Publicerat Juni 15, 20206 yr Min fru höll surrade om att hon testat att dela ngt som innehöll ordet "jakt" på facebook.. Det gick inte.. Hon frågade om jag hade uppfattat detta? Hade jag inte så jag testade, tog en random tråd som utloggad dvs en publik tråd.. Tvärstopp, brott mot communityreglerna. Gjorde samma sak med en random tråd från Robsoft.. Det gick bra. Alltså tycker inte facebook om ordet jakt.. Undrar hur listan över förbjudna ord på facebook ser ut? Och jag undrar i vilken takt listan växer vartefter vårt rätt sjuka samhälle tuffar vidare i samma härliga destruktiva tempo?
Publicerat Juni 15, 20206 yr 10 minutes ago Hipshot sa: Min fru höll surrade om att hon testat att dela ngt som innehöll ordet "jakt" på facebook.. Det gick inte.. Hon frågade om jag hade uppfattat detta? Hade jag inte så jag testade, tog en random tråd som utloggad dvs en publik tråd.. Tvärstopp, brott mot communityreglerna. Gjorde samma sak med en random tråd från Robsoft.. Det gick bra. Alltså tycker inte facebook om ordet jakt.. Undrar hur listan över förbjudna ord på facebook ser ut? Och jag undrar i vilken takt listan växer vartefter vårt rätt sjuka samhälle tuffar vidare i samma härliga destruktiva tempo? Noterade detta häromveckan. Länka hit funkar inte på fejjan. Lite synd då vi kunde nå nytt folk i alla jaktgrupper.
Publicerat Juni 15, 20206 yr "hunt saboteurs sweden" verkar däremot gå alldeles utmärkt att dela vad det verkar. Vi kanske får byta namn till "Hunt-Sidan" ?
Publicerat Juni 15, 20206 yr Jag blev nekad att öppna ett konto på Facebook när jag skulle kolla på de sidor som var jaktrelaterade. De krävde helt sonika en bild av mig som jag skickade. 2 dagar senare återkom Facebook som sa att jag inte fick öppna något konto där eftersom jag inte var trovärdig. Ha de.
Publicerat Juni 24, 20206 yr En ganska trolig anledning är att det inte rör sig om någon konspiration mot jaktrelaterade saker utan snarare att en tjänst kontrollerar att man inte länkar till domäner som är kända för att leverera (eller ha levererat) malware till domänens besökare. Jaktsidan har vid flera tillfällen gjort just detta (om man inte har någon kaka satt skickas man vidare till någon sjukt skum "köp en router"-sajt, senare bitcoin mining i webbläsaren). Har arbetat en del med liknande system själv, frågan då är väl mest hur länge svartlistningen gäller.
Publicerat Juli 12, 20206 yr PETA är numerade delägare i Facebook. Så inte så konstigt att jakt motarbetas på plattformen nuförtiden..
Publicerat Juli 12, 20206 yr Eller så är det bara inse att FB har spelat ut sin roll, och sakta kommer att självdö... Allt fler lämnar fb, för att det har blivit ett rätt trist ställe, eller en echo chamber...