Publicerat Oktober 25, 20205 yr 1 hour ago Hipshot sa: Du tror att 50 coola polätter ska passera mej obeprövade??? Dream on!! Hmmm! Vet hustru och Bonus att du snyltar på deras one off ammo, tror minsann jag ringer tipstelefonen ??
Publicerat Oktober 25, 20205 yr 4 hours ago Hipshot sa: Vill inte kråkorna dö när du skjuter dem med 6:or så kan jag trösta dej med att du bör nog söka förklaringen bakom kolven.. Ja ja jag ska försöka förmedla firrarna.. Kan det inte bero på dålig densitet i svärmen? Dem är inte så stora i kroppen under alla fjädrar dedär kråkorna.
Publicerat Oktober 25, 20205 yr 4 minutes ago Freddy sa: Kan det inte bero på dålig densitet i svärmen? Dem är inte så stora i kroppen under alla fjädrar dedär kråkorna. Visst. Det kan hända att träffbilden inte räcker till eller är ojämn och en kråkusling kan slinka genom hålet..... Men i realiteten är det skit bakom kolvträet i 99,99% av alla bommar. Å jag tror att det procentuella förhållandet är en smula diskriminerande å träffbildernas vägnar. /T
Publicerat Oktober 26, 20205 yr 10 hours ago Freddy sa: Kan det inte bero på dålig densitet i svärmen? Dem är inte så stora i kroppen under alla fjädrar dedär kråkorna. Då jag misstänker att du inte skjuter på så långa håll så håller jag ett kort på att du träffar med ytterkanten av svärmen Visst om du sätter en sexa mitt i maskinrummet på en kråka så lär han bli betydligt sämre omedelbart.
Publicerat Oktober 26, 20205 yr 13 hours ago Freddy sa: Kan det inte bero på dålig densitet i svärmen? Dem är inte så stora i kroppen under alla fjädrar dedär kråkorna. Jo det kan stämma.. på 45-ish meter beroende på puppan men det är ganska långt håll där det börjar bli avgjort svårare att träffa så då hamnar du i pmts procentsats. Det finns faktiskt en puppa, Gyttorp Fågel 30 gr us 6.. där har du luckor på avgjort närmare håll. Vet att jimbolo på forumet provsköt just dem tidigare, rackans kass plugg både enl hans provskjutning och enl egna erfarenheter. Men bortsett från dem, en normal puppa us 6 ofta 32 gram räcker gott för att fimpa en kråka på 40-50 meter..
Publicerat Oktober 26, 20205 yr 2 hours ago Hipshot sa: Jo det kan stämma.. på 45-ish meter beroende på puppan men det är ganska långt håll där det börjar bli avgjort svårare att träffa så då hamnar du i pmts procentsats. Det finns faktiskt en puppa, Gyttorp Fågel 30 gr us 6.. där har du luckor på avgjort närmare håll. Vet att jimbolo på forumet provsköt just dem tidigare, rackans kass plugg både enl hans provskjutning och enl egna erfarenheter. Men bortsett från dem, en normal puppa us 6 ofta 32 gram räcker gott för att fimpa en kråka på 40-50 meter.. Enig, sicket mög det är. Testade mina med en grouse i andrapipan. Inte direkt premium det heller men kråkorna kom ner med grouse. 28g pure gold känner knappt till vad för långt betyder.
Publicerat Oktober 26, 20205 yr 5 hours ago sidelock sa: Enig, sicket mög det är. Testade mina med en grouse i andrapipan. Inte direkt premium det heller men kråkorna kom ner med grouse. 28g pure gold känner knappt till vad för långt betyder. Känner bara nu att jag behöver skjuta mer lerduvor och lära mig att träffa rätt ?. Jaja kul att se vad de lärde har att säga om saken ändå!
Publicerat April 25, 20215 yr Kickar igång tråden igen. Botansierade bland ammunitionen, hittade Gyttorp Pheasant 12/65 US6, röd papphylsa i svart ask med 25 i varje samt Caledonian classic 12/65 US6, grön papphylsa fiberförladdning. Är det mög eller bra? I första hand i en gammal s-b-s med 3/4 och 1/1 trångborrning.