Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

KORV BOK ??

Featured Replies

Publicerat

Vilken korv-bibel ska man ha i bokhyllan?

Publicerat

Jag började med "Korv av Kristofer Franzen". Har några andra böcker men det är den boken som kommer fram när det är korvtider. Det har blivit en familjetradition att rensa ut frysboxen på våren och göra korv. Mycket fin bok med bra recept. 

Jag drar ned saltmängden med 25-30% då jag tycker korvarna blir lite för salta annars, men det är en högst personlig synpynkt. 

Publicerat
18 minutes ago Jr_Moberg sa:

Jag började med "Korv av Kristofer Franzen". Har några andra böcker men det är den boken som kommer fram när det är korvtider. Det har blivit en familjetradition att rensa ut frysboxen på våren och göra korv. Mycket fin bok med bra recept. 

Jag drar ned saltmängden med 25-30% då jag tycker korvarna blir lite för salta annars, men det är en högst personlig synpynkt. 

Jag har med den boken, mycket trevlig. Sen använde jag ett autorecept från sida som hette carnivor.se, men den sidan ser helt annorlunda ut idag. Dock har jag hittat deras sida med det dokumentet via webbackmachine. Har det hemma och kan leverera det om någon vill ha det!

Publicerat
  • Författare

Tack gärna det Galne.

OK jag lutar åt den boken, ska bara rota igenom *alla* kokböckerna innan jag ev beställer.

Publicerat

Packa upp och öppna Basrecept.xls.html, sen kan man fylla i total köttmängd så räknar den ut mängd kryddor fett osv...

Korv.zip

Publicerat
3 hours ago Galne sa:

Packa upp och öppna Basrecept.xls.html, sen kan man fylla i total köttmängd så räknar den ut mängd kryddor fett osv...

Korv.zip 57 kB · 5 downloads

Hur öppnar man den? ?

Publicerat

Zip-fil öppnas på datorn, går tyvärr ej lösa det på något annat vis då det är massa småfolket i en mapp som skall med. Så telefon/padda funkar inte!! :(

Publicerat
  • Författare
11 hours ago, Galne said:

Korv.zip 57.58 kB · 10 downloads

Tack och bock, det var ett trevligt verktyg :thumbsup:

Publicerat
4 hours ago Galne sa:

Zip-fil öppnas på datorn, går tyvärr ej lösa det på något annat vis då det är massa småfolket i en mapp som skall med. Så telefon/padda funkar inte!! :(

Då får jag se om jag får väckt liv i datorn någon dag... ?

Publicerat

Taylor and Jones (korvtillverkare som ger kurser) har givit ut en trevlig korvbok

Publicerat
  • Författare

Fasen nu skulle man behöva ett par armar till, ska till och få in korvmassan i fjälstret. 

Publicerat
  • Författare

Nåväl, det gick sisådär ;)
Har ju inte direkt det mest optimala att stoppa korv på, det går men jisses va känslig detta får fjälster är.

Nu ska detta få torka och sedan är det varmrökning som gäller, troligen på söndag. Har dragkroks montering imorgon.

DSC_0350.thumb.JPG.c4fe90778e36ce1660ebf58dc9ccd90a.JPG

DSC_0351.thumb.JPG.09f75f12eb7a65dd3432f2031d267cd4.JPG