Publicerat Igår på 12:03 %d dy Kristersson kastar in handduken nu och avgår som statsminister. Nu får vi stå ut med en s-regering i 4 år om Magda fr ihop det.https://www.expressen.se/nyheter/politik/uppgifter-kristersson-avgar-inom-kort/
Publicerat Igår på 13:00 %d dy Detta är en populär post. Magda har redan börjat städa och stängt av grannforat🤣
Publicerat 23 timmar sedan %d hr Detta är en populär post. På 2026-09-15 at 12:54 sexfemåtta sa:. jag minns exakt vad en hel del av dessa personer sa helt ärligt när oskyldiga blev mördade den 7/10. Det var ren glädje. Kritisera vad man vill och säga vad man vill om dessa krig och konflikter, men det finns en stark religiös faktor här.Som av en händelse så utförde Irans proxiterrorister Hamas attacken på Putins födelsedag... De i gisslan som var ryssar blev släppta nästan direkt och Hamas hälsade och tackade Ryssland för hjälpen. Men visst är det islamismen som är främsta drivkraften, frommare människor får man leta efter.När det gäller regeringsbildningen drar jag mej till minnes att Andersson var rätt sur när hon efter sju timmar som statsminister i S+Mp-regeringen blev tvungen att upplösa densamma den 24 november 2021, sånt kan sätta spår. Men nu vill ju Mp införa sextimmars arbetsdag så det kan bli nytt rekord.
Publicerat 23 timmar sedan %d hr 1 hour ago Islänningen sa:Magda har redan börjat städa och stängt av grannforat🤣Ja, jag har märkt det, om det inte är moddarna som städar bort skräp.😁
Publicerat 10 timmar sedan %d hr MP kräver klimat- och infrastrukturposterna i en ny regering om nu Magda får ihop en ny regering med tanke på grälet mellan C och V.https://bulletin.nu/mp-kraver-klimat-och-infrastrukturposterna-i-en-ny-regeringJag hoppas på att mp får inte någon av posterna, för då lär bränsleskatten skjuta i höjden.☹️
Publicerat 9 timmar sedan %d hr Jag hade fel en gång förra århundradet, jag hade gärna haft fel en gång även detta århundrade men valboskapen är som den är......Detta blir en jämrans röra ☹️Raggarö
Publicerat 7 timmar sedan %d hr 1 hour ago Raggarö sa:Jag hade fel en gång förra århundradet, jag hade gärna haft fel en gång även detta århundrade men valboskapen är som den är......Detta blir en jämrans röra ☹️RaggaröDet blir som ett riktigt skatbo.👍😁
Publicerat 4 timmar sedan %d hr På 2026-09-15 at 15:37 detstorabla sa:Jo , men det är rätt logiskt. Med tanke på trenden som var på tidösidan så finns inget som säger att V vinner "igen". Både V och S behöver ju inte förlora så många röster för att det ska svänga. Det vet både partierna och media så jag tror att ett nyval inte kommer att få ske. Jag hoppas jag har fel men jag tror att V i slutändan kommer att släppa fram en regering utan V.Jo det kommer aldrig gå att mobilisera förorten 2 gånger, hälften kommer inte förstå vitsen med att rösta igen. SDs soffliggare kommer däremot vakna.
Publicerat 4 timmar sedan %d hr Som jag har förstått det så är beslut från v:s kongress om att hindra alla regeringar som dom inte sitter i Så skulle nooshi gå över huvudet på kongressen så slutar det nog illa för henne och dom som stödjer det beslutet Men inget säger att det blir nått extra inkallat möte
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Undrar om inte ett extraval vore rätt bra ändå, tror det är rätt många som ser riskerna i att vi håller på att få sharialagar nästintill?
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Tror dock att det är SD och V som blir vinnare på extraval och bara stärker deras respektive position. Andra väljarna kommer känna sig trötta och less och röstvägra tror jag.