Publicerat Oktober 20, 20205 yr Författare Men stopp ett tag nu.... Menar du att 007:an säljs med laddningsbart batteri men kan inte laddas? Följer det med någon separat laddare? Har ju själv 008 som ju SKA ha 18650 med FLATPOLE dvs inbyggd laddningskontroll i batteriet. 007/ tydligen ska batteriet laddas i separat laddare ! (har inte brytt mig om att läsa om 007 tidigare)
Publicerat Oktober 20, 20205 yr Ja, 18650 batteri, skall laddas separat, nej ingen laddare är med, köpes separat på kina butik, typ. Även 007 skall ha släta toppar på batteri för att vara korrekt. /C
Publicerat Oktober 20, 20205 yr Det står inget om laddningen i manualen. Eftersom jag är tekniskt efterbliven och i vanliga fall vilt ointresserad av elektroniska saker har jag lusläst manualen innan jag startade apparaturen ens. Laddat den närmare ett dygn med USBsladden. Inget hände. Men om jag har sladden i när jag slår på, då funkar den. Men bara så länge sladden är i.
Publicerat Oktober 20, 20205 yr Beställde laddaren och batteriet som jag blev rekommenderad tidigare i tråden. Får testa det innan jag reklamerar grejerna. ?
Publicerat Oktober 24, 20205 yr Detta är en populär post. Laddade batteriet jag köpte och det som följde med siktet. Bara det köpta batteriet tog laddning. Siktet funkade med nya batteriet! Sköt en 97kg galt med siktet igår! Kung! Tack för hjälpen!
Publicerat Oktober 24, 20205 yr 4 hours ago Pyrschjägaren sa: Laddade batteriet jag köpte och det som följde med siktet. Bara det köpta batteriet tog laddning. Siktet funkade med nya batteriet! Sköt en 97kg galt med siktet igår! Kung! Tack för hjälpen! Grattis till galten. Du har troligtvis dragit ur för mycket ur det medföljande batteriet så det har svårt att ta laddning. Vad säger displayen på laddaren? Det går att chocka igång ett 18650 batteri så det tar laddning igen om det har för låg spänning.
Publicerat Oktober 25, 20205 yr 14 hours ago M-Ola sa: Grattis till galten. Du har troligtvis dragit ur för mycket ur det medföljande batteriet så det har svårt att ta laddning. Vad säger displayen på laddaren? Det går att chocka igång ett 18650 batteri så det tar laddning igen om det har för låg spänning. Det blinkade bara på noll typ. Analyserade det inte nåt mer än att det inte tog laddning. Jag var bara nöjd att jag hittat felkällan och en lösning. Det är lugnt. Jag köper bara ett nytt batteri om det behövs. ?
Publicerat Oktober 25, 20205 yr Om det är det gråa batteriet så är det skit då det bara är till för typ visning. Mvh
Publicerat Oktober 25, 20205 yr 3 hours ago Flex sa: Om det är det gråa batteriet så är det skit då det bara är till för typ visning. Mvh Gäller det samma för ett svart med fabrikatet på? /C
Publicerat Oktober 25, 20205 yr 22 minutes ago Christian N sa: Gäller det samma för ett svart med fabrikatet på? /C Ja om det inte står 3.500 ah på
Publicerat Oktober 25, 20205 yr Detta är en populär post. Pards egna batterier är helt ok. Körde stresstest och de är nog på de utskrivna 3200mAh. Dock kan det vara så att de saknar urladdningsskydd och då kan spänningen gå under 2,5V vilket leder till att de har svårt att ta laddning. Man kan chocka batteriet med hjälp av ett nyladdat batteri, ställ minuspolerna på ett metallföremål och lägg en kopparledning mellan pluspolerna i ca 5 sekunder. Sen är det bara att sätta batteriet i laddaren så brukar det gå. Har fått igång många 18650-batterier på det sättet.
Publicerat Oktober 26, 20205 yr Efter att ha letat efter den video jag lärde mig trixet i men inte hittat den så blev det den här videon i stället. Han utgår från en i stort sett tom cell, under 1 V, och använder därför lite längre tid. Men det är bra att mäta hur mycket spänning det finns i batteriet innan man börjar. Fixa dåligt 18650-batteri