Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benelli vs Benelli

Featured Replies

Publicerat

Sådärja, nu är den på väg

Publicerat
  • Författare

Så klart visar det sig att Sako Sverige bara tar in M2 Euro och Montefeltro i 66 cm piplängd. Om man vill ha 71cm måste man helt enkelt punga ut för en Comfort eller Comforttech... :(

Publicerat

Sunes jakt?

Publicerat

Jag har 66 pipa men har mekat på en liten vikt. Kollade vad en separat 71pipa kostade för några år sedan, tror det var nästan 10k.

Publicerat
13 minutes ago LGH sa:

Så klart visar det sig att Sako Sverige bara tar in M2 Euro och Montefeltro i 66 cm piplängd. Om man vill ha 71cm måste man helt enkelt punga ut för en Comfort eller Comforttech...

Mainstream produkter ! fan vad jag hatar sånt ..... 

Publicerat
1 hour ago MagnusN sa:

Jag har 66 pipa men har mekat på en liten vikt. Kollade vad en separat 71pipa kostade för några år sedan, tror det var nästan 10k.

Kollade exakt samma grej nu avseende berettaautomaten här.. 71 pipan kostade nästan lika mycket som en ny jävla bössa! Jag tvivlar på att pipan är den dyra delen att framställa så jag anar att nasarna hellre ser att vi byter bössa än köper ny pipa.. 

Publicerat
  • Författare

Efter att ha hört mig för med Kjells Vapen, Walter Borg, F&V i Pit'å, mfl så lät jag frugan posta mitt inköpstillstånd ner till Kjells Vapen idag.

Att få tag i en icke Comfort-försedd Benelli med piplängd annan är 66cm är helt ogörbart i Sverige. Det lär gå utomlands dock, men här måste vi ju böja oss inför Sako Sveriges nycker (de lär enligt vad butikerna säger inte ens ta in den billigare Montefeltron eller M2 Euro längre). Så nu blir det en M2 Euro, 66cm. Får se hur det funkar helt enkelt.

Har också pejlat med jaktledaren om det är OK att dundra hagel med kastare på ett skyddat hygge vi har på marken. Kan bli en rolig vår om jag bara kryar på mig.

Publicerat

Sako Sweden är i vissa fall hjärndöda och totalt tondöva.. 

Benelli har/hade en modell som heter Cordoba.. Portade pipor och vad det nu var för lull-lull. Jag skulle ha en automat då och kontaktade Sako Sweden och kollade om de kunde ta hem en slik.

Svaret jag fick var att de inte tog in denna bössa då den inte laddade om 24 grams plugg!!!

Tror fan jag  mailade Benelli och undrade om de inte skulle överväga att hitta annan agent i Sverige... 

Därav min rekommendation ovan att kolla med Sunes jakt på Åland ovan.. möjligt att han kan få hem roligare prylar än Sako..

Publicerat

Nä Sako Sweden är inte särskilt kul ha att göra med När jag beställde min med 71 pipa var det 6 månader leverans.

Kom visserligen på 5 månader så det var ju på rätt sida tidsmässigt. Men jag ångrar inte väntetiden slutresultatet blev mycket bra.

Leif

Publicerat

Sako Sverige är en samling klåpare...

Efter 6 månaders väntan fick jag inköpstillstånd på en T3 TAC för några år sedan. Leveranstiden på bössan skulle dock bli mycket längre än så via Sako, efter några månaders väntan så fick jag meddelat att det skulle ta minst 6 månader till. Så via Jaguargruppen (som då inte var ÅF för Sako) fick jag en på några veckor.

Den Benelli Argo som jag även hade gick inte att få i mellanmjölks 308 heller, bara i 30-06 och 9,3, trots att den fanns i 308 från tillverkaren.

Jag är inte jätteimponerad av Sako Sweden!

• 1 year later...
Publicerat
På 2020-04-07 at 20:12 Skånepåg sa:

15431589801131507986147048149019.jpg

Ingen jättebra bild, men det ser rätt hyfsat ut.

Var köpte du Limbsavern?

Publicerat

Hmm, bra fråga. Ebay, skulle jag tro. Gick visst inte att få tag på i Sverige..

Publicerat
På 2020-04-11 at 12:47 Roleinwe sa:

Nä Sako Sweden är inte särskilt kul ha att göra med När jag beställde min med 71 pipa var det 6 månader leverans.

Kom visserligen på 5 månader så det var ju på rätt sida tidsmässigt. Men jag ångrar inte väntetiden slutresultatet blev mycket bra.

Leif

Sprid ryktet på FB att 66cm pipa rekommenderar sako  för killar med små pillar....  

Publicerat
11 minutes ago culot sa:

Sprid ryktet på FB att 66cm pipa rekommenderar sako  för killar med små pillar....  

Borde det inte va med kapad 66cm pipa