Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kräkpublic service..

Featured Replies

Publicerat

SVT försöker pudla i varg-graf-frågan, nu påstår dom att "det råkade bli fel".

Jag är helt övertygad om att ingen sitter och handritar cirkeldiagram på SVT utan det sköts av ett dataprogram som ritar rätt på hundradelen av en grad efter siffrorna som matats in. Detta torde betyda att det inte var misstag utan direkt "sabotage" det handlade om då någon med största säkerhet medvetet matat in fel siffror i diagramprogrammet.

• Svar 55
  • Visningar 7,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Samma sändning.. nedersta texten....

• detstorabla
    detstorabla

Kul grej! Jag var den som lade ut bilden först på twitter. Spred sig som en löpeld. Inte förvånad då det är så utstuderat vinklat…

• Har anmält till granskningsnämnden, lär inte göra någon skillnad, men då har man åtminstone inte bara knutit näven i fickan😠

Posted Images

Publicerat
33 minutes ago simnil sa:

Jag är helt övertygad om att ingen sitter och handritar cirkeldiagram på SVT utan det sköts av ett dataprogram som ritar rätt på hundradelen av en grad efter siffrorna som matats in. 

Skulle gissa på power point och då blir det handritat utan siffror bakom. 

/M

Publicerat

Jag vet inte hur du gör med PowerPoint, men mina diagram har alltid haft data bakom sig och är korrekta. Det går liksom rätt mycket fortare att göra så än att handrita. 

(Och de kunder jag arbetar med skulle bli rätt irriterade med "förvanskad verklighet". När mer än 80% av försäljningen går till existerande kunder tenderar i alla fall jag att låta bli att skarva för mycket...).

Publicerat

Det är så jäkla uselt så det finns inte! Du har ett enda jobb: att med ett tårtdiagram visa hur mycket av en hel cirkel som 16% upptar, men du klarar inte av detta utan slår till med en fjärdedel. Släkt med Ingo?

Det är alltså inte ett tårtdiagram med 3-7 olika tårtbitar som ska vara rätt. Det är EN ENDA DEL som ska vara av rätt storlek. Men nej, det var för svårt.

Det är i princip omöjligt att misslyckas med detta. Jag tror inte ens den sämsta praoeleven på SVT skulle tabbat sig.

Baserat på ovanstående är jag helt säker på att det var medvetet.

Publicerat
7 hours ago Arctic sa:

Jag vet inte hur du gör med PowerPoint, men mina diagram har alltid haft data bakom sig och är korrekta. Det går liksom rätt mycket fortare att göra så än att handrita. 

Nej, och du har heller ingen aning om vad personen som gjorde bilden har för kunskaper i ämnet,men eftersom jag nu behärskar båda teknikerna så skulle jag säga att det går fortare att bara rita än att göra ett riktigt diagram om du inte har något att utgå ifrån.

Oavsett detta så gällde mitt påpekande att det GÅR att göra tårtdiagram i power point utan att inkludera data. Att det blev fel i detta fall är vi nog alla överens om.

/M

Publicerat
5 hours ago exabit sa:

Det är så jäkla uselt så det finns inte! Du har ett enda jobb: att med ett tårtdiagram visa hur mycket av en hel cirkel som 16% upptar, men du klarar inte av detta utan slår till med en fjärdedel. Släkt med Ingo?

Eller så tog man bara något man redan hade för att det var kort om tid.

/M

Publicerat

Skulle vara som att jag hade ritat det där. Hmm,men undra om det inte hade sett ut tvärt om isf

Publicerat

Det skulle vara intressant att läsa i genom ett anställningsavtal med från SVT, magkänslan säger att det förmodligen är rätt svårt att skilja deras värdegrundsklausul från Miljöpartiets partiprogram.

Jag kan ha fel, men oddsen är förmodligen på min sida.

