Publicerat Mars 14, 20206 yr Författare Så här ser en 7/10 choke ut på 35m med kal 16 26g 7:or träffbilden med cirkeln är No:1 och den är som ofta för No:1 kass och ibland kallar jag det ”läskskott”
Publicerat Mars 21, 20206 yr Författare Lite omväxling i Corona dieten ! Jag fick ett antal B&P 26g7 stål av en medlem på banan . Min vana trogen så skar jag isär en och fota och vägde . tdh 688 , krut GP-32 1,382 , hagel 26,3g :7 stål , förladdning en av B&P:s nedbrytbara varianter. framöver kommer den provas på papper , fart uppges 420@ 1m
Publicerat April 28, 20206 yr Författare Jag pratade med en Importör av NSI patroner i Sverige ang 16/70 stål plugg som finns med i NSI reklamen. Han var rädd att alla Tillverkare som är kvar efter CV19 enbart kommer koncentrera sig på det som säljs i stora volymer. Sen får man se om dom tar upp de lite roligare och udda patronerna när det rullar på bättre, trist fan ! jag hade gärna lagt en rejäl Beställning NSI 16/70 28g stål plugg , mycket av den anledningen att ha dubbel nytta av 70mm hylsan i omladdning till jaktplugg. https://www.e-magin.se/paper/br0c0dcb/paper/88#/paper/br0c0dcb/90 / P
Publicerat November 17, 20205 yr Författare Detta är en populär post. Jag splittade isär en Clever 28g:7 som en klubbkamrat köpt på Skokloster när han var där och sköt. Krutet var väl det som intresserade mig mest B&P och som det såg ut M92S (?) och en rejäl slatt åxå (1,60g) På bilderna ser ni mitt trogna verktyg för patronslakt som jag köpte mitten -90 talet ? Hippen skulle behöva enskilt samtal med både präst och psykolog om han visste hur många plugg Den slaktat sedan dess
Publicerat November 17, 20205 yr Författare 50 minutes ago culot sa: Jag splittade isär en Clever 28g:7 som en klubbkamrat köpt på Skokloster när han var där och sköt. Krutet var väl det som intresserade mig mest B&P och som det såg ut M92S (?) och en rejäl slatt åxå (1,60g) På bilderna ser ni mitt trogna verktyg för patronslakt som jag köpte mitten -90 talet ? Jämnheten på haglet kan man inte klaga på 27,95gram är svårstraffat