Publicerat December 30, 20196 yr Nu tror jag inte WLSS har en kolvmakare on site, de har inte haft det förr..... Så det kan ju ta en stund att få ändringarna gjorda. Men visst - ring eller mala och fråga. Det lär ju inte vara första gången de får frågan. Harry Gordon kan skicka bössan till en handlare i Sverige när den är klar. /T
Publicerat December 30, 20196 yr 1 hour ago pmt sa: Nu tror jag inte WLSS har en kolvmakare on site, de har inte haft det förr..... Så det kan ju ta en stund att få ändringarna gjorda. /T Det har de inte nu heller blir lite OT men värt att veta är att WLSS är en skola på dekis tyvärr vilket blir mer och mer tydligt, allrahelst sen Purdey valde att säga upp samarbetet och köpte Royal Berkshire istället. Banan är fortfarande bra men kunskapen är inte alltid i topp... Bästa är väl egentligen att importera en själv via nån av sajterna i UK eller en handlare. Då kommer du undan billigare och sen måtta den hemma antingen på Suse eller hos nån lokal duktig skytt/instruktör... det behöver inte alltid vara en professionell sådan. Det här med exaktmåttade kolvar går det lite troll i. Visst ska kolven passa men majoriteten av oss spelar inte i ligan att mm hit eller dit spelar roll. Standardmått och kolvlängd +/- är det mesta jag måttar när jag jobbar...
Publicerat December 30, 20196 yr Författare 1 hour ago charlie sa: Det har de inte nu heller blir lite OT men värt att veta är att WLSS är en skola på dekis tyvärr vilket blir mer och mer tydligt, allrahelst sen Purdey valde att säga upp samarbetet och köpte Royal Berkshire istället. Banan är fortfarande bra men kunskapen är inte alltid i topp... Så då kanske man ska satsa på att besöka både WLSS och Royal Berkshire och ev handla hos de sistnämnda. Kan nog leva med att besöka 2 banor. /Markus
Publicerat December 30, 20196 yr 23 minutes ago nuke sa: Så då kanske man ska satsa på att besöka både WLSS och Royal Berkshire och ev handla hos de sistnämnda. Kan nog leva med att besöka 2 banor. /Markus Då hade jag tagit Churchill eller Holland i stället för WLSS...... /T
Publicerat December 30, 20196 yr Författare 20 minutes ago pmt sa: Då hade jag tagit Churchill eller Holland i stället för WLSS...... /T Kan leva med det också. /M
Publicerat Juli 27, 20214 yr Författare På 2020-01-31 at 13:45 benknäckaren sa: Hur går det med bössan blir det någon mk38? Går själv i tankarna:) Covid och en del annat kom ivägen men nu har jag bokat in en "Try and Buy" på Susegården 20/8. /Markus
Publicerat Augusti 20, 20214 yr Författare Detta är en populär post. Det blev inte riktigt som jag tänkte mig...de hade en trevlig F3 med 71 cm pipor som var något helt annat än den Miroku och Browningen som jag också provade. /Markus
Publicerat Augusti 20, 20214 yr 1 hour ago nuke sa: Det blev inte riktigt som jag tänkte mig...de hade en trevlig F3 med 71 cm pipor som var något helt annat än den Miroku och Browningen som jag också provade. /Markus Grattis! Vad var det som avgjorde ditt val?
Publicerat Augusti 21, 20214 yr Författare 8 hours ago Fläskfia sa: Grattis! Vad var det som avgjorde ditt val? Känslan i händerna men framför allt provskjutningen. /Markus
Publicerat Augusti 26, 20214 yr Författare Återstår bara att flytta över ett vapen på min sambo och sen söka licens. Har jag tur blir allt klart innan årsskiftet...
Publicerat Augusti 26, 20214 yr Författare Någon som vet vad det kan kosta att ändra till automatsäkring på bössan?
Publicerat September 2, 20214 yr Författare Besked från polisen idag att det tar ca 4 veckor för licensen så den kanske hinner följa med ut den här säsongen. /M
Publicerat September 23, 20214 yr Författare Tog 4 veckor för region öst att flytta över licensen till min sambo, hennes första bössa, så med lite tur har jag licensen nästa vecka. /M
Publicerat Oktober 5, 20214 yr Författare Betalade avgiften 7/9 och licensen låg i postlådan idag, bra fart på region Öst. Hämtas på lördag 🙃 /Markus