Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsabotage i skogen och på skjutbanan

Featured Replies

Publicerat

Nu har Kalix jaktvårdskrets blivit drabbade av skadegörelse vid älgskyttebanan och det är inskjutningspaviljongen som har blivit nedbränd av någon el. några som har haft lite att göra tydligen.:devil:

Nu är den paviljongen jämnad med marken efter en brand.

20200608_101256.thumb.jpg.843650b2b1b2eaa4f9ff006a3cb80e93.jpg

Denna paviljong var alltid olåst och tillgänglig för alla som ville provskjuta sin bössa el. skjuta in densamma. Förba__ade kleppar!:devil:

Publicerat
  • Författare

Nu har det kommit till min kännedom att detta skedde under den gångna helgen (fredag-söndag) och ingen i styrelsen visste om detta. Kalix JVK har hela anläggningen försäkrad så detta kommer att gå på brandförsäkringen. Detta ska polisanmälas imorgon som skadegörelse eller vad det nu blir för brottsrubricering.

Publicerat

Tråkigt att det nått er nu också.

Publicerat
8 minutes ago lsjonsson sa:

Ja, vi har varit relativt förskonade frånsett något torn som dom har slaktat, men det är inte många.

Dom har ju inte börjat med sådan är dumheter här uppe ännu.

https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/jagare-fick-tva-bilar-uppbranda-20200603/

Näst gårds till mej det där. Tack och lov fanns inga hundar i bilarna,dom brukar ha eftersökshund med sig.....

Publicerat
35 minutes ago Ken1 sa:

Näst gårds till mej det där. Tack och lov fanns inga hundar i bilarna,dom brukar ha eftersökshund med sig.....

Misstänkte starkt det var i dina trakter, men såg inte någon av dina rövflyttare så jag kände mig lite lugn iaf!

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Ken1 sa:

Jag förstod att det skulle vara i din o Christers närhet när jag läste Nynäshamn. Det var en himla tur att inga hundar fanns i bilarna. Man skulle göra sig olycklig om man fick tag på en sådan klepp....

Publicerat
  • Författare

Nu är skadegörelsen polisanmäld till lokala poliskontoret. Dessa glesbygdskontor stänger kl 15 på vardagar.:sad:

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

Jag förstod att det skulle vara i din o Christers närhet när jag läste Nynäshamn. Det var en himla tur att inga hundar fanns i bilarna. Man skulle göra sig olycklig om man fick tag på en sådan klepp....

I detta fall är vi "ganska" säkra på att det inte va jaktmotståndare. Har varit många bilar som tänts på här i några månader,man tror sig veta vilka dom är men att ta dom i akten är svårt. Molotovcocktails används!!!!¡

Publicerat
  • Författare
18 minutes ago Ken1 sa:

I detta fall är vi "ganska" säkra på att det inte va jaktmotståndare. Har varit många bilar som tänts på här i några månader,man tror sig veta vilka dom är men att ta dom i akten är svårt. Molotovcocktails används!!!!¡

Ok! Det är bara att hoppas på det bästa att dom blir gripna till slut. 

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det har kommit till min kännedom att dom också brände ner förrådet till målskjutningstavlorna på 300 m banan som ligger en bit från älgskyttebanan i samma veva.:sad: