Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

• Svar 3,5k
  • Visningar 224,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

• 2 weeks later...
Publicerat

Thand Ringqvist: Fortsatt nej till Vänsterpartiet

11.20
Victor Stenquist

DELA

Elisabeth Thand Ringqvist har presenterat Centerpartiets valplan för 2026.

Partiets mål i valet är att växa jämfört med 2022, byta ut Tidöregeringen och få ett avgörande politiskt inflytande.

Samtidigt kommer man inte släppa fram regering där ”ytterkantspartierna” ingår.

– Vi kan inte acceptera en regering som Vänsterpartiet sitter i eller en där Sverigedemokraterna har inflytande, säger Thand Ringqvist.

Källa: Aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440306

Publicerat
På 2026-01-27 at 12:52 lsjonsson sa:

Thand Ringqvist: Fortsatt nej till Vänsterpartiet

11.20
Victor Stenquist

DELA

Elisabeth Thand Ringqvist har presenterat Centerpartiets valplan för 2026.

Partiets mål i valet är att växa jämfört med 2022, byta ut Tidöregeringen och få ett avgörande politiskt inflytande.

Samtidigt kommer man inte släppa fram regering där ”ytterkantspartierna” ingår.

– Vi kan inte acceptera en regering som Vänsterpartiet sitter i eller en där Sverigedemokraterna har inflytande, säger Thand Ringqvist.

Källa: Aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440306

Sannolikheten att något av detta kan påverkas av C - superlåg. C kommer mest att påminna om en obstruerande 3åring på besök i mataffären - mycket liv, låg verkan.

Synd, för C skulle kunna vara ett väldigt fint parti för Sverige, men de felsteg (läs Stureplans-C) som togs för rätt många år sedan tar lång tid att reparera. 

Nu ska jag drista mig att titta i kristallkulan:

Alt 1 - S vinner tillsammans med C, MP och V. MP och V får varsin plats i regeringen. Miljöminister blir Daniel Helldén, (ve och fasa, Amanda Lind är en våt dröm i jämförelse) och Nooshi blir socialminister. C får ingen position för att "vi socialdemokrater" gillar makten.

Alt 2 - Tidö vinner med nöd och näppe. SD får 2 regeringspositioner. JÅ blir något ganska viktigt och den mest pålitliga/stabila de har kvar i toppstallet får en obetydlig post. SD:s problem är att riksdagspolitikerna är rätt lynniga - man vet aldrig vem som slåss med järnrör, knarkfyllekör, sympatiserar med nazister eller går på obskyra klubbar härnäst

Någon som har fått andra svar i sin kaffesump?

Publicerat
1 hour ago MagnusN sa:

Sannolikheten att något av detta kan påverkas av C - superlåg. C kommer mest att påminna om en obstruerande 3åring på besök i mataffären - mycket liv, låg verkan.

Synd, för C skulle kunna vara ett väldigt fint parti för Sverige, men de felsteg (läs Stureplans-C) som togs för rätt många år sedan tar lång tid att reparera. 

Nu ska jag drista mig att titta i kristallkulan:

Alt 1 - S vinner tillsammans med C, MP och V. MP och V får varsin plats i regeringen. Miljöminister blir Daniel Helldén, (ve och fasa, Amanda Lind är en våt dröm i jämförelse) och Nooshi blir socialminister. C får ingen position för att "vi socialdemokrater" gillar makten.

Alt 2 - Tidö vinner med nöd och näppe. SD får 2 regeringspositioner. JÅ blir något ganska viktigt och den mest pålitliga/stabila de har kvar i toppstallet får en obetydlig post. SD:s problem är att riksdagspolitikerna är rätt lynniga - man vet aldrig vem som slåss med järnrör, knarkfyllekör, sympatiserar med nazister eller går på obskyra klubbar härnäst

Någon som har fått andra svar i sin kaffesump?

Gissningsvis så kommer inte L in riksdagen efter höstens val och därmed slut för Tidöregeringen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=68e2ddf6b11b1a24f1bf7adefe6af6ca

En stark regering med s+m+kd+c=???

Knappast troligt men vi kan ju alltid hoppas för jag vill inte ha sd i regeringen.

