Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu går jag nog ur….

Featured Replies

Publicerat

Jag blir så trött….
Senaste utredningen var ju ingen skillnad mot tidigare förslag som föll i riksdagen pga att det inte var minimimplementation av vapendirektivet.  Så kommer det här där jägarförbundet lägger sig platt.

https://jagareforbundet.se/aktuellt/forbundsnyheter/2022/12/dags-att-lagga-vapendirektivet-till-handlingarna/?fbclid=IwAR0yWrupXMOOk8eNvNZYTBT_t8DyVD5SQN4tFQGO8iGaL5qD7U3mHNLXwEM

Dags att begära utträde ur förbundet nu. Ger det ett par veckor och ser om de pudlar men en sån här trött inställning gör att jag, oavsett, inte har någon lust att vara kvar.

Publicerat

Länge sen jag gick ur "våra" förbund. Det ena går i koppel och det andra vågar inte öppna käften...  bara att gilla läget eller sluta sponsra,.

Publicerat

Fattar inte.. 

Den länkade texten lät ju rätt vettig, har man missat frågor? Isf lär ju tex jakttidningarna dra ned byxorna på förbundet?

Publicerat

Läs Pia clartes synpunkter på FB, jag är inte lika kritisk som hon är. /C 

Publicerat
3 hours ago detstorabla sa:

Jag blir så trött….
Senaste utredningen var ju ingen skillnad mot tidigare förslag som föll i riksdagen pga att det inte var minimimplementation av vapendirektivet.  Så kommer det här där jägarförbundet lägger sig platt.

https://jagareforbundet.se/aktuellt/forbundsnyheter/2022/12/dags-att-lagga-vapendirektivet-till-handlingarna/?fbclid=IwAR0yWrupXMOOk8eNvNZYTBT_t8DyVD5SQN4tFQGO8iGaL5qD7U3mHNLXwEM

Dags att begära utträde ur förbundet nu. Ger det ett par veckor och ser om de pudlar men en sån här trött inställning gör att jag, oavsett, inte har någon lust att vara kvar.

Magasinen är bara ” lillfingret ” 

Publicerat

Jag var på föredrag på Östermalma som 24 åring och ett jaktkändis fruns  frågade  alla  ” ni är väl med i Jägarförbundet” alla sa ja förutom jag som sa nej , varför inte  frågade hon , den dagen vi får tillbaka vårjakten går jag med svarade jag .. 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Hipshot sa:

Fattar inte.. 

Den länkade texten lät ju rätt vettig, har man missat frågor? Isf lär ju tex jakttidningarna dra ned byxorna på förbundet?

Som Pia C skriver. Reglera användningen av magasin och inte innehav av detsamma.

Publicerat

Jag gick ur det ena förbundet för länge sedan (SvJF) och är på väg ur Riksjägarna oxå.

SvJF har ofta otur då de tänker gällande vapenfrågor, tyvärr är Riksjägarna på väg åt samma håll.

Generellt gäller att det är urbota dumt att säga; detta drabbar inte jägare (eller detta drabbar inte skyttar), förr eller senare så slinker skiten upp på durken via en igensatt styrbords länspump.....

Raggarö

Publicerat

Svjf gick jag ur för 12 år sen, riksjägarna för 5 år sen. Har försäkring via drulle på hemförsäkringen och ser ingen orsak att göda förbund som motarbetar jakt och vapenägande och därtill står med mössan i hand och ber om ursäkt mot alla som inte jagar eller skjuter.

Publicerat

Jag kommer inte att betala för detta år när det kommer.

Publicerat

Jag har inbetalningskortet till JRF liggande i högen med månadens fakturor. Det är märkt med röd tuschpenna "Betala ej" tvärs över girerings avi'n
Samma kommer att hända med Svenska Jägareförbundet till sommaren

Publicerat

Bra tänkt....