Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten 2021

Featured Replies

Publicerat

Grattis bocksyttar o grattis strävis rävskytt!:thumbsup:

• Svar 100
  • Visningar 11,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Medans morgonkaffet tillverkas syns nått grått i dimman utanför, räv. Får tag i frugans 222:a på köksbordet och smyger ut. Räven poppar fasaner ut mot kohagen, första vändan hinner jag inte med, anar

• Gick bra 2 på morgonen

Posted Images

Publicerat

Jag är jaktljjum.. Trots all prepping så när läget infann sig så lyckades jag inte ens avsäkra Danskan.. Rätt stor i kroppen men inga horn att tala om.. eller de såg grova ut invid öronen men det som stack upp ovan öronen var inte mycket att skryta med.. Inte för att jag bryr mej men i alla fall. 

Den klev ut på 75 m och gick sedan stadigt emot mej för att gå över diket i vilket tornet stod fast 50 m bort. Följde sedan diket och passerade bakom mej på.. 7? meter typ. 

Det var liksom för tidigt, den vart stött av hustrun här hon gick på pass.. i gråljuset. När jag gick ut och även då bocken kom kändes det lite hett, ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. 

Vi kör nog en kväll i veckan igen får vi se.. 

Publicerat
  • Författare

Satt från 04.15 till 08.30 imorse. Träsmak i röven var det jag fick uppleva, och en grå jätteuggla som satte sig i en myrtall 4m från mig och stirrade på mig i säkert ett par minuter. Camo. 🤟🏻🙏🏻 Riktigt tuffa djur. 

Nya tag ikväll. 

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. 

Visst är det en härlig känsla, händer dock aldrig när en kråka visslar förbi 😁

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

Visst är det en härlig känsla, händer dock aldrig när en kråka visslar förbi 😁

Någon måtta får det väl ändå vara på räkmackan?? 

Publicerat
3 hours ago Hipshot sa:

Jag är jaktljjum.. Trots all prepping så när läget infann sig så lyckades jag inte ens avsäkra Danskan.. Rätt stor i kroppen men inga horn att tala om.. eller de såg grova ut invid öronen men det som stack upp ovan öronen var inte mycket att skryta med.. Inte för att jag bryr mej men i alla fall. 

Den klev ut på 75 m och gick sedan stadigt emot mej för att gå över diket i vilket tornet stod fast 50 m bort. Följde sedan diket och passerade bakom mej på.. 7? meter typ. 

Det var liksom för tidigt, den vart stött av hustrun här hon gick på pass.. i gråljuset. När jag gick ut och även då bocken kom kändes det lite hett, ville inte störa friden. Samtidigt ville jag att hustrun skjutit först dessutom.. 

Toffel/gentleman ;)

Publicerat

Grattis!:)

Publicerat
44 minutes ago Sako280 sa:

Bock nr4 va på en ny mark idag blev en liten bock 

Grattis!:)

Publicerat
På 2021-08-16 at 15:41 Hipshot sa:

Vad gör man inte för husfriden!

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago Pyrschjägaren sa:

Inte bocken jag sökt sedan i måndags. Men alltid nåt. 

Nu, ut och smyga lite mer. 🙏🏻

Publicerat
1 hour ago Pyrschjägaren sa:

Screenshot_20210821_175243_com.android.gallery3d.jpg

Snyggt! Och med en Tikka M77k, innan jag skaffade drilling jagade jag bock med en sån under många år, sjukt bra precision i kulpipan på den.

Mike

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Mad Mike sa:

Snyggt! Och med en Tikka M77k, innan jag skaffade drilling jagade jag bock med en sån under många år, sjukt bra precision i kulpipan på den.

Mike

Hornady sst 6,5x55 med aimpoint skjuter 5kronan på 100m när jag låter pipan vila lite mellan skott. Kan bara tänka mig med riktig kikare 😈

Publicerat
Just now Pyrschjägaren sa:

Hornady sst 6,5x55 med aimpoint skjuter 5kronan på 100m när jag låter pipan vila lite mellan skott. Kan bara tänka mig med riktig kikare 😈

Jag hade dubbla kikarsikten i skenmontage till min, en 1-4 för drevjakten och en 3.5-10 för bock/smyg. Var egentligen en underbar lösning för mig och 100% skottfast. 

Fick tyvärr gravrost i kulpipan till slut och då försvann precisionen fullständigt.

Mike

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Publicerat

Hej! 

Det är såhär att jag har sett ut en bock som jag ska försöka mig på. Under Augusti månad och halva September så har jag sett bocken vid samma tillhåll (åkermark, små skogsholmar, blöt miljö) flertalet gånger. Nu från kanske mitten av September fram till idag, så är han spårlöst borta.

Kan han ha "flyttat" eller vad tror ni?