Dags att få dom som arbetar där att förstå att deras jobb är att förmedla och spegla Samhällets skeenden med så lite politisk cherry picking och vinkling som möjligt, annars måste det börjas bytas ut chefer tills det börjar fungera igen.

Nästa problem är att ta tag i urbaniseringen, dom ska serva hela landets befolkning och inte kraftigt övervägande storstadsfolk och det som händer därikring.

Den biten är med under all kritik då mindre än 30% av befolkningen bor i Stockholm, Malmö och Göteborgs stadskärnor, men dom har förmodligen snarare 70% focus av speglingen av inhemska nyhetsrapporteringen med Stockholm i klar leding. 

Jag har fått en allt starkare motvilja att betala skatt för detta om inte en större förändring till det bättre är nära förestående, alternativet är att dom får reklamfinansera skiten.....för slagsidan är ändå redan ett faktum.

Publicerat
16 hours ago exabit sa:

....

Baserat på ovanstående är jag helt säker på att det var medvetet.

Lägger man sedan till deras nyhetsbanner "Vargjakten inleds i dag-stammen ska halveras" så är jag med inne på samma tankar.

Det dom sysslar med verkar mera vara försöka skapa opinion än att förmedla nyheter på ett korrekt sätt, andra alternativet grov inkompetens.

Oavsett så bör ansvarig I båda fallen utan dröjsmål landa på aschlet i snön utanför Tv-huset.

Sånt skit skall aldrig accepteras gällande skattefinansierad Statlig media. 😠

• 2 weeks later...
Publicerat

Risk att bli utkastad så ska jag va rak nu. Om det visas naturprogram om de stora rovdjuren måste ni då vända till antijakt? Är trött på detta konspirations sökande. 

En sak till ibland så verkar jägarkåren vara SD och ser på Riks på Youtube. Är så less på detta med rovdjurshetsen som bedrivs av jägarförbunden. 

Publicerat
1 hour ago Foffe sa:

Är så less på detta med rovdjurshetsen som bedrivs av jägarförbunden. 

Fast vi som bor i Vargbältet har kanske en större förståelse för att förbunden vill ha till en förändring i Vargfrågan och vad den medfört för jakten än du Foffe som verkar bosatt där problemen förmodligen är mindre påtagliga  ?

Sen behöver man inte alltid "vara SD" för att man observerat att vi fått rejäla samhällsproblem som till stor del är skapade av en naivt förd politik av den röd-gröna röran.

Fast visst....det verkar det som att hyffsat många jägare är rejält trötta på urbaniserade Miljöpartister med anhang.

Publicerat
På 2023-01-06 at 09:47 Järven sa:

Det skulle vara intressant att läsa i genom ett anställningsavtal med från SVT, magkänslan säger att det förmodligen är rätt svårt att skilja deras värdegrundsklausul från Miljöpartiets partiprogram.

Jag kan ha fel, men oddsen är förmodligen på min sida.

Du jämför äpplen och päron men man kan ju googla istället för att killgissa.

SR värdegrund:

Oberoende

Trovärdig

Öppen

Nyskapande

Jag skulle säga att det skiljer sig rätt mycket från det lilla jag läst av MP partiprogram men du kan ju kolla själv:

https://www.mp.se/om/partiprogram/valfarden/

Publicerat
  • Författare
18 hours ago Foffe sa:

Risk att bli utkastad så ska jag va rak nu. Om det visas naturprogram om de stora rovdjuren måste ni då vända till antijakt? Är trött på detta konspirations sökande. 

En sak till ibland så verkar jägarkåren vara SD och ser på Riks på Youtube. Är så less på detta med rovdjurshetsen som bedrivs av jägarförbunden. 

Nja.. innan du uttrycker hur trött du är på detta så kanske du ska se det elände som jag såg och som därmed vart en tråd? Om du inte sett det så blir det lite fel med din åsikt, du ger uttryck för någonslags konspiration fast åt motsatt håll. 

