Publicerat Augusti 16, 20214 yr Jag är jaktljjum.. Trots all prepping så när läget infann sig så lyckades jag inte ens avsäkra Danskan.. Rätt stor i kroppen men inga horn att tala om.. eller de såg grova ut invid öronen men det som stack upp ovan öronen var inte mycket att skryta med.. Inte för att jag bryr mej men i alla fall. Den klev ut på 75 m och gick sedan stadigt emot mej för att gå över diket i vilket tornet stod fast 50 m bort. Följde sedan diket och passerade bakom mej på.. 7? meter typ. Det var liksom för tidigt, den vart stött av hustrun här hon gick på pass.. i gråljuset. När jag gick ut och även då bocken kom kändes det lite hett, ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. Vi kör nog en kväll i veckan igen får vi se..
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Författare Satt från 04.15 till 08.30 imorse. Träsmak i röven var det jag fick uppleva, och en grå jätteuggla som satte sig i en myrtall 4m från mig och stirrade på mig i säkert ett par minuter. Camo. 🤟🏻🙏🏻 Riktigt tuffa djur. Nya tag ikväll.
Publicerat Augusti 16, 20214 yr 1 hour ago Hipshot sa: ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. Vi kör nog en kväll i veckan igen får vi se.. Visst är det en härlig känsla, händer dock aldrig när en kråka visslar förbi 😁
Publicerat Augusti 16, 20214 yr 1 hour ago strävhår sa: Visst är det en härlig känsla, händer dock aldrig när en kråka visslar förbi 😁 Någon måtta får det väl ändå vara på räkmackan??
Publicerat Augusti 16, 20214 yr 3 hours ago Hipshot sa: Jag är jaktljjum.. Trots all prepping så när läget infann sig så lyckades jag inte ens avsäkra Danskan.. Rätt stor i kroppen men inga horn att tala om.. eller de såg grova ut invid öronen men det som stack upp ovan öronen var inte mycket att skryta med.. Inte för att jag bryr mej men i alla fall. Den klev ut på 75 m och gick sedan stadigt emot mej för att gå över diket i vilket tornet stod fast 50 m bort. Följde sedan diket och passerade bakom mej på.. 7? meter typ. Det var liksom för tidigt, den vart stött av hustrun här hon gick på pass.. i gråljuset. När jag gick ut och även då bocken kom kändes det lite hett, ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. Vi kör nog en kväll i veckan igen får vi se.. Toffel/gentleman
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Detta är en populär post. På 2021-08-11 at 23:19 kkjon sa: Jag lär inte utgöra något hot för Bocken på utgården nu på måndag, åker till kompisen söder om hornborgasjön och ser om jag kan komma åt gammelbocken som lurat mig två år i rad. För femtesjunde gången klampar jag rätt in i gammelbockens område och sumpade läget som nästan fanns. Men en kvart senare skjuter jag en annan🙂
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Detta är en populär post. Blev en till i kväll med vänster bak ben av nedanför knät
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Detta är en populär post. 13 minutes ago Sako280 sa: Blev en till i kväll med vänster bak ben av nedanför knät Grattis. Bra att du fick / avslutade den. / P
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Detta är en populär post. Tog en kvällsrepa innan kneget, hondjur, hondjur, hondjur och till slut en bock som fejade sitt sista i dikeskanten. Flyktsträckan blev 50cm negativ med tydlig blodförlust.
Publicerat Augusti 16, 20214 yr Detta är en populär post. Blev en bock med 1640:n idag. Kaliber 30-06. Ammo, Oryx 11,7g. Trots skott högt bogen drog den iväg 30-35 meter. Några meter in på grannens gärde. Tur man har bra grannar! Men med den träffen borde den lagt sig på stället.Nu reagerade den som vid träff bakom bog. Ibland är det konstigt, men en fin bock blev det och den första med denna bössa som tidigare varit hundförarbössa.
