Publicerat 7 timmar sedan %d hr 3 hours ago Islänningen sa:Bara att hoppas.Som tur är, så håller S-dinosaurierna, som röstar S för att ”så har vi alltid röstat ” på att dö ut.V kämpar på för att sabotera S valrörelse.👍AftonbladetSkarpa S-uppmaningen till V: ”Släpp önskelistan”Det finns inget förtroende för Vänsterpartiet i en regering. Det säger Lawen Redar, integrationspolitisk talesperson för Socialdemokraterna. – De måste släppa sin önskelista, säger hon.
Publicerat 6 timmar sedan %d hr 4 hours ago Islänningen sa:Börjar se jämnare ut nu. L upp till 3.3% och S rasar till 25% 😁Det väcker också frågan hur man ska rösta strategiskt, om man har blåa/liberala preferenser. Det gäller att kolla opinionen in i det sista för att välja rätt om man väljer att rösta strategiskt för det är inte ett glasklart läge. Några tankar:-Stödrösta på L i hopp om att de klarar 4%. Bara värt att göra om det finns en rimlig chans till över 4%. Är det alternativ som ger mest blå/liberaleffekt, om de klarar 4%. Blir bortkastat om de inte klarar spärren.-Rösta på det M eller KD om det ser ut som att S kommer att behöva söka stöd från blå partier (ignorerar MP och V). Ju mer mandat M och KD har desto mer terrorbalans.-Rösta på C för att få så mycket liberalt inflytande som möjligt i en rödgrön eller mitten regering. Ger mer liberalt inflytande (och oreda) om det ändå ser ut som en rödgrön skrällseger. Tar emot, men är rationellt.
Publicerat 6 timmar sedan %d hr Rösta på C för att motverka vänstervridningen som V och MP står för är en intressant tanke. Men jag skulle aldrig våga om det inte var för att jag var 100% säker på att de röran skulle vinna valet.Och eftersom jag inte är tillgänglig för att rösta på själva valdagen så kan jag inte vara så taktisk. Så det blir en blå röst från mig idag. Inte lika säkert att det blir tre blå röster.
Publicerat 6 timmar sedan %d hr 20 hours ago lsjonsson sa:Det har låtit lite som från Ebba.Det är väldigt mkt media som överdriver detta.. de lever på att försöka valarbeta för oppositionen. Visst.. hamnar vi i ett totalt jävla död-läge där inget block kommer någonvart, då.. möjligen.. att KD kan göra ngt men jag håller det för totalt otroligt. De kommer då gå samma öde till mötes som L.Just detta att L faktiskt lyfter.. jag har övervägt taktikröst men vilat på den tanken givet att de inte lyft alls. Men nu kan jag helt klart tänka mej att taktikrösta! Det tar faktiskt inte emot på något sätt, L har flera grymt vassa företrädare.