Publicerat April 13, 20242 yr Det är klart, det är ju logiskt, äter man ett par nävar kan man med lite otur dö av blyförgiftning. Tur att pest nord tar sitt samhällsansvar. Vilka stolpskott!
Publicerat April 14, 20242 yr Författare 10 hours ago Luger6 sa: Det är klart, det är ju logiskt, äter man ett par nävar kan man med lite otur dö av blyförgiftning. Tur att pest nord tar sitt samhällsansvar. Vilka stolpskott! Jo du. Så hylsor och kulor ska man nog försöka skicka med annat bolag framöver. Annars kan det nog bli mycket fastnade paket som måste hämtas ut personligen eller via ombud. Stolpskott är snällt sagt.
Publicerat Maj 4, 20241 yr Författare Testade skjuta med 232gr cpx och full hylsa med vv n140, färdig laddning direkt men gick 7cm högre än med norma krutet. Laddade även upp lite vulkan med samma krut och även där sköt det bra men högre träffpunkt än norma krutet. Lite sugen allt att testa med n540 och se om det skjuter lika bra och samtidigt få upp farten lite. Efter att nu testat lite med cpx kulan och copper bear så är mitt val enkelt mellan dem två. Fast jag gillar bly kulor till min jakt så kommer jag nog att testa lite mer med cpx kulan.
Publicerat Juli 12, 2025Jul 12 Författare Köpte några askar kulor på andra forumet. 1xttsx250gr 1xtsx 250gr 2x speer 270gr Hade tänkt testa 270gr kulorna till att ladda sub med men funderar om jag inte måste testa att expansions skjuta dem. Hittade sub data för 232gr kulor så måste nog testa ladda några såna med då det blir svalare ute.
Publicerat Oktober 5, 2025Okt 5 Författare 214gr north fork. Inte alls lika fina svampar som 250gr kulorna.
Publicerat Oktober 5, 2025Okt 5 1 hour ago karelsk blandning sa: 214gr north fork. Inte alls lika fina svampar som 250gr kulorna. Syns tydligt att du inte kan jaga med dom kulorna utan du behöver Vulkan 😉😉 Av en ren tillfällighet har jag massa Vulkankulor till salu, kom och köp🤗
Publicerat Oktober 5, 2025Okt 5 Författare 41 minutes ago kkjon sa: Syns tydligt att du inte kan jaga med dom kulorna utan du behöver Vulkan 😉😉 Av en ren tillfällighet har jag massa Vulkankulor till salu, kom och köp🤗 Du har nästan rätt, men måste testa dem en gång till iaf. Har iaf 250gr kulorna så det räcker en stund hoppas jag. Allt är beroende på pris av just vulkan kulorna, jag kommer dock inte skjuta dem på älgarna men om dom är billiga så finns det säkert användning för dem.