Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ja vad säger man?

Featured Replies

Publicerat

Targiskt! >:( Tydligen måste Ni som bor i vargrika omr. sätta upp viltstängsel runt tomten för att kanske få vara i fred. >:( Det är ju inget man eftersträvar precis att det ska se ut som ett fängelse runt ens hem. >:(

I går morse när jag gick morronpromenaden med hundarna så stod det en älg inne på granntomten och betade på buskarna i hans trädgård. Inte nog med det så hade den gått runt i hela vårat bostadsomr. och gått på baksidan om våra hus, men gud vad den fick brottom när den såg mig komma med två hundar efter gatan. Ca. 30 m ifrån den. :D

Publicerat

Dessvärre kommer vi få se långt många fler hundar dödade på ett riktigt rått sätt för familjerna som äger dessa hundar.

10.000:- Är det vad en familjemedlem är värd?

Tänk om det hade varit ett barn som skulle springa ut till något uthus för att hämta nånting... vad hade hänt då? Hade föräldrarna fått 10.000:- då också?

Fy fan!

Publicerat

Jag blir så jävla förbannad när jag läser sånt här >:( >:( När ska politikerna ( läs fetarslena) fatta att vi måste få göra nåt åt vargen? FAN, säger jag bara!

Publicerat

Ja det är en skrämmande tanke det som Dahla säger. Det är nog inte helt ovanligt att nån unge hämtar saker i nåt uthus eller liknande. Fy fan Vargarna gör nog ingen större skillnad på en hund eller 5-6 åring.......  >:(

//Roggman66

Publicerat

Usch.. dem lär ju inte sky att komma tillbaka nu när vistelsen "gick" deras väg.....Människa=mat

- Det är naturligtvis beklagligt när vargarna tar tamdjur och hundar, men det kommer vi inte ifrån, säger Lars Furuholm

Om man jämnför med det program som Tomas ekberg gjorde i kanallokal, om just vargjakt i ryssland.. Där gick vargarna också in i byn på nätterna och tog hundar i hundgårdar även om det bedrevs jakt efter den, där fanns benemej inte en bra mångfald kvar i skogen..

Det måste ju vara så illa att maten i skogen är nästa slut och att nu skall vi få betala den "klena" vargstam som inte äns kan klarar sig i skogen, nja.. bäst anpassad överlever, då får vargen svälta eller flytta men inte till ställen där samhället skall få bekosta dess överlevnad i skandinaven..

• 3 weeks later...
Publicerat

lätt å sitta i Sthlm å bestämma hur vi ska ha de ute i skogen!...  >:(