Publicerat April 25, 20214 yr Varg skjuten efter mycket närgånget beteende PREMIUM En varg sköts under lördagen i Koppom i västra Värmland, efter att den vid upprepade tillfällen gått in på en gårdsplan där familj och barn befann sig. Vargen jagades först med yxa, men när den återkom avlossade mannen ett skott mot vargen. Det var vid middagstid på lördagen som frun i familjen och hennes pojke i femårsåldern befann sig vid lagården. Plötsligt dök en varg upp intill lagårdsbyggnaden och rörde sig mot mamman och barnet. Vargen betedde sig mycket oskyggt. Vargen avlivades med stöd av paragraf 28 på en gård i Koppom, Eda kommun. Karta: Google maps Kaotisk situation Situationen har beskrivits som smått kaotisk. Kvinnan försökte lugna barnet samtidigt som hon slängde sten mot vargen, som inte lämnade platsen. I stället uppges den ha visat sig mest intresserad av den lille pojken och nonchalerade kvinnan. Mamman kunde ringa sin man som med en yxa i näven kom ut och jagade vargen från gården. Han kom aldrig ikapp djuret, men har enligt en trovärdig källa jagat vargen cirka 150 meter. Frun var chockad och upprörd över händelsen, och mannen återvände till sin familj och förde dem in i huset. Där hämtade han ett kulgevär och gick ut på gårdsplanen. Återkom Då kom vargen tillbaka. Mannen, som jagar älg några dagar på hösten, insåg att situationen var allt annat än under kontroll. Han sköt mot djuret, men är osäker på om han verkligen träffade. Då först sprang vargen bort från gården och ut på ett gärde. Med motiveringen att han skulle se om vargen var skadad, och möjligen avsluta och avliva ett skadat djur, förföljde han vargen med sin bil. Den sprang parallellt med vägen och vinklade plötsligt upp ur diket. Allt hände då mycket snabbt. Varg och bil kolliderade, och vargen blev liggande i diket. 50-åringen klev ur sitt fordon och avlivade den skadade vargen. Miljöåklagare inkopplad Händelsen rapporterades till polis. Under lördagen var lokala poliser på plats och tog bland annat mannens vapen i beslag. Under söndagen har ett stort polispådrag pågått i familjens hem och trädgård, där poliser letar spår efter händelsen. Enligt uppgift är det inte längre den lokala polisen som sköter utredningen, i stället är det miljöåklagarna vid åklagarmyndigheten i Östersund som leder förundersökningen. Polisen bekräftar händelsen och anger att brottsmisstanken är jaktbrott alternativt grovt jaktbrott. Tweet Share427 427SHARES Skribent Boo Westlund boo.westlund@svenskjakt.se
Publicerat April 26, 20214 yr Bedrövligt att man med automatik blir misstänkt för brott när man fredar sin familj och gård. Är det inte bättre att man "utreder" först och kommer med eventuella brottsmisstankar sedan? Å andra sidan är ju inte vissa åklagarna sämre är att dom kan både höra och se saker som ingen annan kan se och måste trots massiv kritik köra ända in i kaklet (Hedin).
Publicerat April 26, 20214 yr Nu ha dom ju tom en död varg som ÄR skjuten å dessutom en snubbe som tagit på sig att han gjorde det... Klart dom gnuggar händerna å njuter av att "äntligen" få klämma åt nån ordentligt...🙄
Publicerat April 26, 20214 yr Författare 7 minutes ago HuggyBear sa: Nu ha dom ju tom en död varg som ÄR skjuten å dessutom en snubbe som tagit på sig att han gjorde det... Klart dom gnuggar händerna å njuter av att "äntligen" få klämma åt nån ordentligt...🙄 Vi får väl se vad rättsmaskineriet säger om denna händelse.
Publicerat April 26, 20214 yr Just now lsjonsson sa: Vi får väl se vad rättsmaskineriet säger om denna händelse. Precis!
Publicerat April 26, 20214 yr Den som inte tar till vapen för att skydda sina nära och kära i ett sånt här fall jobbar nog på NOA och är miljöpartist...
Publicerat April 27, 20214 yr On 4/26/2021 at 8:16 AM, culot said: Den här killen kanske inte har råd med någon Stjärn Advokat som Hedin Han har tydligen kontaktat Severin. https://www.jaktojagare.se/kategorier/varg/skot-varg-som-kom-in-till-trearig-pojke-20210426/
Publicerat April 27, 20214 yr Författare 55 minutes ago redtop sa: Han har tydligen kontaktat Severin. https://www.jaktojagare.se/kategorier/varg/skot-varg-som-kom-in-till-trearig-pojke-20210426/ Severin kommer ha mycket att stå i.
Publicerat April 27, 20214 yr Det mest spännande blir nog att läsa om hur åklagaren ska fabricera bevis som motsäger vad dom enda vittnena säger och/eller upplevt. Förmodligen samma skola som en annan så kallad "åklagare" som missade kurs ett att bevis ska vara bindande om man ska driva sina teser i domstol, ja eller åtminstone om man tror sig vilja ha sin sak prövad av rättsväsendet. Förövrigt så kändes det som en underton av tvivel i skitblaskans ton....men kanske bara är min aversion för sensations media. Hoppas ingen uttryckt något om vargars vara eller icke vara av vederbörande.....
