Publicerat Januari 24, 200719 yr Första lilla annonsen kommer här på jaktsidan.... Undan Maranvikens Hetta (Mina). Undan SJdCh SJd®Ch FinJd®Ch Tello vad han nu har för kennelnamn....(reservation för felstavningar) Mina har en 1:a och en 2:a på särskilt rävprov.... Tello är alltså rävdrevchampion både i sverige och finland....kom trea på räv-SM.... Bägge driver räv, stannar vid gryt, bra tassar, HD-fria, bryr sig inte om ren eller älg....(Mina kollar in rådjuren ibland, en gång i höst). Mina löper nu så leverans blir det väl i mitten av april kommer med en utförligare annons senare på min hemsida länk här nedan.... Kolla under Kettukiller och Partys dagböcker för bilder.....
Publicerat Januari 24, 200719 yr Jaså, hon löper redan.Skoj...för Tello iaf..hehe.. Nästan rättstavat när det gäller titlarna...SJCH, SJ(räv)CH,FinJ(räv)CH Tello(inget kennelnamn)...men det är ju bara detaljer i det stora hela.
Publicerat Januari 24, 200719 yr Mina löper nu så leverans blir det väl i mitten av april kommer med en utförligare annons senare på min hemsida länk här nedan.... Men "Pary-Peter"då! hur gamla är dina valpar vid leverans? ;D ;D ;D Min TJT-tik ska löpa nu i veckan och de valparna är inte leveransklara förren de är 8 veckor i Juni, men stövarna kanske är mer "försig-komna" än Tysk Jakterrier
Publicerat Januari 25, 200719 yr Författare Ibland så kommer min dåliga matte i dager....men runt den första juni då kanske.
Publicerat Februari 1, 200719 yr Författare Idag blev Mina av med oskulden och Tello fick sig en herdestund och vi hoppas på en hängning på lördag också....
Publicerat Februari 1, 200719 yr Idag blev Mina av med oskulden och Tello fick sig en herdestund och vi hoppas på en hängning på lördag också.... Da skulle valpene være leveringsklar ca 30 mai , om alt går bra , og det passer meg utmerket ;D
Publicerat Februari 1, 200719 yr fan,man skulle haft större utrymme å inte lägenhet så hade jag tagit en valp > > :'(, hoppas allt går bra iaf
Publicerat Februari 1, 200719 yr Det kan ju inte bli bättre... Rävhund och finsk stövare på samma gång Tello den lyckosten, det kommer en massa lammkött hem till han och vill vara KK ;D
Publicerat Februari 1, 200719 yr Författare Ibland så kommer min dåliga matte i dager....men runt den första juni då kanske. Det är nu så att det inte är min hustru som menas med matte utan mina matematikkunskaper
Publicerat Februari 1, 200719 yr Idag blev Mina av med oskulden och Tello fick sig en herdestund och vi hoppas på en hängning på lördag också.... Å som hon kved......Det påminner lite om en gång för länge sen då jag å...hmm...nä...
Publicerat Februari 1, 200719 yr Författare Å som hon kved......Det påminner lite om en gång för länge sen då jag å...hmm...nä... Jo jag tyckte hon bar sig lite konstigt åt när jag jagade en gång i västerbotten, så som hon betedde sig idag förstod jag att hon var i "kända nästen" ;D
Publicerat Februari 9, 200719 yr Kråkan; Dessa valpar vore väl nå´t för dig? Du som älskar rävjakt. Som komplement till Rokki.
Publicerat Februari 9, 200719 yr Hej, Hur många är tingade? Gammal dröm detta, Ingår injagningshjälp i paketet? MVH
Publicerat Februari 9, 200719 yr Hej,Hur många är tingade? Gammal dröm detta, Ingår injagningshjälp i paketet? MVH Tålamod som Jobs och en jägare med 6:a i jaktlust räcker
Publicerat Maj 14, 200719 yr Författare Fått en par återbud på hanar.... lite surt men därför sätter jag upp annonsen igen och lägger in lite hanhundsbilder.... Leveransklara första helgen i Juni.
Publicerat Maj 14, 200719 yr Författare Och tre till....detta är alla hanar i kullen 5½ vecka gamla....och en par av dom finns kvar...
Publicerat Maj 14, 200719 yr nog allt ere en harhund de där riktigt fina valpar du har,tror nog det inte dröjer så länge innan man inser att rävhundar i sverige inte växer på träd,hoppas den hamnar hos en riktig jäagre ner åt söder gärna så jag kan jaga med han ;D
Publicerat Maj 15, 200719 yr Författare 1:an har tyvärr ett blått öga....så för den provintresserade ger det föga....men han är nog den jag fastnat mest för själv av hanarna....
Publicerat Juni 14, 200719 yr Författare Fått en par återbud på hanar.... lite surt men därför sätter jag upp annonsen igen och lägger in lite hanhundsbilder....Leveransklara första helgen i Juni. Jag kör opp annonsen på ageendan....
Publicerat Juni 14, 200719 yr Hej, Är expo kvar? Kommer förmodligen aldrig få ett bättre tillfälle att ta en stövarvalp med 7 veckors semester/pappaledighet lagom till leverans och en fru som är mammaledig fram till 1/3. Har dock injagning på en Wachtel i höst och två ungar på 2 och 0,5 år så det bara morrar lite dovt från frugans hörn. Sugen är jag så det räcker ialla fall. MVH