Publicerat Maj 9, 200520 yr Kan man få jaktlicens på SAKO TRG eller faller den ur ramen för jaktmässigt vapen ?
Publicerat Maj 9, 200520 yr flera på robsoft lär har license på Sako TRG-22/42 men är de värt 20+ tusen ? ;D Mvh Lalle
Publicerat Maj 9, 200520 yr Har du läst min artikel i J&F angående regler för utseende på vapen? Jag tror det var förra numret. Bäst att köpa en TRG-S...
Publicerat Maj 9, 200520 yr Författare flera på robsoft lär har license på Sako TRG-22/42 men är de värt 20+ tusen ? ;DMvh Lalle Lätt!
Publicerat Maj 9, 200520 yr Författare Har du läst min artikel i J&F angående regler för utseende på vapen? Jag tror det var förra numret. Bäst att köpa en TRG-S... Det var den som fick mig att fundera..
Publicerat Maj 9, 200520 yr Är det inte bara halvautomater som inte får se militäriska ut??? Finns ju en hel del vapen man kan tycka liknar armevapen men som ine är några problem att få licens på. Vikten är väl det stora felet på TRG. Ungefär ett kilo per mm i precisons höjning
Publicerat Maj 10, 200520 yr vad har man för "behov" av en sako trg ? fins ju vapen som presterar likvärdigt för mycket lägre pris. om inte annat än för prylbegär eller potens höjare så ser jag liten mening med att ha denna dyra plast bössa. Mvh Lalle
Publicerat Maj 11, 200520 yr Författare vad har man för "behov" av en sako trg ? fins ju vapen som presterarlikvärdigt för mycket lägre pris. om inte annat än för prylbegär eller potens höjare så ser jag liten mening med att ha denna dyra plast bössa. Mvh Lalle Och vilken bössa skulle det vara ? och dessutom hålla den kvalitén samt ha funktioner som höjbar kolvkam, ställbar kolvlängd/bakkappa, fritt justerbar avtryckare och då inte bara trycket utan flyttningsmöjligheter. Säg nu inte Tikka T3 Tactical för den hänger inte med........ Dessutom finns det ett antal jägare som uppskattar ett precitionsvapen att skjuta på banan med mig själv inräknad, däremot vill jag inte ha den på sportskyttelicens då jag vill ha möjlighet att använda mina vapen till det jag vill.
Publicerat Maj 11, 200520 yr Det kan inte bara gälla utseende. :- Man kan säkert få tillstånd för en trg men jag tror att man bara skulle kunna drömma om ett tillstånd för tex ett mycket liknande vapen som psg90. Bedömning görs nog på fler sätt
Publicerat Maj 11, 200520 yr Författare Och varierar beroende på vart du har din brevlåda... : > Jag har min brevlåda 20m från hemmet
Publicerat Maj 12, 200520 yr Och vilken bössa skulle det vara ? och dessutom hålla den kvalitén samt ha funktioner som höjbar kolvkam, ställbar kolvlängd/bakkappa, fritt justerbar avtryckare och då inte bara trycket utan flyttningsmöjligheter.Säg nu inte Tikka T3 Tactical för den hänger inte med........ Skaffa en använd Sako Target, föregångaren till TRG. Har inte höjbar kolvkam/kolvlängd/bakkappa, men det fixar man med små pengar. Betalade ca 500 € för min Target, precisonen är mycket bra i detta vapen.. En bra grund att bygga åt sig en fin pang... Använder min främst till jakt, men skall laga om den i något skede och börja träna 300 m fältskytte...
Publicerat Maj 13, 200520 yr Äldre sako är ju inte helt fel... Jag har en 6,5x55 Fiberclass som skjuter 3 skott på 6mm (100m).
Publicerat Maj 13, 200520 yr Äldre sako är ju inte helt fel... Jag har en 6,5x55 Fiberclass som skjuter 3 skott på 6mm (100m). http://www.benchrest.se/results/2004/HV100-NM2004.pdf
Publicerat Maj 13, 200520 yr Författare Och vilken bössa skulle det vara ? och dessutom hålla den kvalitén samt ha funktioner som höjbar kolvkam, ställbar kolvlängd/bakkappa, fritt justerbar avtryckare och då inte bara trycket utan flyttningsmöjligheter. Säg nu inte Tikka T3 Tactical för den hänger inte med........ Skaffa en använd Sako Target, föregångaren till TRG. Har inte höjbar kolvkam/kolvlängd/bakkappa, men det fixar man med små pengar. Betalade ca 500 € för min Target, precisonen är mycket bra i detta vapen.. En bra grund att bygga åt sig en fin pang... Använder min främst till jakt, men skall laga om den i något skede och börja träna 300 m fältskytte... Nu börjar det låta intressant.. att ordna kolven är ju inte det svåraste.. Är det fritt inställbar avtryckare på Targeten ?
Publicerat Maj 24, 200520 yr Äldre sako är ju inte helt fel... Jag har en 6,5x55 Fiberclass som skjuter 3 skott på 6mm (100m). http://www.benchrest.se/results/2004/HV100-NM2004.pdf Och vad var din synpunkt? Tror du inte min Sako kan prestera träffbilder nedåt 6mm på 100m med tre skott?
Publicerat Maj 24, 200520 yr Äldre sako är ju inte helt fel... Jag har en 6,5x55 Fiberclass som skjuter 3 skott på 6mm (100m). http://www.benchrest.se/results/2004/HV100-NM2004.pdf Och vad var din synpunkt? Tror du inte min Sako kan prestera träffbilder nedåt 6mm på 100m med tre skott? Om du säger det så tror jag givetvis på dej. Ville bara påpeka att du säkert skulle sopa banan med bänksskyttarna i jägar kl1 om du ställde upp.
Publicerat Juni 26, 200520 yr Det finns ingen anledning varför man inte skulle få jaktlicens på en PSG 90. Jag känner förövrigt till en helt korrekt jaktlicens på en Accuracy International i .338 Lapua Magnum. MVH Håkan
Publicerat Juni 26, 200520 yr Vad beträffar Sako Target, så är den i grund och botten egentligen inte alls jämförbar med TRG 21/22. Targeten hade en vanlig AII låda i 308Win utförandet, litet grövre kolstålspipa, undermålig bäddning och en stock för sportskytte för att klassa in under standardgevärsreglementet. Nog sköt den, min i alla fall, fullt på 300-meter med D46-kulan, men inte mer. Det krävdes pipbyte innan träffbilderna krympte. Dagens TRG är faktiskt mer bössa, och de exemplar som jag kommit i kontakt med, alla med jaktlicens, har skjutit bättre än min gamla Target. Beträffande kindstöd, så hade de sena modellerna en sådan, liksom höj- och sänkbar bakkappa. Dock mycket bössa för 500 euro.
Publicerat Juli 14, 200619 yr Har en trg-22 till salu den svarta, om nån är intresserad 21000:- prutat o klart o då bjuder jag på harris benstöd =) Mvh Adam