Publicerat April 27, 20214 yr Detta är en populär post. Helt jäkla sanslöst! Inte vanlig polis utan "miljöåklagare" och annat elände som invaderar deras hem. Vapen tas i beslag. Direkt är man misstänkt för jaktbrott alternativt grovt jaktbrott. Vem som helst som är utrustad med en hjärna (sorry miljöpartister...) begriper ju att det bara är en tidsfråga innan en varg plockar ett barn. Vilken förälder vid sina sinnens fulla bruk (sorry miljöpartister...) skulle låta något sådant hända? Det här jävla landet alltså... Mina förfäder och -mödrar roterar i sina gravar!!!
Publicerat April 27, 20214 yr Ja alla har vi hört och läst om "Rödluvan" och "De tre små grisarna" Bröderna Grimm har också skrivit en annan massa hemskheter . Då ska vi utrota örn också https://feber.se/video/orn-forsoker-kidnappa-bebis/259556/ Det ligger i rovdjurs natur att vara nyfikna och söka föda. Jag har för mig att jägare gör det samma och om vi tänker efter lite så har nog fler människor dödats av vådaskott än av vargar. Sedan så måste vi naturligtvis utrota vildsvinen också eftersom även de tar lamm https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/vildsvin-kan-ta-lamm-20171103/ För H*LVETE vakna fö så tar vildsvin rådjurskid också vilket jag själv har observerat men "tyvärr" inte filmade. Ja det gäller att få rovdjur att förstå att vi (människan) är farlig men vi måste även respektera de rovdjur vi har i vår närhet och om vi tänker efter, vilket är det mest ohyggliga rovdjuret på vår planet?,,,,,,,,,
Publicerat April 27, 20214 yr 13 minutes ago Blaser338 sa: , vilket är det mest ohyggliga rovdjuret på vår planet?,,,,,,,,, Är det en kuggfråga ?
Publicerat April 27, 20214 yr Just now Järven sa: Det måste väl ändå vara Vargen. Oh Yes utan tvekan om det är en hybrid och har 2 ben Ett annat scenario är Varulv men då är det bara uder fullmåne
Publicerat April 27, 20214 yr 21 minutes ago Järven sa: Är det en kuggfråga ? Nej det är bara att tänka efter och sedan om du är modig så vågar du kanske erkänna det för dig själv. ,,,,,,,, Jag har ju ingen statstik men i Sverige är jag ganska säker på att fler blir mördade (av männskor viket kriterierna för att det ska vara mord förutsätter) än de blir dödade av rovdjur, detsamma gäller vådaskjutningar under jakter.
Publicerat April 28, 20214 yr Själv försöker jag undvika att bli mördad oavsett om det är ett rovdjur med fyra ben eller av något tvåbent bus som våra regeringar har importerat under ett antal år och planterat ut i förorten.😉 Vissa risker kan man utan större svårigheter undvika men om jag bor i vargland så är det bara att köpa att riksdagen har bestämt att det ska finnas varg eller flytta till en del av landet som inte har varg. Väljer man det förstnämnda och i ett nödläge får försvara sin familj eller sina djur så är det så i dagens sverige att man med automatik blir misstänkt för brott och ens egendom blir beslagtagen, troligt vis för ett år eller två. Samhället kommer att stå till tjänst med helt orimliga resurser för att dissekera fallet i minsta detalj och grabba varje halmstrå för att klämma åt personen i fråga. Jag tycker nog att det har gått en smula snett med gamla svedala där aktivistiska tjänstemän får köra efter helt personlig agenda utan att ta hänsyn till direktiven för sitt uppdrag. Vad det gäller miljöåklagarna så är det väl så att ca 75% av deras åtalade blir frikända mot ca 10% i normala åtal. Sådana siffror borde väl om något bevisa att dom är helt fel ute.
Publicerat April 28, 20214 yr 11 hours ago Blaser338 sa: Oh Yes utan tvekan om det är en hybrid och har 2 ben Ett annat scenario är Varulv men då är det bara uder fullmåne Förlåt då! Jag ha i alla fall lärt mig att undvika människor å jagar bara rådjur å älg när fullmånen slår till å jag förvandlas! Satan va ont de gör när ansiktet tvärväxer till en lång nos! 😩 Å lika pinsamt varje gång å smyga hem naken sen man vaknat näck vid en halvt uppäten djurkropp med korpar som som skuttar runt en å gapar! De e faktiskt inte så jävla romantiskt som de låter... 🙄
Publicerat April 29, 20214 yr På 2021-04-28 at 09:38 HuggyBear sa: Förlåt då! Jag ha i alla fall lärt mig att undvika människor å jagar bara rådjur å älg när fullmånen slår till å jag förvandlas! Satan va ont de gör när ansiktet tvärväxer till en lång nos! 😩 Å lika pinsamt varje gång å smyga hem naken sen man vaknat näck vid en halvt uppäten djurkropp med korpar som som skuttar runt en å gapar! De e faktiskt inte så jävla romantiskt som de låter... 🙄 2 Alvedon 1 timme innan månen stiger upp så fixar det sig. Nakenhet är inget jag direkt skäms över men vi är ju alla olika.
Publicerat April 30, 20214 yr 17 hours ago Blaser338 sa: 2 Alvedon 1 timme innan månen stiger upp så fixar det sig. Nakenhet är inget jag direkt skäms över men vi är ju alla olika. 😳 VA?! Å ingen ha sagt de förut???🙄
Publicerat April 30, 20214 yr 48 minutes ago HuggyBear sa: 😳 VA?! Å ingen ha sagt de förut???🙄 Bättre att förekomma än att förekommas
Publicerat Maj 3, 20214 yr Så han är skyldig tills han bevisats vara oskyldig? Trodde inte det var så här illa...