Hoppa till innehåll

Nytt snus - alternativ till Ettan


charlie

Recommended Posts

Jag köper torra påsar "Dunderprillan" på nätet och fuktar upp dem med vatten, salt och rökig whisky, två stockar kostar 300+ kronor inklusive frakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Knox blue/white funkar som lågpris.
https://www.snusbolaget.se/knox/knox-blue-white-portion-30-pack
Kör helst rapé men knox när snålheten sätter in lite över 750 på snusbolaget för tre stockar. Men de flesta har dem för under 30:- dosen om du vill prova.

Jag testade lågpris snus under en period. Problemet är att det oftast inte "sparar" många kronor. En dosa Rapé räcker längre än knox. Kanske inte så att det täcker pris skillnaden men inte långt ifrån. En del andra märken var visserligen ännu billigare men ännu större åtgång!

Tips: https://www.snusbolaget.se/other/prova-lagprissorter-portion

//Danielj

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft samma tankar som dig och provat mig igenom många sorter men kommer alltid tillbaka till ettan. Du får nog spara in på annat. Men prova probe whiskey inte lik ettan i smaken men jävlar va gott 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ompi sa:

Har haft samma tankar som dig och provat mig igenom många sorter men kommer alltid tillbaka till ettan. Du får nog spara in på annat. Men prova probe whiskey inte lik ettan i smaken men jävlar va gott 

Det är precis samma här. Har testat Kaliber, Knox, Knekt, Granit, Lundgrens, Kronan år Prillan. Men blir alltid sugen på den gamle trogne. 

M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu lugnar ni ner er lite här...?

Ettan är det bästa snuset sedan 1822, nu snusar jag bara löst iofs om jag inte ska sitta okristligt länge i bilen och inte vill packa snus med jag kör då blir det ettan portion.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Svenstorparn sa:

Nu lugnar ni ner er lite här...?

Ettan är det bästa snuset sedan 1822, nu snusar jag bara löst iofs om jag inte ska sitta okristligt länge i bilen och inte vill packa snus med jag kör då blir det ettan portion.

Helt enig ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ettan är bäst, jag kör granit och knox som studenttillbehör..? 

Att dom aldrig har studentrabatter på snus! Allt annat skit kan man få rabatt på men fan inte snusen.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köper mitt på Fint som snus. Kör deras x15 lös utan smaktillsats. Borde ju gå att beställa neutrala påsar och tillsätta "ettan" smak....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag kör ettan portion sen urminnes tider. Har alltid ett par pensionärer som åker Eckerölinjen och bunkrar åt mig, runt 33kr/dosan i stock eller på normal fulsnusnivå i Sverige.

Jag är extremt känslig för diverse E-ämnen efter Coronan, har fått lagt om mycket kost pga det vilket inte är bara negativt iofs. Men faktum är att ettan är en av få snussorter som jag inte reagerar negativt på så lite kvalitetsskillnad är det nog.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bunkra som bara den 2005 i Kosovo.  10 Euro stocken.Hade 50-60 stockar General lös i frysen. 13 dagen 2007 la jag av tvärt. Köpte 2kg lösgodis och en dosa general lös som pappa fick November 2007 när vi flytta. Inget sedan dess. Inte rökt sedan dess heller.Slöt dricka i November förra året med, så nu väntar väll döden??

Vad får man ge för en stock General lös idag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Maichel sa:

Är löjligt förtjust i General. Ibland varierar jag mig med en dosa Ettan men hittar snabbt hem igen... Portionssnus för att det är praktiskt och för att jag tycker denna smakar bäst av lös och portions -varianterna.

Försökte sluta för typ 10år sedan. Under en familje-weekend, i slutet av andra snusfria veckan, som spenderades i Götesborg och på bland annat Liseberg så insisterade till sist min svärmor på att jag skulle ta upp snusningen igen - Jag var inte otrevlig, men enligt utsago inte närvarande -_-

Ännu har jag inte blivit så priskänslig att jag sökt mig mot andra varianter.

/M

Vurpade på korpfotbollsplanen och bröt sönder diverse ligament i handen för ett par år sedan. För att man skulle få operation krävdes en snusfri patient i 2 veckor innan och häll i ett år efter. Det gick bra i början men slutade med att att familjen bad även mig. Mitt normalt skapliga tålamod med motgång blev obefintligt. Mycket försiktig med alkohol och äter många matlådor, pengarna måste ju få gå till nåt mer än ammunition och amortering.?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago MKJ sa:

Vurpade på korpfotbollsplanen och bröt sönder diverse ligament i handen för ett par år sedan. För att man skulle få operation krävdes en snusfri patient i 2 veckor innan och häll i ett år efter.

Va konstigt - alla som snusar säger ju att det är såååå nyttigt och absolut inga problem med nånting :tongue:  Ändå bad de dig avstå från detta kring operationen? 

Jag har provat att snusa några gånger och mått så sjukt dåligt - värre än de värsta baksmällor jag haft. Så för mig är det rätt uppenbart att detta är ren skit.

Mina tankar är hos er arma stackare som fastnat i detta träsk...

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När hörde du det av mig? Rätt välkänt att nikotin i alla dess former kan påverka blodtrycket.

Snus är inte för alla antar jag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Allt vad jag har sökt vård för så länge jag kan minnas har dom sagt: "du måste sluta röka"

Tom njurtumören sa dom berodde på rökningen.

När man sen slutar röka som dom säger och tar till andra tröstmedel- och kanske går upp nåt hekto eller två säger dom:

"Men vilken kagge du har fått, den får du se att bli av med"

Hur man än vänder sig har man röven bakåt.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago MKJ sa:

När hörde du det av mig? Rätt välkänt att nikotin i alla dess former kan påverka blodtrycket.

Snus är inte för alla antar jag?

Aldrig? Inte ”alla” kanske men många. Förvånansvärt många.

Har sett tre kollegor på jobbet försöka sluta snusa. Aldrig sett en heroinist tända av men gissar att det är rätt nära. Helt sjukt alltså vilket gift det är :ph34r:

Jag är glad att min kropp reagerade som den gjorde. Var nog aldrig ämnad för det ”coola gänget”.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago exabit sa:

Aldrig? Inte ”alla” kanske men många. Förvånansvärt många.

Har sett tre kollegor på jobbet försöka sluta snusa. Aldrig sett en heroinist tända av men gissar att det är rätt nära. Helt sjukt alltså vilket gift det är 

Jag är glad att min kropp reagerade som den gjorde. Var nog aldrig ämnad för det ”coola gänget”.

Det handlar om vilja att sluta. Jag har sett heronister som kastat upp, fått världens kramper, feber och svettningar, psykbryt etc. när de skall "tända av". De som trappar ner får inte lika svåra symtom. Samma sak gäller snusare eller rökare. Nertrappning funkar bäst ihop med vilja och positivt tänkande. Cigarettrök innehåller 68 cancerframkallande skitämnen som radioaktivt bly, polonium, arsenik, cyanid och en massa andra elaka saker. Ta en stålmätare och sätt mot en rökares lungor och kolla utslaget på strålmätaren...?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...