Publicerat
7 hours ago lsjonsson sa:

Gissningsvis så kommer inte L in riksdagen efter höstens val och därmed slut för Tidöregeringen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=68e2ddf6b11b1a24f1bf7adefe6af6ca

En stark regering med s+m+kd+c=???

Knappast troligt men vi kan ju alltid hoppas för jag vill inte ha sd i regeringen.

Mm men du kan inte förneka att SD fått en hel del gjort?

Jag har ingen aning men hoppas ändå att när det drar ihop sig så borde det ändå stå rätt klart att Tidö gjort en j-la massa riktigt bra grejer. Hoppas det lönar sig.. Ett samarbete S+M+KD+C skulle förmodligen generera ett stort antal röster till SD.. M skulle väl inte begå politiskt självmord men bra nära. Har svårt att se att något av Tidö gänget öht skulle sätta sig i samma båt som Arga Maggan.. et.al..

OM idioterna bara får till vapenutredningen så inte aktivisterna på tillstånd får mer makt så känns det genast lite lugnare faktiskt, fixar de detta så tror jag att Tidö tar nästa val med.

Publicerat
9 hours ago Hipshot sa:

Mm men du kan inte förneka att SD fått en hel del gjort?

Jag har ingen aning men hoppas ändå att när det drar ihop sig så borde det ändå stå rätt klart att Tidö gjort en j-la massa riktigt bra grejer. Hoppas det lönar sig.. Ett samarbete S+M+KD+C skulle förmodligen generera ett stort antal röster till SD.. M skulle väl inte begå politiskt självmord men bra nära. Har svårt att se att något av Tidö gänget öht skulle sätta sig i samma båt som Arga Maggan.. et.al..

OM idioterna bara får till vapenutredningen så inte aktivisterna på tillstånd får mer makt så känns det genast lite lugnare faktiskt, fixar de detta så tror jag att Tidö tar nästa val med.

En del har väl sd gjort bra och det kan jag inte förneka.

Den där vapenutredningen tror jag inte dom får till innan valet med tanke på hur lång tid det har tagit nu.

Publicerat

Kors i taket! Äntligen har polis, myndigheter o regeringen lyckats få stopp på dödsskjutningar.

Första månaden på nästan 8 år som det inte har varit någon dödsskjutning, enl. SVT.

SVT Nyheter
No image preview

Första månaden på åtta år utan dödsskjutning

Enligt den senaste statistiken har ingen person blivit ihjälskjuten i Sverige under januari. Det markerar den första månaden utan en dödsskjutning på närmare åtta år.

Publicerat

Det är väl första månaden på åtta år som det varit minusgrader i hela Sverige. Buset fryser helt enkelt.

Publicerat
1 hour ago M-Ola sa:

Det är väl första månaden på åtta år som det varit minusgrader i hela Sverige. Buset fryser helt enkelt.

Så kan det vara också. Buset har frusit fast i bilen eller på plats på gatorna/trottoarena.😁

Publicerat
3 hours ago M-Ola sa:

Det är helt säkert, buset gillar verkligen inte kyla!

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Det är helt säkert, buset gillar verkligen inte kyla!

Då borde kanske tempen dippa neråt -30-40 så håller kylan borta buset helt och hållet.😁

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Shekarabi: S borde styra ihop med M

Vad säger expertisen om en röd-blå regering efter höstens val???

https://www.expressen.se/podcast/politikrummet-1/shekarabi-s-borde-styra-ihop-med-m/

Förmodligen behövs inga andra partier till hjälp för att få majroritet.👍

Kommer inte att hända även om det kanske är S våta dröm. Det är ju rätt stora ideologiska motsättningar i grunden. För M vore det också självmord i längden

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Shekarabi: S borde styra ihop med M

Vad säger expertisen om en röd-blå regering efter höstens val???

https://www.expressen.se/podcast/politikrummet-1/shekarabi-s-borde-styra-ihop-med-m/

Förmodligen behövs inga andra partier till hjälp för att få majroritet.👍

Helt oavsett hur de skulle sminka grisen så skulle det då stå tydligt att det var makten framför allt som lockade.. inte viljan att få igenom sin politik. Det vore politiskt självmord för M.. S väljare verkar vara hjärndöda och inte ta någon som helst notis av div idiotier.

Publicerat
6 hours ago detstorabla sa:

Kommer inte att hända även om det kanske är S våta dröm. Det är ju rätt stora ideologiska motsättningar i grunden. För M vore det också självmord i längden

Det tror inte jag heller att det kommer att hända.

