Publicerat Februari 22, 20224 yr 1 hour ago Älgflugornas Herre sa: Under någon timme idag kunde man köpa knivblad, S1, från Fällkniven. Alltså rena blad för egen skaftning så som de såldes för typ 20 år sedan. Knep ett par att skafta själv men djäklar vad snabbt lagret tog slut... Vad gick såna på?
Publicerat Februari 22, 20224 yr 1 hour ago karelsk blandning sa: Vad gick såna på? Jag tycker de var rätt dyra, lite drygt 1200 kr/st. De var av äkta fulltångekonstruktion, dvs bredare än "vanliga" gummitäckta knivskaft från FK som man får slipa ner lite och använda som sticktångeskaft ifall man skall skafta om dem. Hur som haver, jag kunde inte låta bli att köpa ett par - att skaft knivar är väldigt roligt....
Publicerat Februari 22, 20224 yr 1 hour ago Älgflugornas Herre sa: Jag tycker de var rätt dyra, lite drygt 1200 kr/st. De var av äkta fulltångekonstruktion, dvs bredare än "vanliga" gummitäckta knivskaft från FK som man får slipa ner lite och använda som sticktångeskaft ifall man skall skafta om dem. Hur som haver, jag kunde inte låta bli att köpa ett par - att skaft knivar är väldigt roligt.... Då missade jag inget, själv är jag för snål för att betala mer än kanske 500kr för ett sånt blad. För dom pengarna får man ett blad av seved på forumet.