Publicerat 4 timmar sedan %d hr 21 hours ago Ompi sa:Man borde räknas som en landsförrädare om man manipulerar demokratin. Ge dom livstids dom.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 14 minutes ago Dr Krall sa:Jag menade allmänt, spelar absolut ingen ingen roll vilken parti det handlar om. Tycker det har blivit för mycket pajkastning i politiken. Ta t.ex det här med att vänstern har varit i moskeer och i utanförskapsområden och jagat muslimska röster. Historiskt så är det KD som ägnat sig åt detta mest då dom har legat varandra nära ideologiskt. Detta va innan KD blev hbtq vänliga ska jag kanske tilägga.
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Håller med. Det går nästan inte att lyssna på en politisk debatt nuförtiden utan att bli galen. Förmågan till konstruktiv retorik verkar ha gått helt förlorad i de flesta fall. Fast jag får ge Jimmie Åkesson en eloge här för den som har bäst förmåga till detta...även om jag, som ni säkert förstått sen tidigare, inte håller med honom i hans grundideologi.
Publicerat 37 minuter sedan %d min 6 hours ago Hipshot sa:Det jag for efter var rekvisiten för själva brottet, är det styrkt när en valsedel hamnar i lådan? Inbillar mej att det nästan krävs att den hamnar i lådan för att brottet är fullbordat. Och väl i lådan så försvinner rösten i mängden.. dvs ogörligt att fiska upp och kunna knyta en specifik röst till en specifik person. Sen tror jag inte man lägger utredningen på den nivån att man börjar analysera bläck, DNA osv.. hade det varit så pass grovt brott så hade man med lätthet fått beslut om husis i bilen.Skit samma, jag tror dessvärre att det här brottet är typ omöjligt att utreda..Så jäkla snårigt är det väl inte. Valsedlarna för varje distrikt hålls separerade. Och förkryssade innebär ju att de ÄR kryssade, inte bara plockade ur högen och nerstoppade i ett kuvert.Och om man misstänker att det handlar om ett visst parti, så är det lätt att sortera ut dessa.