Publicerat
6 hours ago Hipshot sa:

Helt oavsett hur de skulle sminka grisen så skulle det då stå tydligt att det var makten framför allt som lockade.. inte viljan att få igenom sin politik. Det vore politiskt självmord för M.. S väljare verkar vara hjärndöda och inte ta någon som helst notis av div idiotier.

Det enda eller en av de få saker som dom är överens om är att det behövs kärnkraft för att klara Sveriges energibehov.

Publicerat
8 hours ago detstorabla sa:

Sveriges riksdag serverar gåvor på silverfat till Putin och Erdogan – HD

Enligt "expertisen" i det här fallet min sambo och Knutsson på SVT kan det bara hända vid krig eller krigsfara. För övrigt håller jag med Detstorablå om att det på sikt innebär att M gör sig obsoleta . Och det är ju vad S vill, därför visar dom gång på gång hur nära dom står varann politiskt. Det här tror jag är en strategi som Magdalena la upp när hon var på träningsläger i USA strax efter valförlusten.

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Det enda eller en av de få saker som dom är överens om är att det behövs kärnkraft för att klara Sveriges energibehov.

Du kan ju visa mig ett tydligt besked från S som visar att de är för kärnkraft. S är medvetet vaga om detta. Att det inte blev en energiöverenskommelse berodde på att S villkorade 40 miljarder i subventioner för havsbaserad vindkraft

Publicerat
1 hour ago detstorabla sa:

Du kan ju visa mig ett tydligt besked från S som visar att de är för kärnkraft. S är medvetet vaga om detta. Att det inte blev en energiöverenskommelse berodde på att S villkorade 40 miljarder i subventioner för havsbaserad vindkraft

Man kan ju tolka texten här på sidan lite som man vill, men av det som jag hörde i höstas så var det positiva tomgångar ang. kärnkraften från s.

https://www.google.com/search?q=s+i+uppg%C3%B6relse+om+k%C3%A4rnkraft+med+regeringen&rlz=1C1CHBF_svSE981SE981&oq=s+i+uppg%C3%B6relse+om+k%C3%A4rnkraft+med+regeringen&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIGCAEQRRhAMgYIAhBFGEDSAQkyMjI3MWowajeoAgiwAgHxBa0-NSo-mB0D&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Ja och anledningen till att det inte blev något var ju att tidö inte ville subventionera havsbaserad vindkraft med 40 miljarder vilket S krävde. Vi behöver inte mer olönsam vindkraft. Vi behöver el även när det inte blåser.

Skulle inte kalla det för ett tydligt ställningstagande för kärnkraft av S. Snarare ett försök att desarmera frågan inför valet och hålla dörrarna öppna för MP (som dessutom tydligt deklarerat att de inte kommer stödja en regering som bygger mer kärnkraft)

Publicerat
1 hour ago detstorabla sa:

Ja och anledningen till att det inte blev något var ju att tidö inte ville subventionera havsbaserad vindkraft med 40 miljarder vilket S krävde. Vi behöver inte mer olönsam vindkraft. Vi behöver el även när det inte blåser.

Skulle inte kalla det för ett tydligt ställningstagande för kärnkraft av S. Snarare ett försök att desarmera frågan inför valet och hålla dörrarna öppna för MP (som dessutom tydligt deklarerat att de inte kommer stödja en regering som bygger mer kärnkraft)

Ja, så var det kanske! Jag hade inte riktigt koll på det. Vi får se vad som händer framöver.

Nej, det är inte! Mp har sagt sitt i den frågan att det inte blir någon regring med kärnkraft.

Publicerat

Åkesson (SD) ställer in renrace i Jokkmokk – efter hotbild

SVT Nyheter
No image preview

Åkesson (SD) ställer in renrace i Jokkmokk – efter hotbild

SD:s partiledare Jimmie Åkesson ställde under torsdagen in sitt deltagande i ett renrace på Jokkmokks marknad, på inrådan av Säkerhetspolisen. – Jag har hört talas om en revolver eller pistol, säger Å

• 1 month later...
Publicerat

L+SD=Sant Snacka om att göra kovändninbg efter det att Mohamsson blev vald till partiledare för L.

Ris elleer ros?