Publicerat 4 timmar sedan %d hr 17 minutes ago lsjonsson sa:Det skulle bli rörigt i regering och riksdag.😁C skulle behöva sitta med i regeringen också.Vi får väl se vad som händer. Tydligen har C dragit fram det stora suddegummit. Frågan är vilken linje de kommer att sudda ut.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr Då V och MP står så långt ut i yttre atmosvären gällande logiskt tänkande så bör de inte ens vara med och leka när det blir allvar. Det har ju V redan bevisat under det gångna året med hur pass mycket Hamas kramare det finns. Vi kan inte lösa Gaza remsans problem ifrån lilla Sverige ändå. Men det är vad de vinner röster på! MP ja, det är bara att lägga ner allt och ta fram yxa och spade igen! drivmedelspriser på närmare 35 kr är nog lågt räknat!Istället ska man ge bidrag så vi har råd att betala skatt! S har tappat sin egen politik helt, jag har försökt lyssna in på vad man faktiskt vill göra FÖR SVERIGE men jag står fortfarande frågvis!? Någon som vet? Kvar har vi blåa sidan där jag räknar in C. C är ett borgligt parti. De har bara tappar fotfästet då Annie Lööf fick äta upp sin högra sko. De har knappt hittat en ny sko än men kanske är på väg. Ekonomiskpolitiskt står dessa för något helt annat väldigt mycket närmare Tidö sidan än S, V o MP. I min värld står dessa fyra så långt ifrån varandra så det är skrattretande att se dom komma fram till något utan att man kommer fram till något. Det är inte FÖR SVERIGES bästa i så fall utan bara att Tidö inte ska får bestämma. M, L, KD får tillsammans 111 mandat. Plussar vi på Cs i nuläget 25 mandat har vi 136. Med SDs 62 har de så fall 198 mandat för att driva en politik som är tydlig framför allt vad gäller den ekonomiska! Med 23 mandat över mitten! Det är tydligt att det blir mer gjort på denna sidan än den andra. OCH ja, jag är medveten om att många är sura över vapenfrågorna men med V och MP o sätet är det fan värre på ALLA plan!!!!
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 17 minutes ago Islänningen sa:Vi får väl se vad som händer. Tydligen har C dragit fram det stora suddegummit. Frågan är vilken linje de kommer att sudda ut.Ja, vi får se var detta val slutar.👍
Publicerat 1 timme sedan %d hr C säger ifrån mot M. Inget samarbete där.AftonbladetC stänger dörren till MC kommer inte att förhandla med med M. Det uppger partisekreteraren Hannes Hervieu för Ekot. – Ulf Kristerssons regeringsunderlag förlorade det här valet, säger han.