutes ago Smålandajägaren sa: Ska leta runt lite till men som jag nämnde innan kallar han allt annat än gyttorp röda papp ettor för sosseskott ? papp är egentligen ett ballistiskt skit då förlusterna radas upp, och toppas av papphylsa, fiberladdat, rullstukat Och tex en Gyttorp Papp 12/65 traditionell som är rullstukad drar 1,90gx30
Publicerat November 23, 20196 yr 5 hours ago Smålandajägaren sa: De är säkert lika effektiva men grejen är att min far har en fin gammal krieghoff i kaliber 16 som han jagar rådjur med och även fast han köpte allt han kom över när de slutade tillverkas börjar skotten ta slut. Han har alltid använt gyttorp röda med papphylsa och kallar allt annat för Sosseskott. Därför hade det vart väldigt kul att kunna ge han några askar nu i jul. Sossar köper inte Krieghoff
Publicerat November 23, 20196 yr Just de där röda med stjärnstukning slutade tillverkas för bra över 20 år sen..... Och de har inte gjorts sedan dess. Det finns annat kallat "Gyttorps röda" men just den där generationen Gyttorppuppor är long gone. Det var typ - "då Gyttorp peakade". Efter det gick konstant utför..... Exportmodellen "Gyttorp Game" är snudd på exakt lika fast grön - det enda som skiljer utöver färgen är att den har bara ett lager lack på hylsan. De senare med annan text, logga och font är allt annat än lika bra. Hittar du de med plasthylsa kan då köpa vad som helst som är laddat i röd hylsa. Det är betydligt sämre..... Den senare "Traditional" är liksom en annan puppa, tänkt som en helt annan puppa, därtill gjord på helt andra komponenter. Ergo: inte samma. Så det blir att tråla dödsbo. Eller långvården. De enda handlare jag kan tänka mig är Kjell i Götene eller Kjell i Sjöbo. De är nog de enda som stundligen säljer dödsboammunition. Nu har jag inte sett Gambore Regal i 16 i Sverige - men skulle du hitta slika så är det en puppa som faktiskt är bättre prestandamässigt, minst lika snygga samt de luktar och känns lika. Och lämnar Rotweilen på skithuset..... T
Publicerat November 24, 20196 yr De där gröna Game.. tom Gyttorp Blå dvs deras trap och Nickeltrap skotten.. Klargula gamla Gyttorp Fasan.. Sjukt fin plugg och det är med en jävla respekt man lite nu och då hittar slika och petar i bössan BRA åka i prylarna och dofterna..
Publicerat November 24, 20196 yr Klart det måste finnas någon gammal gubbe som måste ha någon ask hemma på kammaren, bara att vara envis och frågvis. Själv hade jag tur och fick en påse av farsan när han skrotade sina gamla Husqvarna SbS hanbössor, gamla som gatan men förmodligen rätt förvarade då de fungerade fint när jag testade några på papp.
Publicerat November 24, 20196 yr Kolla med Ken1.. han har en kuslig förmåga att sniffa upp gamla gömmor med plugg hemma hos folk, fan vet hur han gör
Publicerat November 24, 20196 yr 6 hours ago Hipshot sa: De där gröna Game.. tom Gyttorp Blå dvs deras trap och Nickeltrap skotten.. Klargula gamla Gyttorp Fasan.. Sjukt fin plugg och det är med en jävla respekt man lite nu och då hittar slika och petar i bössan BRA åka i prylarna och dofterna.. Kronograftesterna jag sett har visat på typ 360-370m/s men å andra sidan grymma träffbilder vilket givetvis är avgörande för mängden DÖ.
Publicerat November 24, 20196 yr 1 hour ago sidelock sa: Kronograftesterna jag sett har visat på typ 360-370m/s men å andra sidan grymma träffbilder vilket givetvis är avgörande för mängden DÖ. Djuriskt bra träffbilder tom.... Det var snarligt Eley GrandPrix på sin tid. Träffbild slår fart och storlek alla dagar i veckan. T
Publicerat November 24, 20196 yr 5 hours ago Hipshot sa: han har en kuslig förmåga att sniffa upp gamla gömmor med plugg hemma hos folk, fan vet hur han gör Förmodligen har han gjort upptäckten att man kan ha munnen till mera än att bara stoppa snus i. ?
Publicerat November 24, 20196 yr Nu vet ju inte jag hur ni gör när ni sniffar,personligen använder jag näsan inte munnen. Med det sagt ställde jag mej på händerna hoppade ner till ammo rummet drog ner byxorna och tittade i skåpet gissa vad mina öron hittade.....
Publicerat November 24, 20196 yr Ett alternativ kan väl vara Hull three crowns i kaliber 16. De har en fin blå papphylsa om jag inte minns fel. Gamla fina Gyttorp med JK06 krut och annat gött. Testade Gyttorp fasan med saffransgul paphylsa och förnicklade us 6 hagel. I min b25 c1 med 70cm pipor. 408-410 m/s i chronografen. Träffbilderna var så fina att provskjutningstavlorna egentligen skulle ut på vernisage Rottweil är väl en hundracka..