Och att sen på något magiskt sett få in politiken och en massa slutsatser på det.. Oavsett vad man tycker om ngt så kan man väl konstatera att resonemanget haltar en smula?

• 2 months later...
Publicerat
På 2023-01-16 at 00:06 Silver sa:

Blir du utkastad för detta har vi låg nivå här inne. Men vi har helt olika uppfattningar om hur jägarförbunden jobbar du och jag. Att sedan klumpa ihop hela jägarkåren in i SD blocket medan man själv framför saker som ACAB och SYL81 på ett jaktforum ger mig en fadd smak.

Såg detta nu. VAd har du för problem med  störta och äldsta MC klubb första avdelningen bildade för 75 år sedan. JAg står för att många sk jägare är varg hatare. Hatar man ett djur är man ej djurvän eller jägare. 

Support 81 Lulea och Bleesen Ink Luleå

Publicerat
2 hours ago Foffe sa:

Såg detta nu. VAd har du för problem med  störta och äldsta MC klubb första avdelningen bildade för 75 år sedan. JAg står för att många sk jägare är varg hatare. Hatar man ett djur är man ej djurvän eller jägare. 

Eftersom du tilltalar mig direkt så väljer jag att lämna en replik: 

Exakt vad jag skrev, vi har olika åsikter och det du framförde sa jag att jag har en annan uppfattning om. Vidare får man naturligtvis supporta vad man vill men med mina erfarenheter och min insyn i olika saker så valde jag att påpeka att sammanhanget denna gång inte var lämpat för budskapet. 

Vad gäller att hata djur så är det ett icke jägarmässigt sätt att förhålla sig till det vilda så det hoppas jag är en minimal del, om ens några,  av jägarna som gör. 

Jag ska inte störa mer nu, jag önskar dig en fin påsk Foffe. 

Publicerat
9 hours ago Foffe sa:

Tur jag inte är djurvän och jägare efterssom jag avskyr rovdjuren.

Onödiga djur som endast skapar mer arbete och kostar sanslösa skatte pengar.

Publicerat
20 hours ago Foffe sa:

https://kuriren.nu/bli-prenumerant/artikel/lw3y15wj/nk-bd-0kr-dp1

Finns mer om man söker.

Publicerat
På 2023-04-05 at 17:44 karelsk blandning sa:

Jaha vad har det med 81 att göra? Vad innebär koppling? Kan dom varit på ett Barhäng eller öppehus Ett charityryrun eller tatuerat en mamber, vara vän med någon i klubben. Sluta svälja vad media sprider. Ta reda på fakta först. 

Publicerat
På 2023-04-05 at 06:55 kkjon sa:

Om nu klubben och dess organisation höll sig till att bara åka hoj och träffas över en öl skulle dom nog hamna i ett annat trevligare fack. Känner till många trevliga mcklubbar, men ingen av dom har ett system där dom samlar in pengar till sina medlemmar som SITTER I FÄNGELSE! 

Det gäller att hålla isär kriminella organisationer som råkar köra hoj och mc klubbar.

Oj oj vad dom gör med det don får in via sina support kläder och annat har inte du med att göra. Liter mer på en Biker o en 1% klubb en en jägare. Hells Angels är ingen kriminell organisation Även Bandidos är ingen kriminell organisation. 

Publicerat
På 2023-04-05 at 06:29 karelsk blandning sa:

Tur jag inte är djurvän och jägare efterssom jag avskyr rovdjuren.

Onödiga djur som endast skapar mer arbete och kostar sanslösa skatte pengar.

Jadu det är sådana som du som förstör för äkta jägare, Rovdjuren har mer rätt till viltet  en du. 

Publicerat
  • Författare
21 minutes ago Foffe sa:

Liter mer på en Biker o en 1% klubb en en jägare. Hells Angels är ingen kriminell organisation Även Bandidos är ingen kriminell organisation. 

Vad betyder 1% klubb? Hur rimmar betydelsen med mening två i citatet?

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.