Publicerat Augusti 17, 20214 yr Detta är en populär post. Det blev en på morgonpasset och en på kvällspasset. Två olika ställen.
Publicerat Augusti 17, 20214 yr Detta är en populär post. Smög precis in i skogen för att kunna spana där en get gick ut igår. Plötsligt prasslade det bakom mej och jag ville bara se om det var en koltrast eller duva som rotade i löven. Det var bocken, han blev lika förvånad som jag på 5 meters avstånd. Han lever åtminstone så nya möjligheter finnes.
Publicerat Augusti 18, 20214 yr Detta är en populär post. Bock nr4 va på en ny mark idag blev en liten bock
Publicerat Augusti 18, 20214 yr 44 minutes ago Sako280 sa: Bock nr4 va på en ny mark idag blev en liten bock Grattis!
Publicerat Augusti 18, 20214 yr På 2021-08-16 at 15:41 Hipshot sa: Jag är jaktljjum.. Trots all prepping så när läget infann sig så lyckades jag inte ens avsäkra Danskan.. Rätt stor i kroppen men inga horn att tala om.. eller de såg grova ut invid öronen men det som stack upp ovan öronen var inte mycket att skryta med.. Inte för att jag bryr mej men i alla fall. Den klev ut på 75 m och gick sedan stadigt emot mej för att gå över diket i vilket tornet stod fast 50 m bort. Följde sedan diket och passerade bakom mej på.. 7? meter typ. Det var liksom för tidigt, den vart stött av hustrun här hon gick på pass.. i gråljuset. När jag gick ut och även då bocken kom kändes det lite hett, ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. Vi kör nog en kväll i veckan igen får vi se.. Vad gör man inte för husfriden!
Publicerat Augusti 21, 20214 yr Författare 2 minutes ago Pyrschjägaren sa: Inte bocken jag sökt sedan i måndags. Men alltid nåt. Nu, ut och smyga lite mer. 🙏🏻
Publicerat Augusti 21, 20214 yr 1 hour ago Pyrschjägaren sa: Snyggt! Och med en Tikka M77k, innan jag skaffade drilling jagade jag bock med en sån under många år, sjukt bra precision i kulpipan på den. Mike
Publicerat Augusti 21, 20214 yr Författare 1 minute ago Mad Mike sa: Snyggt! Och med en Tikka M77k, innan jag skaffade drilling jagade jag bock med en sån under många år, sjukt bra precision i kulpipan på den. Mike Hornady sst 6,5x55 med aimpoint skjuter 5kronan på 100m när jag låter pipan vila lite mellan skott. Kan bara tänka mig med riktig kikare 😈
Publicerat Augusti 21, 20214 yr Just now Pyrschjägaren sa: Hornady sst 6,5x55 med aimpoint skjuter 5kronan på 100m när jag låter pipan vila lite mellan skott. Kan bara tänka mig med riktig kikare 😈 Jag hade dubbla kikarsikten i skenmontage till min, en 1-4 för drevjakten och en 3.5-10 för bock/smyg. Var egentligen en underbar lösning för mig och 100% skottfast. Fick tyvärr gravrost i kulpipan till slut och då försvann precisionen fullständigt. Mike
Publicerat September 1, 20214 yr Detta är en populär post. Bocken jag valde att skjuta iår, speciell bock och inget direkt jag ville ha kvar då det kommer fina bockar underifrån, missbedömde dock ålder rejält. Landar troligen in på en stark brons eller dålig silver. 3 år gammal.
Publicerat Oktober 18, 20214 yr Hej! Det är såhär att jag har sett ut en bock som jag ska försöka mig på. Under Augusti månad och halva September så har jag sett bocken vid samma tillhåll (åkermark, små skogsholmar, blöt miljö) flertalet gånger. Nu från kanske mitten av September fram till idag, så är han spårlöst borta. Kan han ha "flyttat" eller vad tror ni?